Így újult meg a magyarok kedvenc autója, a Suzuki Vitara

Forrás: Suzuki
2024. április 4.
Szerző: Lendvai Zsolt

Kívülről nem túl szembetűnő, de azért látható a különbség, és okosítottak is a Vitarán.

Az év első negyedében visszavette piacvezető pozícióját a hazai újautó-eladásokat tekintve a Suzuki Vitara. Mindez ráadásul úgy történt meg, hogy a japán gyártó hobbiterepjárója éppen ráncfelvarrás előtt állt: most meg is mutatták a felfrissített Vitarát, amely hamarosan át is veszi a stafétát a kereskedésekben.

Persze nem valami radikális megújulásról van szó, sőt igazából az arányok, a főbb vonások már az „új” Vitara 2015-ös bemutatása óta változatlanok. A mostani kisebb módosítások közül ha nem is durván feltűnő, de azért észrevehető, hogy más lett az első lökhárító, az alsó légbeömlőt egy markáns, fekete műanyag keret öleli körül. Egyszerűsítettek a hűtőmaszkon, amelyen immár végigfut egy vízszintes dekor, összekötve a fényszórókat. Kicsit átszabták az első sárvédőket is. Két új szín is érkezett a kínálatba: a Titan Dark Gray Pearl Metallic egy sötétszürke gyöngyházfény, míg Sphere Blue Pearl kék gyöngyház, ám utóbbi csak a Cosmic Black Pearl Metallic gyöngyházfekete tetővel kombinálható.

forrás: Suzuki
Belül a nagyobb érintőképernyő a leghangsúlyosabb változás

A belső teret sem szabták át alapjaiban, de viszonylag nagy változásnak mondható, hogy a központi kijelző 7 helyett immár 9 colos. Ehhez USB-n vagy wifin keresztül csatolhatunk okostelefont, tudja az Apple Carplayt és az Android Autót egyaránt. A Suzuki Connecttel távolról is hozzáférünk bizonyos funkciókhoz, mint a vezetési előzmények, a szervizértesítések, valamint az autónk pozícióját is láthatjuk.

A vezetéssegédek köre és tudása is gazdagabb lett. A Dual Sensor Brake Support II aktív féktámogatás immár nagyobb területre figyel, aminek köszönhetően gyorsabban észleli a veszélyforrásokat. A Driver Monitor System egy kamerával figyeli a sofőr szemét és arcát, észleli, ha fáradtak vagyunk, elaludnánk vagy nem figyelünk az útra. Az adaptív tempomat nemcsak gyorsítani és lassítani tud a távolság tartása érdekében, hanem a táblafelismerővel is összekapcsolták. A sávtartó pedig a hiányos vagy kopott felfestések esetén az előttünk haladó autó nyomvonalát is tudja követni.

Egyáltalán nincs változás viszont a motorpalettán: az 1,4-es Boosterjet turbóshoz 48 voltos enyhe hibrid rendszer párosul – ez a variáns 129 lóerőt tud. Kicsit gyengébb, 115 lovas a teljes hibrid, amely 1,5 literes szívó benzinesre épül. Alapból mindkettő elsőkerékhajtású, de felárért Allgrip összkerékhajtás is rendelhető. Hogy pontosan mikor érkezik a szalonokba a friss Vitara, még nem tudni, ahogyan az új árlista sem jelent még meg.

Viszont képeken már megnézheted:

Nézd meg a galériánkat - 11 kép
Suzuki Vitara modellfrissítés 2024.