A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
Nem is olyan régen, az október végi Japan Mobility Show-n mutatta be a Suzuki a legújabb Swift koncepcióváltozatát. Az már akkor is gyanús volt, hogy nem állhat túlzottan messze a szériamodelltől, és így is lett. Most megérkezett a sorozatgyártásra érett változat, amely messzemenőkig hasonlít a tanulmányra. Mindent egybevetve, a nyolcvanas évek kockájától számítva ez már a hetedik generáció.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Szembetűnő, hogy az arányok és a sziluett nem sokat változott, azonban az orr-részt alaposan átfaragták. Az első fényszórók a motorháztető vonala alá kerültek, az embléma pedig a maszkról a lemezre, szintén a géptető alá költözött, ezek miatt nekem kicsit esetlenebbnek is hat az egész összkép, mint az aktuális Swift esetében – mondjuk a mostani kifejezetten jól sikerült. A hűtőrács formája is változott, sőt az első lökhárító is. Ez az ábrázat nekem egy kissé a Ford Pumát idézi. Hátul a lámpák formája és mintázata lett egészen más, és körbefut az autón, a kilincsek fölött egy él. És ha már a kilincseket említjük, a hátsók is hagyományosak lettek, szemben a kifutó modell C-oszlopra rejtett ajtónyitóival.
A méretek tekintetében kicsi az eltérés. A 3,86 méteres hossz csupán másfél centis nyúlást jelent, az 1,74 méteres szélesség megmaradt, a 1,5 méteres magasság pedig egyetlen centiméterrel teszi alacsonyabbá a Swiftet. A tengelytáv 2,45 méter, vagyis azonos a korábbival, ennélfogva lábtérben sem várhatunk jelentős különbséget, a csomagtartó 265 literjéhez se nyúltak, ledöntve viszont valamivel többet kapunk az eddiginél, 980 litert. Az autó valamelyest nehezebb lett, kiviteltől függően 1024-1112 kilót nyom a 965-1050 helyett, vagyis nincs már egy tonna alatti Swift. Új színek és új felnistílusok is bekerülnek a kínálatba.
A beltérben már inkább érezhető némi modernizálás, de az innovációt ne a kormányon keressük, mert az továbbra is a jól bevált, sok-sok gombbal. Mögötte ellenben egy alaposan átvariált műszercsoport foglal helyet. A középső infotainment-képernyő kilenccolos, annak elhelyezése kevésbé sikerült szépen, viszont a klímapanel elegánsabb lett, és jó hír, hogy itt ragaszkodtak a fizikai gombokhoz. Okostelefont csatlakoztathatunk Apple Carplay és Android Auto felhasználásával, akár kábel nélkül is, de vezetékes kapcsolódásra is van mód, a töltéshez is kapunk USB-ket.
A géptető alatt továbbra is 1,2 literes benzinmotort találunk, csakhogy egy hengert lespóroltak, így három maradt, van viszont enyhe hibrid rendszer. A teljesítmény 83 lóerő, e téren nem vesztettünk, pár newtonmétert azonban nyertünk, most 112 Nm-rel gazdálkodhatunk. Váltóból a megszokott módon ötfokozatú kézi vagy CVT automata lesz választható. A végsebesség előbbivel 165, utóbbival 170 km/h, az összkerekes Allgrip 160-ig gyorsul. Viszont az összkerék-CVT kombó továbbra sem lesz elérhető.
Két nagy kérdés azért még maradt: hogy mikortól és mennyiért lehet majd megvenni a legújabb Suzuki Swiftet. Ezekről egyelőre még nincs információ. Mindenesetre a mostani modell 6,9 milliós listaárról indul, kedvezményesen 5,8-tól vihető haza. Ennél kissé drágábbra számíthatunk a váltást követően.
Nézd meg jobban a galériában!
Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance
A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?
Két éve vonaton él a 17 éves német srác
A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.
Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?
A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.
Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés
A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.
Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár
Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.
10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson
Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján