A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!

Suzuki Swift 2024 oldalról
Forrás: Suzuki

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.

Nem is olyan régen, az október végi Japan Mobility Show-n mutatta be a Suzuki a legújabb Swift koncepcióváltozatát. Az már akkor is gyanús volt, hogy nem állhat túlzottan messze a szériamodelltől, és így is lett. Most megérkezett a sorozatgyártásra érett változat, amely messzemenőkig hasonlít a tanulmányra. Mindent egybevetve, a nyolcvanas évek kockájától számítva ez már a hetedik generáció.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Suzuki Swift 2024 szemből
forrás: Suzuki
Az orr-részen a legjelentősebb a változás

Szembetűnő, hogy az arányok és a sziluett nem sokat változott, azonban az orr-részt alaposan átfaragták. Az első fényszórók a motorháztető vonala alá kerültek, az embléma pedig a maszkról a lemezre, szintén a géptető alá költözött, ezek miatt nekem kicsit esetlenebbnek is hat az egész összkép, mint az aktuális Swift esetében – mondjuk a mostani kifejezetten jól sikerült. A hűtőrács formája is változott, sőt az első lökhárító is. Ez az ábrázat nekem egy kissé a Ford Pumát idézi. Hátul a lámpák formája és mintázata lett egészen más, és körbefut az autón, a kilincsek fölött egy él. És ha már a kilincseket említjük, a hátsók is hagyományosak lettek, szemben a kifutó modell C-oszlopra rejtett ajtónyitóival.

Suzuki Swift 2024 hátulról
forrás: Suzuki
Oldalt a kilincsek és az övvonal éle a leglátványosabb módosítás

A méretek tekintetében kicsi az eltérés. A 3,86 méteres hossz csupán másfél centis nyúlást jelent, az 1,74 méteres szélesség megmaradt, a 1,5 méteres magasság pedig egyetlen centiméterrel teszi alacsonyabbá a Swiftet. A tengelytáv 2,45 méter, vagyis azonos a korábbival, ennélfogva lábtérben sem várhatunk jelentős különbséget, a csomagtartó 265 literjéhez se nyúltak, ledöntve viszont valamivel többet kapunk az eddiginél, 980 litert. Az autó valamelyest nehezebb lett, kiviteltől függően 1024-1112 kilót nyom a 965-1050 helyett, vagyis nincs már egy tonna alatti Swift. Új színek és új felnistílusok is bekerülnek a kínálatba.

Suzuki Swift 2024 hátulról
forrás: Suzuki
Új színek is bekerültek a kínálatba

A beltérben már inkább érezhető némi modernizálás, de az innovációt ne a kormányon keressük, mert az továbbra is a jól bevált, sok-sok gombbal. Mögötte ellenben egy alaposan átvariált műszercsoport foglal helyet. A középső infotainment-képernyő kilenccolos, annak elhelyezése kevésbé sikerült szépen, viszont a klímapanel elegánsabb lett, és jó hír, hogy itt ragaszkodtak a fizikai gombokhoz. Okostelefont csatlakoztathatunk Apple Carplay és Android Auto felhasználásával, akár kábel nélkül is, de vezetékes kapcsolódásra is van mód, a töltéshez is kapunk USB-ket.

Suzuki Swift 2024 beltér
forrás: Suzuki
A belső tér modernebbnek hat

A géptető alatt továbbra is 1,2 literes benzinmotort találunk, csakhogy egy hengert lespóroltak, így három maradt, van viszont enyhe hibrid rendszer. A teljesítmény 83 lóerő, e téren nem vesztettünk, pár newtonmétert azonban nyertünk, most 112 Nm-rel gazdálkodhatunk. Váltóból a megszokott módon ötfokozatú kézi vagy CVT automata lesz választható. A végsebesség előbbivel 165, utóbbival 170 km/h, az összkerekes Allgrip 160-ig gyorsul. Viszont az összkerék-CVT kombó továbbra sem lesz elérhető.

Két nagy kérdés azért még maradt: hogy mikortól és mennyiért lehet majd megvenni a legújabb Suzuki Swiftet. Ezekről egyelőre még nincs információ. Mindenesetre a mostani modell 6,9 milliós listaárról indul, kedvezményesen 5,8-tól vihető haza. Ennél kissé drágábbra számíthatunk a váltást követően.

Nézd meg jobban a galériában!

Galéria / 13 kép

Suzuki Swift - 2024.

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Jármű

Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance

A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?

Kép
Életmód

Két éve vonaton él a 17 éves német srác

A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.

Kép
Életmód

Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?

A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.

Kép
Tech

Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés

A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.

Kép
Szórakozás

Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár

Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.

Kép
Szórakozás

10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson

Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!