A Jaguarnak jó ideje van már elektromos autója, emlékszem, mennyire sok érdeklődőt vonzott az i-Pace SUV a 2018-as Genfi Autószalonon. Ám a villanyhajtású sportkocsi más műfaj, olyannal egyelőre nem szolgálnak, de az irány egyértelmű, ők is abban látják a jövőt. Annyira, hogy elérkezett a pillanat, hogy bemutassák utolsó belső égésű motoros sportautójukat: az F-Type ZP Editiont.
Természetesen nem egy alapjaiban megújult modellről van szó, inkább afféle különkiadásról, amely kupéként és kabrióként egyaránt rendelhető. A műszaki tartalom megegyezik a P575-ösével, azaz egy rendes, ötliteres, kompresszoros V8-ast találunk a géptető alatt, nem nehéz kitalálni, hogy 575 lóerős teljesítménnyel, ami mellé 700 newtonméteres nyomaték társul. A négy kerékhez nyolcgangos automata váltón keresztül jut el az erő. A 0-100 km/h-t 3,7 másodperc alatt tudja, a végsebességét 300 km/h-ban korlátozták.
Ami viszont más, mint a többi F-Type-nál, az a két választható szín: az Oulton Blue Gloss egy elegáns sötétkék, míg a Crystal Grey Gloss már-már törtfehérbe hajló szürke, mindkettőnél fehér köröket láthatunk az ajtókon, amelyek a hatvanas évek E-Type versenyautói előtti tisztelgést jelzik. A húszhüvelykes felnik is egyformák a két változaton. A beltér viszont nem azonos, a kék fényezéshez vörös-fekete kéttónusú belső jár, a másikhoz kék-fekete kombináció. A gyáriak azt mondják, ezek a színösszeállítások eddig nem voltak elérhetők az F-Type szériához.
Több helyen, így a sárvédők alján, a küszöb tetején és a műszerfalon is helyet kapott egy-egy plakett a sorszámmal. Limitált kiadásról van ugyanis szó, összesen csupán százötven darabot gyártanak a ZP Editionből. Árakról még nem beszéltek, de ahogy az ilyenkor lenni szokott, jó eséllyel minden egyes példányt lefoglaltak már.