Mint egy falat kenyér: végre 2300 lóval is elérhető a Gemera

Forrás: Koenigsegg
2023. július 13.
Szerző: Lendvai Zsolt

A Koenigsegg Gemera a svéd gyártó első négyüléses modellje, inkább GT, mint szupersportkocsi. Mégsem szúrhatják ki a vevők szemét 1700 lóerővel.

Három éve már annak, hogy a Koenigsegg bemutatta Gemera nevű új modelljét, amely a maga háromméteres tengelytávjával jóval nagyobb, mint az eddigiek. Nem is véletlenül, ugyanis ez a svédek első négyüléses gépe, és bár menettulajdonságai abszolút szupersportautósak, ez a kocsi inkább GT-nek nevezhető.

Amikor megtartották a premiert, arról volt szó, hogy egy soros háromhengeres, kétturbós benzinmotort támogatnak meg három villanymotorral, amiből 1700 lóerős rendszerteljesítmény és földindulásnyi, 3500 newtonméteres nyomaték adódik. Most viszont újra átgondolták a dolgot, és kidobták az eredeti terveket. Ehelyett úgy döntöttek, kétféle hajtáslánccal is elérhető lesz a Gemera. Az alapkivitel bár gyengébb, de jóval könnyebb is lesz, mint azt vártuk, mellé viszont becsusszan egy sokkal erősebb is.

forrás: Koenigsegg
Nemcsak méretében, stílusában is eltér attól, amit eddig megszoktunk a márkától

A gyengébbik Gemera esetében megmarad a sorhármas TFG (Tiny Friendy Giant – apró, barátságos óriás) motor, de nem három elektromotor egészíti ki, hanem csak egy: a Dark Matter fantázianevű egység önmagában is 800 lovas, így a rendszerteljesítmény 1400 lóerő és 1850 newtonméter körül alakul. Igen, ez valóban kevesebb, mint az eredetileg beígért, azonban azt mondják, annyit sikerült ezzel faragni a tömegen, hogy a gyorsulás még jobb is lett.

Azért nyilván nem bökik ki a lóerőhajhász vevők szemét ennyivel, ezért bevezették a kínálatba azt az erősebb variánst, amelybe a Koenigsegg Jeskóból megismert ötliteres V8-ast passzírozták be. Korábban úgy tartották, a Gemerába nyolchengeres motor nem férne, de azért csak megoldották. Maga a HV8 jelű benzines 1500 lóerős, ehhez jön a 800 lóerős Dark Matter villanymotor, a kettő kombinációjából pedig a rendszerteljesítmény is 2300 lovas, de a 2750 Nm nyomaték is meglehetősen szerénytelen. A valamivel két tonna fölötti tömeget figyelembe véve minden kilogrammra 1,11 lóerő jut.

forrás: Koenigsegg
Nagyon igényesen kidolgozott beltér dukál egy ilyen autóhoz

A pontos árakról nem sokat tudni, a korábban belengetett 1,7 millió dollár nyilván változhatott a műszaki módosítások nyomán. De úgy hírlik, a V8-as felára 400 ezer dollár a sorhármashoz képest, azaz csaknem 140 millió forinttal többet kell kicsengetni, ha valaki azt vinné haza. Már csak ez a különbözet is brutális, de ebben a félmilliárd fölötti szegmensben talán nem ijeszti el az érdeklődőket. A két kivitelből összesen csupán 300 darabot gyártanak.

A Koenigsegg rekordokban is otthonosan mozog:

Olvasd el ezt is!
Nem a kispályások rekordja: a Koenigsegg máris visszavágott a Rimacnak