Hamarosan valóság lesz az elektromos Suzuki

Suzuki eVX tanulmány az Auto Expo 2023-on
Forrás: Suzuki

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A japán gyártó sem kerülheti el az átállást, ennek jegyében már nagy erőkkel dolgoznak első saját villanyautójukon. Most meg is mutatták az eVX-et, amely egyelőre csak tanulmány.

Izgalmas időket él mostanában az autóipar – és az izgalmas jelzőt sokféleképpen lehetne magyarázni. Egyrészt nagyon sok tényező – alapanyaghiányok, az ellátási lánc problémái, az orosz-ukrán háború – hátráltatja a termelést. Másfelől pedig a zöldebb alternatívákra való átállás is központi szerepet játszik, az Európai Unió például már döntött is arról, hogy 2035-től nem lehet közvetlen szén-dioxid-kibocsátást produkáló új autót forgalomba helyezni a tagországokban. Ez viszont nem jelenti a belső égésű motorok biztos halálát, mivel az elfogadott javaslat kiskapuként a karbonsemleges üzemanyagokat megengedi.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Mindenesetre a gyártók döntő többsége már kész tervekkel rendelkezik az átállás forgatókönyvével kapcsolatban. Meghatározták, mikor engedik el a tisztán benzines vagy dízel autókat a hibridek kedvéért, és olyan céldátumokat is megjelöltek, amikortól kizárólag tisztán elektromos modelleket szerelnek majd össze. A Suzuki részletes tervei ugyan még nem ismertek, az utóbbi években már náluk is tapasztalhattunk változást. Magyarországon például legalább enyhe hibrid rendszerrel szerelik minden modelljüket, és az olyan nagy kedvencek, mint a Vitara és az S-Cross teljes hibridhajtással is elérhetők.

Suzuki eVX tanulmány az Auto Expo 2023-on
forrás: Suzuki
A Suzuki első tisztán elektromos autóját az indiai Auto Expo 2023-on mutatták be

Emellett a Toyotával is együttműködnek, aminek gyümölcsét a Swace és az Across jelentik: előbbi a Corolla, utóbbi a RAV4 átcímkézett változata. Arról is szó volt továbbá, hogy a két gyártó az elektromos autókra is kiterjesztheti a közös munkát. Hogy ez végül tényleg így lesz-e, egyelőre kérdéses, az viszont már biztos, hogy a Suzuki végre bemutatta első tisztán villanyhajtású típusát. Az eVX természetesen még csak tanulmány, a leleplezést az indiai Auto Expo 2023 kiállításra időzítették.

A legfontosabb információ az eVX-szel kapcsolatban, hogy a Suzuki globális villanyautó-stratégiájának része, vagyis a világpiacra szánják majd a belőle készülő szériamodellt, így hozzánk is eljuthat. Ez az indiai bemutató miatt lehetett volna kétséges, de a vállalat elnöke elég egyértelműen beszélt. Továbbá azt is említette, hogy a márka összkerékhajtási rendszerekben szerzett tapasztalataira is alapoznak, ezt az elektromos autók világába is magukkal viszik. Ez azt sugallhatja, hogy követik azt a mintát, amit sok villanyautó-gyártó napjainkban, akik kínálnak egy egymotoros, hátsókerekes alapmodellt, valamint egy kétmotoros (tengelyenként egy-egy), összkerekes variánst.

Erről természetesen még korai lenne beszélni, ilyen mélységben nem osztottak meg technikai részleteket az Auto Expón. Egyelőre annyit árultak el, hogy 60 kilowattórás akkumulátorcsomagból nyeri az energiát az eVX koncepció, és az indiai mérési ciklus szerint 550 kilométeres hatótávra képes. Ez egészen biztató adat, csakhogy ez a szabvány az Európában már nem használt, elavult NEDC-hez van közel, a most érvényes WLTP a tapasztalatok szerint jóval óvatosabb, de még mindig nem teljesen hű a valósághoz.

Suzuki eVX tanulmány az Auto Expo 2023-on
forrás: Suzuki
Méreteiben szinte teljesen megegyezik az S-Crosszal

Ami ezen kívül még kiderült, az az eVX mérete: 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas a hobbiterepjáró-fazonú villany-Suzuki, ez pedig a Vitaránál kicsivel nagyobb, az S-Crosszal szinte teljesen megegyező nagyságú karosszériát jelent. Annyit ígértek, a szériaváltozat eltéveszthetetlenül suzukis vonásokkal rendelkezik majd. A piaci bevezetést 2025-re várhatjuk.

Videók

Kép
Jármű

Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance

A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?

Kép
Életmód

Két éve vonaton él a 17 éves német srác

A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.

Kép
Életmód

Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?

A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.

Kép
Tech

Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés

A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.

Kép
Szórakozás

Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár

Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.

Kép
Szórakozás

10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson

Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!