Amikor Toyota elkészítette a japán Humvee-t

Mega Cruiser
Forrás: Bring A Trailer

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Mega Cruiser a mérete miatt nem lett siker, öt év alatt mindössze 133 darab készült belőle.

A Mega Cruiser a Toyota BDX10 High Mobility Vehicle alapjaira épült, és a névből kiderül, hogy az amerikai High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) adta hozzá az ihletet, amit leginkább Humvee-ként ismerünk, ennek lett a lakossági változata a Hummer, amit egy időben a magyar alvilág tagjai is nagyra tartottak.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Kép
forrás: Bring A Trailer

Volt már hagyománya a Toyotánál az amerikai katonai járművekből való ihletmerítésnek, hiszen a Toyota első terepjáróját például a Willys Jeep alapján építették, ezekből fejlődött ki később a Land Cruiser.

A Mega Cruisert a japán katonaságnak készített BXD10 HMV polgárai változata volt, melyet a prototípusként 1993-ban mutattak be a Tokiói Autószalonon, majd két évvel később bele is vágtak a gyártásba. A neve nem volt túlzó, tényleg nagy volt, a tengelytáv 3395 mm, a teljes hossza pedig öt méternél is többre rúgott, amihez két méter feletti magasság és 2,1 méteres szélesség társult. A saját tömege 2850 kiló, vagyis nagyjából a Rolls-Royce Cullinan méretosztályában játszik. A Cullinan ma is hatalmasnak számít, pedig 1995 óta jelentősen megnőttek az autók.

Kép
forrás: Bring A Trailer

A Humvee-hez hasonlóan független első- és hátsó felfüggesztést kapott, portáltengelyes hajtással, amely így 420 mm-es szabad magasságot biztosított, de volt még hozzá összkerék-kormányzás és három zárható differenciálmű, hogy a legzordabb helyeken is elmenjen. Az orrába egy 4,1 literes, soros négyhengeres turbodízel került, aminek az erejét egy négygangos automata váltó továbbította.

A sikerének első sorban a mérete volt az akadálya, Japánban ezek a dimenziók kizárták a polgári használatot, a városi utcákban nem fért el, erre jött rá a magas ár és brutális adók, így 1996 és 2001 között mindössze 133 darabot vásároltak meg civilek. A típus amerikai és közel-keleti bevezetése megmenthette volna a Mega Cruisert, de valamiért a Toyota ezt nem lépte meg, ugyanúgy megtartották belpiacra, ahogyan a V12-es Century-vel is tették.

Kép
forrás: Bring A Trailer

A ritkasága miatt viszont a Mega Cruiserek keresett gyűjtői darabbá váltak, most például a Bring A Trailer aukciós oldalra került fel egy 1996 elejéről származó példány, amely szürkeimport útján került az Egyesült Államokba. A nepperszlengben ez már simán keveset futottnak számít, 169 ezer kilométer van az órájában.

Az autó hat személyes (elöl kettő, hátul négy ülés), dupla tetőcsomagtartóval, szövet beltérrel, légkondival, CD lejátszóval. Az alján látható némi rozsda, de mivel licitről van szó, nehéz lesz erre hivatkozva alkudni az árból.

Ha leütnéd, itt tudsz rá licitálni.

Galéria / 10 kép

Toyota Mega Cruiser

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Tech

Ezek a világ legértékesebb vállalatai

Néhány cég esetén olyan pénzekről van szó, ami emberi mércével felfoghatatlan.

Kép
Életmód

Egyre nagyobb az átlagos péniszméret – de nem biztos, hogy ez jó

A kutatók 1942 és 2021 közötti adatokat vetettek össze, mintegy 56 ezer férfi jellemzőit elemezték.

Kép
Szórakozás

Tom Stoltman lett a világ legerősebb embere

Immár harmadszor nyerte meg a viadalt, és minden esélye megvan, hogy beérje a csúcstartót.

Kép
Szórakozás

A nézők döntöttek: ennek a sorozatnak a legjobb a főcímzenéje

Klasszikus, modern és animációs kategóriában ment a verseny, aztán jött a szuperdöntő.

Kép
Életmód

Egyszerű és elkerülhető a hiba, amitől sárgák lehetnek a fogaid

Ha rendszeresen mosod a fogaidat, és még a technikád is rendben van, talán ez lehet az oka az elszíneződésnek.

Kép
Szórakozás

Mint a maffiát, olyan volt otthagyni a Bon Jovit

Richie Sambora beszélt arról, hogyan szállt ki a zenekarból.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!