Promóció
Önvezető módban úsztatta meg a Teslát, és most perelne

Ryan az egyértelmű jelzések ellenére sem vette át az irányítást, és most még neki áll feljebb.
Nem egy olyan történetet hallottunk már, amikor valaki vakon követte a navigáció utasításait, így végül egy tóban, folyóban, akár tengerben kötött ki, vagy csak simán bekukkantott egy szakadékba. Az önvezető autók új szintre emelhetik ezeket a mutatványokat, pedig az esetek zömében még közel sem beszélhetünk teljes autonómiáról. Mondjuk, sokat segítene, ha nem olyan neveket adnának ezeknek a rendszereknek, mint az Autopilot vagy a Full Self-Driving, amelyekből azért nem nehéz arra következtetni, hogy a funkciók bekapcsolásával tényleg magát vezeti az autó. Igaz, saját honlapján a Tesla is felhívja a figyelmet arra, hogy a sofőrnek ugyanúgy résen kell lennie, mintha ő vezetne, hogy szükség esetén be tudjon avatkozni.
Na, pont ezt hagyta teljesen figyelmen kívül az a Ryan nevű autós, aki Model 3-asával a kaliforniai Mono City környékén közlekedett 100 km/h körüli sebességgel, bekapcsolt Full Self-Drivinggal. Az utóbbi napokban az Egyesült Államokat sújtó trópusi vihar azonban Kaliforniát is elérte, a jelentős mennyiségű csapadék helyenként áradásokat okozott, és az utakon is kialakultak komolyabb vízátfolyások. Így volt ez ezen a szakaszon is, ahol ráadásul még egy Flooded, azaz elárasztva feliratú táblát is elhelyeztek.
Közel kétszáz méterrel a tábla után meglepő módon tényleg állt a víz az úttesten, sőt az út mellett is kialakult egy kisebb tónak beillő pocsolya. Ryan mégis az FSD-re bízta magát, de nem kellett volna. Először úgy tűnt, a Tesla simán átgázol a vízen, aztán viszont a rendszer összezavarodott, és az autó a bal oldalra lesodródva átváltozott csónakká. A kocsi kamerarendszerének köszönhetően egészen jó dokumentáció készült. A felvételek alapján úgy tűnik, hogy a hirtelen visszanyert tapadás okozta a gondokat, ám az sem kizárt, hogy az első átfolyást nem észlelte vagy nem ítélte veszélyesnek az önvezető rendszer, de a másodikat már igen, ezért elrántotta a kormányt, de közben meg is csúszott, és a kialakult aquaplaning miatt már nem tudott megfelelően korrigálni. A Model 3 majdnem a kilincsek vonaláig elsüllyedt.
Ryan persze nem érzi hibásnak magát. Úgy gondolja, az önvezető funkció hibázott, nem lassított időben. Hogy ő maga miért nem avatkozott közbe már a tábla után? Szerinte nagyon sok helyen felejtenek kint ilyen jelzéseket indokolatlanul. Ezért aztán a várost és a Teslát is be akarja perelni. Hogy pontosan milyen alapon, az nem világos, hiszen az autógyártó egyértelműen kiköti, hogy szükséges az emberi felügyelet. A városnak pedig mi lenne a bűne? Hogy ezúttal tényleg volt vízátfolyás a tábla után, pedig előfordult már, hogy nincs ott?
Az autó sorsa egyelőre nem ismert. Az biztos, hogy kihúzták a vízből és elszállították. A károk felmérése még folyamatban van, attól függően dönt a tulaj a következő lépésekről. Az esélyei mondjuk nem tűnnek túl jónak. Íme, a videó, az elején Ryan esetével, majd további 19 hasonlóval:
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.