Őrületesen drágák a Super Bowl-jegyek – ez az oka

Forrás: Perry Knotts / Getty Images
2024. február 7.
Szerző: Lendvai Zsolt

Az amerikaifutball-szezon nagydöntőjét vasárnapról hétfőre virradó éjszaka játsszák, de nem olcsó mulatság a helyszínen szurkolni.

Ezen a hétvégén, pontosabban a vasárnapról hétfőre virradó éjjelen csap össze egymással a San Francisco 49ers és a Kansas City Chiefs az amerikaifutball-bajnokság döntőjében, vagyis a Super Bowlon. Előbbi csapat ötször, utóbbi háromszor nyerte már meg a trófeát, de míg a Chiefs a címvédő, a 49ers éppen harminc éve vár az újabb sikerre. A meccset igen nagy érdeklődés övezi.

Így talán az sem meglepő, hogy a jegyárak az egekbe szöktek. Eleve nagyon kevés szabad hely maradt már hétfőn is, ráadásul a TickPick nevű jegyvásárlási platformon 9804 dollár (3,5 millió forint) volt az átlagár, 69 százalékos a drágulás a tavalyihoz képest. A StubHubon sem sokkal jobb a helyzet, ott 9300 dollár (3,3 millió forint) az átlag, de arra még jönnek extra költségek.

Elemzők szerint az árakat több tényező együttesen hajtotta fel erre a szintre. Egyrészt először rendeznek Super Bowlt a Las Vegas-i Allegiant Stadiumben – a létesítményt 2020-ban adták át. Ez önmagában is fokozza az érdeklődést, ráadásul ottani mércével nem is valami nagy arénáról van szó a maga 65 ezres befogadóképességével, a Chiefs például 76 ezresben játszik, de a New York-i MetLife Stadium 82500 embert tud befogadni jelenleg. Maga a párosítás is hagyományosan elég drága: 2020-ban is e két gárda vívott meg, akkor 6370 dollár volt az átlagár a kansasi győzelemmel végződő összecsapásra.

Ugyancsak az árfelhajtó körülmények közt említik a Taylor Swift-hatást: miután az énekesnő szerelme, Travis Kelce a Chiefs csapatát erősíti, Swift amikor csak teheti, ott van a mérkőzéseken. Noha most egy kicsit macerásabb lesz odaérnie, mivel éppen Japánban turnézik majd, az ázsiai ország követsége mindenkit arról biztosított, hogy időben ott lesz a stadionban a sztár – jelenléte egyes hangok szerint még az amerikai elnökválasztást is befolyásolhatja. Márpedig az eddigi meccseken is rendesen felnyomta a jegyárakat, ha ott volt.

Nagyon sokan aggódnak egyébként amiatt, hogy a két csapat keményvonalas, igazi szurkolói maradnak majd le a nagy meccsről, pont azok, akik végig ott voltak kedvenceikkel az idáig vezető úton. Viszont szakértők azt is hozzáteszik, hogy ilyenkor nem ritka, hogy nagy cégek a dolgozóiknak, partnereiknek vásárolnak nagyobb tételben jegyeket, hogy aztán jutalomként vagy ajándékként adjanak nekik lehetőséget a helyszíni szurkolásra.