Már nem tévézésre használjuk a tévét

Televíziózás
Forrás: Glenn Carstens-Peters / Unsplash

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nem túl meglepő a Nielsen felmérésének eredménye: a lineáris adások népszerűsége egyre csökken.

Nem is volt olyan régen az az idő, amikor gombamód szaporodtak meg a kábeltévé-csatornák, sorra jöttek létre a tematikus adók, ahol egész nap mondjuk természetfilmeket vagy sportot nézhettünk, nézhetünk ma is. Közben azonban fokozatosan átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, nagyon sokan inkább olyan nem lineáris forrásokat választanak, mint akár a Youtube, akár az utóbbi években egyre több előfizetőt elérő streamingplatformok.

Ezekhez természetesen már nem szükségszerű a televízió megléte, számítógépen, okostelefonon vagy más eszközökön is elérjük a kínálatot. A közönségméréssel foglalkozó Nielsen viszont két éve bevezetett egy új mérési módszert, amellyel kifejezetten azt vizsgálják, hogy milyen tartalmakat élveznek a nézők a tévéiken. Az eredmények az amerikai piac állapotát tükrözik. Az átdolgozott metódus lényege, hogy különválasztják a földfelszíni adásokat, a kábeltévé nézésével töltött időt, a streaminget, és bedobtak ezek mellé egy egyéb kategóriát is, amibe a játékkonzolok és médialejátszók használata tartozik.

A kutatásból kiderült, hogy a tévénézéssel töltött időnek immár kevesebb mint a felét teszik ki a lineáris adások. Ezen belül is csökkenő tendenciákat lehet tapasztalni, hiszen az elmúlt egy évben a kábeltelevíziózás részesedése 12,5 százalékkal esett vissza, a földfelszíni sugárzás pedig a teljes képernyőidő mindössze egyötödét teszi ki. Ezzel abszolút ellentétes folyamat a streaming térnyerése, a múlt hónapban rekordot is döntött ez a kategória. A Youtube és a Netflix együtt megcsinálta ugyanazt a nézettséget, amit a földfelszíni összesen.

A kábelszolgáltatók 2023 második negyedévében összesen mintegy 1,73 millió előfizetőt veszítettek Amerikában. Vagyis nem elég, hogy nem náluk néznek műsorokat az emberek, de nem is akarnak már fizetni az igénybe sem vett szolgáltatásokért, inkább lemondják azokat.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Kép
Szórakozás

A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt

Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.

Kép
Tech

Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála

Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.

Kép
Jármű

A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét

Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.

Kép
Jármű

Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini

Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.

Kép
Stílus

13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar

Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.

Kép
Szórakozás

Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra

Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!