Napi játszós - Teszt: Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport
Forrás: Bistei Péter / InStyle Men

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Vannak autók, amiket csak ünnepnapokon veszel elő. Mert valamiért különlegesek, ritkák, de általában drága a fenntartásuk vagy kompromisszumokat kíván a használatuk. Azonban minden egyes indítás, gázfröccs, váltás vagy kormánymozdulat olyan örömet okoz, hogy a józan érvek ellenére ezek állnak inkább a garázsban, nem pedig a napi járós.

A Swift Sport nem ilyen. Hiába van ugyanis neve mögött az ígéretes utótag, sportautónak még erős jó indulattal sem nevezhető. A benzinnel kevésbé beoltottak ezekhez a járművekhez általában a feltűnő, erős, drága és kényelmetlen jelzőket társítják. A csak a Sporthoz elérhető alapszín miatt az elsőt kipipálhatjuk. A lámpánál araszolva hallatszódott be az alábbi mondat: Nézd már milyen sárga színe van ennek a kocsinak?! Egészen pontosan a napsárga viszi a show-t, de a már hatéves hatodik generációs Swift formáján nem fog az idő. A klasszikus ötajtós dobozon olyan ízléses részleteket lehet felfedezni, mint a C-oszlopba rejtett hátsó kilincsek vagy a baseballsapkaként rádobott tető. Sőt mi több, az aktuális BMW Z4 megjelenésekor többen a Swift elölnézeti képét vélték mintaként felfedezni. Csak az a sok kamukarbon ne lenne a lökös alján és a küszöbökön - ezt manapság már elegánsabban, lakkfeketével szokták megoldani.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Suzuki Swift Sport szemből
forrás: Bistei Péter / InStyle Men
A BMW Z4 megjelenésekor sokaknak ez villant be annak orráról

A belsején viszont érződik a hat év, nem is kicsit. A bakelit szerű burkolatokat nem illik számon kérni a kisautókon. Viszont a több mint tízéves Fiat 500-ban sincs kevesebb plasztik, mégis jobb a hangulat még egy alapmodellben is. Idéznék a gyári honlapról: „Az érzelmeket felpezsdítő, vörössel kiemelt elemek dinamikus, lendületes vezetési stílusra inspirálnak.” Nos, az én érzelmeimet maximum a hitvány dupla dines fejegység pezsdítette fel. A kezelhetőségét és a kijelzőjét kompenzálhatná valami értékelhető hangzással, de nem teszi. Mondjuk nem is tudtam vele a telefonomról zenét hallgatni, szóval mindegy is. A kormányba integrált zongoralakk-betéteket pedig minden bizonnyal amiatt találták ki, hogy ösztönözzenek a helyes kormányfogásra. A sportülések viszont kifejezetten kellemes darabok, bár ez leginkább testalkat-függő. Szintén a honlap szerint „elég egy pillanatra beleülni, máris átélhetjük az izgalmas jövőt.” Szerintem senki nem fog közben vérben forgó szemekkel regisztrálni a következő hungaroringes pályanapra, de nekem pont megfelelő az oldaltartásuk. Kicsit magasan vannak, viszont méltóságukat megőrizve kászálódhatnak ki belőle a kevésbé sportos pilóták vagy utasok is. Azonban a közel tízmilliós vételárba igazán beleférhetett volna egy legalább kétfokozatú ülésfűtés, illetve egy középső könyöklő.

Suzuki Swift Sport belső tér
forrás: Bistei Péter / InStyle Men

„Az érzelmeket felpezsdítő, vörössel kiemelt elemek dinamikus, lendületes vezetési stílusra inspirálnak” - végül is, minden csak nézőpont kérdése

Hogy mi számít erős autónak, az nyilván relatív. Ha az egykettes alap szívómotorhoz nézzük, a turbós négyhengeres Sport verzió közel ötven lóerővel nagyobb teljesítményt (130 LE) és több mint kétszer akkora nyomatékot (235 Nm) kínál. És a manapság döbbenetesen alacsonynak számító, egy tonna alatti tömeg miatt az alapmodell is egészen fürge kisautó hírében áll. A Sport is csak 20 kilóval lépi át a bűvös határt, azonban napjainkban a kihalófélben lévő GTI vagy hot hatch kategória referenciapéldányai (Fiesta ST, Hyundai i30 N) hevített blokkokkal lépik át a 200 lóerőt. A Suzuki ellenben egy az egyben pakolta át a nagyobb típusokban is használt négyhengerest, a tavalyi modellfrissítés óta egy kezdetleges mild hibrid rendszerrel megtámogatva. Ráadásul az akkus rásegítés ellenére a maximális teljesítmény 130 lóerőre csökkent.

