Tech
Amikor Toyota elkészítette a japán Humvee-t
A Mega Cruiser a mérete miatt nem lett siker, öt év alatt mindössze 133 darab készült belőle.
A Mega Cruiser a Toyota BDX10 High Mobility Vehicle alapjaira épült, és a névből kiderül, hogy az amerikai High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) adta hozzá az ihletet, amit leginkább Humvee-ként ismerünk, ennek lett a lakossági változata a Hummer, amit egy időben a magyar alvilág tagjai is nagyra tartottak.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Volt már hagyománya a Toyotánál az amerikai katonai járművekből való ihletmerítésnek, hiszen a Toyota első terepjáróját például a Willys Jeep alapján építették, ezekből fejlődött ki később a Land Cruiser.
A Mega Cruisert a japán katonaságnak készített BXD10 HMV polgárai változata volt, melyet a prototípusként 1993-ban mutattak be a Tokiói Autószalonon, majd két évvel később bele is vágtak a gyártásba. A neve nem volt túlzó, tényleg nagy volt, a tengelytáv 3395 mm, a teljes hossza pedig öt méternél is többre rúgott, amihez két méter feletti magasság és 2,1 méteres szélesség társult. A saját tömege 2850 kiló, vagyis nagyjából a Rolls-Royce Cullinan méretosztályában játszik. A Cullinan ma is hatalmasnak számít, pedig 1995 óta jelentősen megnőttek az autók.
A Humvee-hez hasonlóan független első- és hátsó felfüggesztést kapott, portáltengelyes hajtással, amely így 420 mm-es szabad magasságot biztosított, de volt még hozzá összkerék-kormányzás és három zárható differenciálmű, hogy a legzordabb helyeken is elmenjen. Az orrába egy 4,1 literes, soros négyhengeres turbodízel került, aminek az erejét egy négygangos automata váltó továbbította.
A sikerének első sorban a mérete volt az akadálya, Japánban ezek a dimenziók kizárták a polgári használatot, a városi utcákban nem fért el, erre jött rá a magas ár és brutális adók, így 1996 és 2001 között mindössze 133 darabot vásároltak meg civilek. A típus amerikai és közel-keleti bevezetése megmenthette volna a Mega Cruisert, de valamiért a Toyota ezt nem lépte meg, ugyanúgy megtartották belpiacra, ahogyan a V12-es Century-vel is tették.
A ritkasága miatt viszont a Mega Cruiserek keresett gyűjtői darabbá váltak, most például a Bring A Trailer aukciós oldalra került fel egy 1996 elejéről származó példány, amely szürkeimport útján került az Egyesült Államokba. A nepperszlengben ez már simán keveset futottnak számít, 169 ezer kilométer van az órájában.
Az autó hat személyes (elöl kettő, hátul négy ülés), dupla tetőcsomagtartóval, szövet beltérrel, légkondival, CD lejátszóval. Az alján látható némi rozsda, de mivel licitről van szó, nehéz lesz erre hivatkozva alkudni az árból.
Tech
Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”
A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie
Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.
Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában
A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.
Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?
A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.
Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben
A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.
Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja
A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.
Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái
A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.