Promóció
Ez a motor nagyon sok sikert hozott a McLarennek

A TAG-Porsche V6-os turbómotorját az 1983-as szezon végén vetették be, majd több világbajnoki címet is nyertek vele.
A Formula–1-ben elsőként a Renault kísérletezett turbómotorokkal: 1977-ben, a Brit Nagydíjon vetették be először az EF1 kódú, 1,5 literes V6-ost. A következő években aztán más csapatok is elkezdtek nyitni a feltöltött motorok felé. A McLaren az 1983-as évadot még háromliteres Ford-Cosworth-féle V8-assal kezdte meg, de már a TAG-Porsche TTE PO1-es jelzésű 1,5-ös, turbós, 90 fokos hengerszögű V6-osával zárta. Igen jól is sikerült ez az egység, ugyanis pár esztendőn belül két konstruktőri és három egyéni vébécímet (Niki Lauda egyet, Alain Prost kettőt) nyertek vele.
Most éppen egy ilyen motort kínálnak eladásra a Bonhams aukciósháznál. Azt nem tudni, pontosan mely versenyeken használták ezt a konkrét darabot, így az is rejtély, melyik pilóta autójában dolgozott. Abban az időszakban Niki Lauda, Alain Prost, John Watson, majd Keke Rosberg és Stefan Johansson is vezetett a McLarennek, tehát van néhány lehetőség. Annyi biztos, hogy összesen 40 ilyen motor készült, ez pedig a 25. volt a sorban.

Az istálló egyébként úgy lyukadt ki a Porschéhoz, hogy az akkori csapatfőnök, Ron Dennis a többi alakulat biztató turbómotoros eredményei nyomán elkezdte keresni a megfelelő partnert, aki nekik is fejlesztene egy ütőképes motort. Mivel a Porsche addigra már komoly tapasztalatokkal bírt a területen, logikus volt velük szerződni. A költségek fedezésére pedig a TAG-ot, azaz a Techniques d'Avant Garde-ot sikerült bevonni.
A végeredmény egy 1496 köbcentiméteres, 90 fokos hengerszögű V6-os lett, alumínium blokkal és hengerfejjel, hengerenként négy szeleppel, elektronikus befecskendezéssel. Korai változata is 11800-ig forgott, 725 lóerőt tudott, a további fejlesztésekkel azonban edzésbeállítások mellett 1075 lovas volt, de versenyre hangolva is 870 ló körül teljesített. A 68 futamból, amelyeken bevetették, 25-öt megnyertek vele. A McLaren 1988-ban Hondára váltott, de ez nem jelentette a sikerkorszak végét: az RA168E jelű turbómotorral is domináltak, a bajnokságot Ayrton Senna nyerte meg nekik csapattársa, Alain Prost előtt.
Tavaly év elején egyébként már cserélt gazdát egy TAG-Porsche V6-os, akkor valaki 14 millió forintnak megfelelő összeget szurkolt le érte. A képek tanúsága szerint ez most egy másik példány, az aukció szervezői szerint kissé hiányos és használati nyomokat sem nélkülöző állapotban. Úgy 7-8 millió forintnyi bevételre számítanak érte.
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.