Japán veteránok: jót kell venni, mert felújítani nem éri meg - Autóbutik #5

2023. május 24.
Szerző: Draskovics Andris, Perkó Rudolf, Zomborácz Iván

Vendégünk Vukmann Attila, veterános és autógyűjtő, aki mesél a saját 75 autójáról, befektetésről, küldetésről. Fókuszban a szocialista és a japán érdekességek.

Adásunk tartalmából:
- Titkos és rejtegetett magángyűjtemények legendái, és a közismert gyűjtő, aki nem fél bemutatni, mi áll a garázsban.
- Hibák, amiket kezdő gyűjtők elkövetnek, és a gyűjtők közti egészséges versengés.
- Jót kell venni, mert felújítani macerás. Meg amúgy is az eredeti az értékes.
- Honnan jönnek a keveset futott veteránok?
- Érték-e az ősmagyar autó: japán típusoknál nem, szocinál igen.
- A gyűjtő vadászik az autóra, vagy az autó a gyűjtőre?
- "Átküldök egy videót a gyűjteményről, és abból látják, hogy nem vagyok csaló".
- Az Alapjárat videója Attiláról és az autóiról https://www.youtube.com/watch?v=w8mvXvg0kIU
- Hogyan kell egy régi, japán belpiacos autót itthon papírozni?
- Japanese Classic Car Show és a 100 különleges autó.
- Mennyi kilométer jut egy autóra egy 75 darabos gyűjteményben?
- Nem hülye, aki eladja a jó autóját.
- A nagy hazai barn findok.
- 10 éve a Lada volt a sláger, most inkább a japán pörög. Annyival nehezebb, hogy ez most nem lokális őrület, hanem világszintű.
- A Lada-gyártás első napján készült példány, amit a litvánok túrtak elő. Az alvázszám-mánia csúcsa.
- Mikor volt a japán autógyártás csúcspontja?
- Milyen korszellem? Jóval meghaladta a korát!
- Mit vegyél, ha belenyúlnál a jóba?

Az Autóbutik podcast támogatója a kocsi.hu.

Nézd meg az adást videón is!