Már nem tévézésre használjuk a tévét
Nem túl meglepő a Nielsen felmérésének eredménye: a lineáris adások népszerűsége egyre csökken.
Nem is volt olyan régen az az idő, amikor gombamód szaporodtak meg a kábeltévé-csatornák, sorra jöttek létre a tematikus adók, ahol egész nap mondjuk természetfilmeket vagy sportot nézhettünk, nézhetünk ma is. Közben azonban fokozatosan átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, nagyon sokan inkább olyan nem lineáris forrásokat választanak, mint akár a Youtube, akár az utóbbi években egyre több előfizetőt elérő streamingplatformok.
Ezekhez természetesen már nem szükségszerű a televízió megléte, számítógépen, okostelefonon vagy más eszközökön is elérjük a kínálatot. A közönségméréssel foglalkozó Nielsen viszont két éve bevezetett egy új mérési módszert, amellyel kifejezetten azt vizsgálják, hogy milyen tartalmakat élveznek a nézők a tévéiken. Az eredmények az amerikai piac állapotát tükrözik. Az átdolgozott metódus lényege, hogy különválasztják a földfelszíni adásokat, a kábeltévé nézésével töltött időt, a streaminget, és bedobtak ezek mellé egy egyéb kategóriát is, amibe a játékkonzolok és médialejátszók használata tartozik.
A kutatásból kiderült, hogy a tévénézéssel töltött időnek immár kevesebb mint a felét teszik ki a lineáris adások. Ezen belül is csökkenő tendenciákat lehet tapasztalni, hiszen az elmúlt egy évben a kábeltelevíziózás részesedése 12,5 százalékkal esett vissza, a földfelszíni sugárzás pedig a teljes képernyőidő mindössze egyötödét teszi ki. Ezzel abszolút ellentétes folyamat a streaming térnyerése, a múlt hónapban rekordot is döntött ez a kategória. A Youtube és a Netflix együtt megcsinálta ugyanazt a nézettséget, amit a földfelszíni összesen.
A kábelszolgáltatók 2023 második negyedévében összesen mintegy 1,73 millió előfizetőt veszítettek Amerikában. Vagyis nem elég, hogy nem náluk néznek műsorokat az emberek, de nem is akarnak már fizetni az igénybe sem vett szolgáltatásokért, inkább lemondják azokat.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Ezek a világ legértékesebb vállalatai
Néhány cég esetén olyan pénzekről van szó, ami emberi mércével felfoghatatlan.
Egyre nagyobb az átlagos péniszméret – de nem biztos, hogy ez jó
A kutatók 1942 és 2021 közötti adatokat vetettek össze, mintegy 56 ezer férfi jellemzőit elemezték.
Tom Stoltman lett a világ legerősebb embere
Immár harmadszor nyerte meg a viadalt, és minden esélye megvan, hogy beérje a csúcstartót.
A nézők döntöttek: ennek a sorozatnak a legjobb a főcímzenéje
Klasszikus, modern és animációs kategóriában ment a verseny, aztán jött a szuperdöntő.
Egyszerű és elkerülhető a hiba, amitől sárgák lehetnek a fogaid
Ha rendszeresen mosod a fogaidat, és még a technikád is rendben van, talán ez lehet az oka az elszíneződésnek.
Mint a maffiát, olyan volt otthagyni a Bon Jovit
Richie Sambora beszélt arról, hogyan szállt ki a zenekarból.