Már a nulláson is feltűnően dinamikusnak érződött, az M5-ösre érve pedig vígan tartotta a lépést a fehér céges Octaviákkal. Nem csoda, hiszen a combos nyomaték a két- és háromezer közötti fordulatszám-tartományban folyamatosan rendelkezésre áll, a gázreakció turbós mivolta ellenére is egészen elhanyagolható. Szóval kisautó létére egészen dinamikus utazóautóként is megállja a helyét, ha a menetzajtól eltekintünk. Amit leginkább a szél és a gördülési ellenállás gerjeszt, mert a motornak és a kipufogónak nem sok hangja van. Eleve baromi hosszú a végáttétel, és a kihúzatás sem a stílusa. A hibrid rendszer működését leginkább motorféküzemben lehet észrevenni, mert jóval nagyobbat lassul a vártnál gázvételre. Országúton teljesen felesleges ötezer fölé kergetni, inkább a középső tartományban szörfölgetve érzi jól magát.

Suzuki Swift Sport motortér
forrás: Bistei Péter / InStyle Men

Némileg csökkent az 1,4-es turbómotor teljesítménye a mild hibrid rendszer érkezésével, de így is fickósnak érződik

De közben én is jól érzem magam, mert mai átlagos középkategóriás autókhoz képest sokkal jobb vezetni. Megvan még benne az az igazi japánautóság, amit manapság már a japán autók nagy részében sem lehet megtalálni. A váltóját még úgy is jólesik kapcsolgatni, hogy mozoghatna kicsit rövidebb úton. Bár nem dobálja a hátulját gázvételre, nem is különösebben válik orrtolóssá, ha forszírozni kezdjük a kigyorsítást. A tizenhetes felnik is igen jó kompromisszumnak bizonyulnak, bár én azért még dobnék alá egy szett sportrugót. Szóval minden egyes részegysége egy jó kompromisszum a sportosság és a használhatóság határán. Csak „a sportautók iránti szenvedély esszenciáját” hiába keressük. És ez egyáltalán nem baj, mert az igazi sportautó általában erős, drága és kényelmetlen. A modern sperrdifis forró ferdehátúak persze szintén igen praktikus járművek, de a hasonló áron kapható Fiesta ST vagy a picit drágább Hyundai i20N sokkal jobban összeráz, ha csak A-ból B-be kell eljutni. A 11 milliótól induló és dizájncikknek is beillő Abarth 500 szintén jóval nagyobb mozival kecsegtet, de nélkülözi a két plusz ajtó praktikumát.

Suzuki Swift Sport hátulról
forrás: Bistei Péter / InStyle Men

Régi formai geg a beépített kilincs, de itt is jól mutat – pláne az optikailag leválasztott tetővel

A Swift Sport egy jól felszerelt és kifejezetten dinamikus kisautó, mindemellett gombokból fenntartható. A fogyasztását ugyanis komoly akarattal lehet csak 8 liter fölé vinni, az alacsony tömeg pedig a fogyó-kopó alkatrészeket is kíméli. Komplett vezetéssegítő (távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, sávváltás-figyelmeztetés, távfény-asszisztens) csomagja és szellősnek érződő utastere miatt akár hosszabb utakat is be lehet vállalni vele. Ezért, ha céges autót kellene választanom tízmilliós limittel, akkor is simán ülnék ebbe egy lélektelen háromhengeres Astra, Focus vagy Golf helyett. Azok tényleg csak azért léteznek még, mert az elektromos autók előtti végső stádiumban a gyártóiknak már nincs jobb ötletük.

Nézd meg jobban a Suzuki Swift Sportot galériánkban!

Galéria / 16 kép

Suzuki Swift Sport - autóteszt

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!