Stílusos, de megosztó lett az első elektromos Alfa Romeo

A Milano nevű hobbiterepjáró az olasz márka első olyan modellje, amelyből készül tisztán villanyos, de azért lesz még hibrid is.
Az Alfa Romeót mindig is azért imádtuk, mert gyönyörű autókat gyártottak, a sportosság szinte kódolva van a márka gyökereibe – sokszor az éppen aktuális szlogenjük is ezt hangsúlyozza, mint mondjuk a Cuore Sportivo, azaz a sportos szív. Egy ilyen gyártónál érthető módon hatalmas figyelem övezi, ha valami másba, szokatlanba vágnak, így természetesen az első tisztán elektromos autójukat is aggódva, ugyanakkor izgatottan vártuk. Hát megérkezett, és úgy hívják, hogy Milano.
Az olaszok egy kompakt hobbiterepjáróval bővítették most a palettát, a Milano az E-CMP padlólemezre épül, amely a Stellantis-csoportnál számos kis és alsó-közepes modellnek szolgál alapjául, említhetjük például az Opel Corsa-e-t, a Mokka-e-t, a Peugeot e-208-at vagy e-2008-at, sőt a Jeep Avenger EV-t is. Ami a külsejét illeti, az Alfák új formanyelvének első hírnöke ez a típus, ezzel együtt az eredmény, biztos vagyok benne, megosztó.

Mert bár a márkához híven lendületes és vagány a dizájn, azért az borítékolható, hogy az Alfák orrának oly lényeges elemét, a scudettót, tehát az igen hangsúlyos szerepet betöltő középső hűtőrácsot nem fogja mindenki szeretni. Különösen a full-villanyos változaté szokatlan a műanyagba belevágott logóval, a hibridé már jóval közelebb állhat a szívekhez, különösen a régi stílusú tipográfiával. A fényszórók formája is meglehetősen érdekes, ám a lefelé nyúló részt letakarva nekem kicsit megidézi a csodaszép 159-est. Ami még feltűnhet: a rendszám középre került, ellentétben a megszokott, oldalra eltolt megoldással.
A beltérben is vannak érdekes, a szem számára nem szokványos részletek, ilyen mindjárt az egészen furcsa formájú középső rész a 10,25 colos központi kijelzővel. Ezt amúgy a sofőr felé fordították. A kormány mögött – ma már-már természetes módon – virtuális műszeregységről olvashatjuk le a legfontosabb információkat. Amennyire a képekről lejön, az anyaghasználattal aligha lesz bárkinek problémája, a 400 literes csomagtartó is aránylag tágasnak nevezhető.

Ami viszont még a scudettónál is jobban megosztja az alfások közösségét, az egészen biztosan az autóhoz elérhető hajtáslánc-kínálat. Míg az első Alfa-SUV-ból, a Stelvióból a kétliteres turbós benzines jelenti a belépőt, de van V6-os (a Quadrifoglio), sőt még dízel is, a kisebb Tonaléból pedig 1,5-ös és 1,6-os turbó-benzinesek, valamint 1,3-asra épülő hibrid, addig itt teljesen más az irány. Lehet Elettrica vagy Ibrida, tehát full elektromos vagy hibrid.
Kicsit jobban kibontva: Elettricából 156 lovas az alapmodell, 240 lóerős a csúcsot jelentő Veloce. Mindkettőbe 54 kilowattórás akkucsomagot építenek, ez a gyengébbik Milano esetében 410 kilométeres WLTP-hatótávot ígér, de ha kizárólag városban furikázunk, akár 590-et is ki lehet sajtolni belőle. Tízről nyolcvan százalékra szűk fél óra alatt tölthető a megfelelő töltővel.

Az Ibrida pedig egy 1,2 literes, háromhengeres, változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott benzinmotorra épül – igen, ízlelgessük csak a háromhengeres Alfa gondolatát. Jó-jó, nem példátlan az ilyesmi, a 33-asban volt például 1,8-as háromhengeres dízel, de azért ez akkor is irtó fura. Ezt a Miller-ciklusú egységet egy 21 kilowattos, a hatgangos duplakuplungos váltóba épített villanymotor és 48 voltos lítium-ion akku egészíti ki, tehát igazából egy enyhe hibrid rendszerről beszélhetünk. Ez a verzió 136 lovas, és lesz belőle Q4, automatizált összkerékhajtás-vezérléssel.
A villanyautózást megkönnyítheti az EV Routing szolgáltatás – lényegében egy online navigáció, amely segít megtervezni az utat a szükséges töltések közbeiktatásával. A My Alfa Connect okostelefonos csatlakoztatási lehetőség bizonyos funkciók (zárás-nyitás, világítás ellenőrzése) távolról is lehetővé teszi, az E-Controllal pedig hűteni-fűteni, indítani-leállítani vagy éppen töltést ütemezni is tudunk. A Hey Alfa virtuális személyi asszisztensbe integrálták a ChatGPT-t, tehát a mesterséges intelligenciát kihasználva kaphatunk segítséget.
Persze nagyon ígérik a kiemelkedő vezetési élményt is, de ezt majd meglátjuk, amikor kijönnek az első független tesztek.
Nézd meg jobban az Alfa Romeo Milanót a galériában:
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.
Rózsaarannyal ütötték fel ezt az egyedi Bentley-t
A Bentley Batur önmagában is lenyűgöző luxusautó, a Black Rose-t azonban némi rózsaarannyal tették még látványosabbá.
Történelmet írt az NBA hárompontos-királya
Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.
Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról
A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.
A spermád megmondja, meddig élsz?
Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.
„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03
A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.