Promóció
Így képzeli a Bentley a luxus csúcsát

A Bentayga túl kicsi? Akkor ott az EWB! Hogy az EWB meg túl snassz? Nézzük meg a Mullinert.
Jó nagy batár a Bentley első SUV-ja, a Bentayga. Alapból is öt méter fölötti hosszával szerénykedésre semmi oka, de akinek ez is kevés, nyugodtan választhatja az EWB változatot – a három betű az Extended Wheelbase-t takarja, azaz a növelt tengelytávot. A számok nyelvére lefordítva ez plusz tizennyolc centit jelent, vagyis így már 5305 milliméter a teljes hossz, mindez nagyrészt a hátsó lábtérben jelentkezik. Amennyiben még ez sem lenne elegendő fényűzés, most végre megérkezett a Mulliner-változat, a Bentley egyedi igények megvalósításán dolgozó részlegének mestermunkája. És mostantól ez a márka kínálatának legteteje.
Itt már nem toldottak bele még egyszer a tengelytávba, de így is azt ígérik, a luxuskategória legtágasabb utasterében terpeszkedhet a kedves vevő. Az úgynevezett Airline Seat üléseket a piac legkomolyabb rendszerének tartják, 12 villanymotor segítségével 22 irányú állítási lehetőséget kínálnak, hogy minél precízebben saját kényelmünkre tudjuk hangolni a helyünket. A Bentayga EWB Mulliner rendelhető négyüléses, vagy 4+1-es elrendezéssel is.

Ehhez az ülésszetthez még nem feltétlenül kellene a Mullinert megvenni, a sima EWB-hez is beikszelhető extra. Ám a Mulliner Harmony Diamond Quilt bőrborítás ezekre a fotelekre és az ajtópanelekre már nem érhető el ezen kívül semmilyen más kivitelben, naná, hogy a Mulliner nevet is belehímezték a háttámlákba. Odabent emellett gyapjúból készült szőnyegeket találunk, az Olive Tan fantázianevű bőr különlegessége pedig, hogy az olívaolaj-gyártás melléktermékeként megmaradó, a folyamat során savassá váló víz felhasználásával cserzették. Ugyanilyen eljárást alkalmazott a Lamborghini is a Lanzador tanulmánynál. Az alapfelszereltség része a Bentley Diamond Illumination, amely az első ajtóborításokon tizenkét, a hátsókon huszonkét apró, egy milliméternél kisebb leddel járul hozzá a hangulathoz, ezek fénye a bőr perforálásán keresztül szűrődik az utastérbe.

A különleges, 22 colos felniket kérhetjük polírozott vagy szürkére fényezett verzióban. Nem hiányzik a Mulliner-sajátosságnak számító Double Diamond hűtőmaszk sem, aki pedig bejelöli az extralistán a Blackline rovatot is, egyszerűen megszabadulhat a külső krómdíszítésektől, lecserélve azokat fényes feketére.
Ebben a kategóriában nem kérdés, hogy egy ekkora benga kasznival is arrébb lehet állni. A 2,5 tonnás tömeget egy négyliteres V8-as gyorsítja 4,6 másodperc alatt százra, de ha kell, megfutja a 290 km/h-t is. Mindehhez 550 lóerő és 770 newtonméter járul hozzá. Váltogatni nem kell, azt a nyolcgangos automata megteszi helyettünk, és szükség esetére összkerékhajtás is van. A WLTP mérési ciklus szerint a fogyasztás 10,9 és 20,9 liter között alakul, de ne legyenek illúzióink, ha tapossuk, akkor a határ a csillagos ég lehet.
Nézd meg jobban, mit jelent az angolok szerint a luxus:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.