A Lada Nivát nem lehet elpusztítani, sőt meg is újult

Lada Niva Legend és Travel
Forrás: AvtoVAZ

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Olyan világújdonságokat kapott vissza, mint a blokkolásgátló és a menetstabilizátor.

A Lada Niva 1977 óta van gyártásban, és az első önhordó karosszériás terepjárók egyikének számít. Bár időközben persze többször is frissítettek rajta mind a motorját, mind felszereltségét tekintve, aligha lenne könnyű dolga annak, aki szeretne megnevezni egy régebb óta gyártott, hasonlóan kevés módosítással túlélő típust. Most újra faragtak rajta egy keveset az oroszok, de a legnagyobb fejlesztés nem valami forradalmi vívmány, hanem egy visszakapott biztonsági berendezés: a blokkolásgátló.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Lada Niva Legend
forrás: AvtoVAZ
A Lada Niva Legend a klasszikus, kereklámpás változat, bár azért nem teljesen azonos az eredetivel

Az Oroszországot ért szankciók és az abból kialakuló alkatrészhiány miatt ugyanis egy rövidebb leállás után kénytelenek voltak ABS és légzsákok nélkül újraindítani a gyártást, nemcsak a Niva, hanem más modellek, így a Granta esetében is. Most viszont hazai fejlesztésű ABS-szel és ESP-vel, de a légzsákokat továbbra is mellőzve gördülhetnek ki a Nivák a gyárból. A motorvezérlő immár az Euro 5-ös norma teljesítését is lehetővé teszi – mondjuk más kérdés, hogy az Euro 6 is már úgy tízéves. A Lada sajtóanyaga szerint az autókat széles hőmérséklet-tartományban és hegyi körülmények között is átfogó teszteknek vetették alá.

Lada Niva Legend belső
forrás: AvtoVAZ
Elég puritán a beltér

A klasszikus Niva kinézetet jelenleg a Legend kivitel hozza, de ott van mellette a kínálatban a Travel is, amelynek formatervébe viszont annyira nem nehéz belelátni a Suzuki Acrosst. De ezt ne is feszegessük túlzottan, a lényeg, hogy elég jól néz ki. Ez a már említett blokkolásgátló mellett sebességkorlátozót és tempomatot is kap, valamint fedélzeti számítógép is kerül bele, és kéttónusú alufelnikkel szerelik. Amúgy egész jól felextrázott Nivákat is lehet venni, például ülésfűtés, fűthető és elektromosan behajtható tükrök, elektromos ablakok és klíma is akad bennük, a terepképességeik pedig továbbra is rendben vannak.

Lada Niva Travel
forrás: AvtoVAZ
A Travel nekem kifejezetten tetszik

A fejlődésnek persze ára is van, amit rubelben kell megfizetni. Mindkét változat drágult, a Legend 927500 rubelről, azaz 3,6 millió forintról, a Travel pedig 1215500 rubelről, átszámolva 4,8 millió forintról indul.

Nézd meg alaposabban mindkét verziót a galériában!

Galéria / 17 kép

Lada Niva - 2024.

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Szórakozás

Marco Rossi kihirdette: itt a keret az Európa-bajnokságra

Nagy meglepetések nincsenek, de két kérdőjel azért még akad a magyar csapat Eb-keretében.

Kép
Életmód

Heti AKCIÓ: 5 termék, amit most szuper áron szerezhetsz be a Notino oldalán

Ezen a héten is hozunk pár olyan terméket, amiket talán könnyen és szívesen építesz be a szépségápolási rutinodba.

Kép
Jármű

Milliárdokat ért az F1-legenda, Jody Scheckter autógyűjteménye

Jody Scheckter saját kollekciójának tizenkét darabját kínálta eladásra, 1979-es világbajnok Ferrariján kaszált a legtöbbet.

Kép
Életmód

A legújabb nyaralási őrület a sportturizmus

Talán nem is annyira nagy újdonság, de most újra felfutóban van ez az utazási forma.

Kép
Szórakozás

A pokol kapuja: a sziget, amely még James Bond-filmben is szerepelt

Hasima egy elhagyatott sziget, amely Japánhoz tartozik – sötét múltja van, mintegy 1300 ember lelte itt halálát.

Kép
Jármű

100 milliós Rolls-Royce-szal erősített a miami rendőrség

Mindenkit megnyugtatnak: az adófizetőknek egyetlen forintjába sem került az autó.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!