Már nem tévézésre használjuk a tévét

Televíziózás
Forrás: Glenn Carstens-Peters / Unsplash

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nem túl meglepő a Nielsen felmérésének eredménye: a lineáris adások népszerűsége egyre csökken.

Nem is volt olyan régen az az idő, amikor gombamód szaporodtak meg a kábeltévé-csatornák, sorra jöttek létre a tematikus adók, ahol egész nap mondjuk természetfilmeket vagy sportot nézhettünk, nézhetünk ma is. Közben azonban fokozatosan átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, nagyon sokan inkább olyan nem lineáris forrásokat választanak, mint akár a Youtube, akár az utóbbi években egyre több előfizetőt elérő streamingplatformok.

Ezekhez természetesen már nem szükségszerű a televízió megléte, számítógépen, okostelefonon vagy más eszközökön is elérjük a kínálatot. A közönségméréssel foglalkozó Nielsen viszont két éve bevezetett egy új mérési módszert, amellyel kifejezetten azt vizsgálják, hogy milyen tartalmakat élveznek a nézők a tévéiken. Az eredmények az amerikai piac állapotát tükrözik. Az átdolgozott metódus lényege, hogy különválasztják a földfelszíni adásokat, a kábeltévé nézésével töltött időt, a streaminget, és bedobtak ezek mellé egy egyéb kategóriát is, amibe a játékkonzolok és médialejátszók használata tartozik.

A kutatásból kiderült, hogy a tévénézéssel töltött időnek immár kevesebb mint a felét teszik ki a lineáris adások. Ezen belül is csökkenő tendenciákat lehet tapasztalni, hiszen az elmúlt egy évben a kábeltelevíziózás részesedése 12,5 százalékkal esett vissza, a földfelszíni sugárzás pedig a teljes képernyőidő mindössze egyötödét teszi ki. Ezzel abszolút ellentétes folyamat a streaming térnyerése, a múlt hónapban rekordot is döntött ez a kategória. A Youtube és a Netflix együtt megcsinálta ugyanazt a nézettséget, amit a földfelszíni összesen.

A kábelszolgáltatók 2023 második negyedévében összesen mintegy 1,73 millió előfizetőt veszítettek Amerikában. Vagyis nem elég, hogy nem náluk néznek műsorokat az emberek, de nem is akarnak már fizetni az igénybe sem vett szolgáltatásokért, inkább lemondják azokat.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!