Amikor Toyota elkészítette a japán Humvee-t

A Mega Cruiser a mérete miatt nem lett siker, öt év alatt mindössze 133 darab készült belőle.
A Mega Cruiser a Toyota BDX10 High Mobility Vehicle alapjaira épült, és a névből kiderül, hogy az amerikai High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) adta hozzá az ihletet, amit leginkább Humvee-ként ismerünk, ennek lett a lakossági változata a Hummer, amit egy időben a magyar alvilág tagjai is nagyra tartottak.

Volt már hagyománya a Toyotánál az amerikai katonai járművekből való ihletmerítésnek, hiszen a Toyota első terepjáróját például a Willys Jeep alapján építették, ezekből fejlődött ki később a Land Cruiser.
A Mega Cruisert a japán katonaságnak készített BXD10 HMV polgárai változata volt, melyet a prototípusként 1993-ban mutattak be a Tokiói Autószalonon, majd két évvel később bele is vágtak a gyártásba. A neve nem volt túlzó, tényleg nagy volt, a tengelytáv 3395 mm, a teljes hossza pedig öt méternél is többre rúgott, amihez két méter feletti magasság és 2,1 méteres szélesség társult. A saját tömege 2850 kiló, vagyis nagyjából a Rolls-Royce Cullinan méretosztályában játszik. A Cullinan ma is hatalmasnak számít, pedig 1995 óta jelentősen megnőttek az autók.

A Humvee-hez hasonlóan független első- és hátsó felfüggesztést kapott, portáltengelyes hajtással, amely így 420 mm-es szabad magasságot biztosított, de volt még hozzá összkerék-kormányzás és három zárható differenciálmű, hogy a legzordabb helyeken is elmenjen. Az orrába egy 4,1 literes, soros négyhengeres turbodízel került, aminek az erejét egy négygangos automata váltó továbbította.
A sikerének első sorban a mérete volt az akadálya, Japánban ezek a dimenziók kizárták a polgári használatot, a városi utcákban nem fért el, erre jött rá a magas ár és brutális adók, így 1996 és 2001 között mindössze 133 darabot vásároltak meg civilek. A típus amerikai és közel-keleti bevezetése megmenthette volna a Mega Cruisert, de valamiért a Toyota ezt nem lépte meg, ugyanúgy megtartották belpiacra, ahogyan a V12-es Century-vel is tették.

A ritkasága miatt viszont a Mega Cruiserek keresett gyűjtői darabbá váltak, most például a Bring A Trailer aukciós oldalra került fel egy 1996 elejéről származó példány, amely szürkeimport útján került az Egyesült Államokba. A nepperszlengben ez már simán keveset futottnak számít, 169 ezer kilométer van az órájában.
Az autó hat személyes (elöl kettő, hátul négy ülés), dupla tetőcsomagtartóval, szövet beltérrel, légkondival, CD lejátszóval. Az alján látható némi rozsda, de mivel licitről van szó, nehéz lesz erre hivatkozva alkudni az árból.
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.