Itt az új 5-ös Touring – a BMW még hisz a dízel kombikban

Forrás: BMW
2024. február 7.
Szerző: Lendvai Zsolt

Az idők szavát követve természetesen full elektromos és hibrid is készült az aktuális 5-ös kombiból.

A BMW egyik legfontosabb modellje az 5-ös sorozat, amelynek legfrissebb változatát tavaly ősszel mutatták be G60-as gyári kóddal. Ez már a nyolcadik generáció, valamint a hatodik olyan, amiből kombi, azaz Touring változat (G61) is készül. Gondolnánk, hogy ez csak magától értetődő, de a mai körülmények között, amikor az SUV-k mindent letarolnak, már kevésbé egyértelmű, hogy a praktikus kombik is a palettán maradnak minden gyártónál.

forrás: BMW
Először az E34-ből volt Touring

A szedánról itt írtunk:

Olvasd el ezt is!
Bemutatták az új 5-ös BMW-t, először tisztán elektromosan is

A külsőségeken nem is érdemes sokat időzni, hiszen ugyanaz a formanyelv jellemzi, mint a limuzint, csak éppen másképp ér véget a karosszéria, egy ízléses, harmonikusan illeszkedő puttonnyal. Itt annyi az érdekesség, hogy a különféle kivitelek között nincs eltérés térfogatban, alapból 570 literrel gazdálkodhatunk, de ledöntött hátsó üléssorral 1,7 köbmétert kapunk mind a belső égésű, mind az elektromos variánsnál. Jó nagy nyíláson pakolhatunk ráadásul. Ami a villanyosokat illeti, az i5 eDrive40-nel 1,5 tonnát, az i5 M60 xDrive-val kerek kettőt húzhatunk.

forrás: BMW
Tisztán elektromos és plug-in hibrid is készül ebből a generációból

Méreteiben amúgy nőtt az 5-ös Touring az elődmodellhez képest, hosszban úgy tíz centit, 5,06 méterig, a szélesség 1,9, a magasság 1,51 méter. A kategóriában listavezető 2,9 méteres tengelytáv bőséges lábteret sejtet, és fejben sem kell nyomorogniuk az utasoknak.

A beltérben egy jelentős méretű ívelt kijelző a leghangsúlyosabb elem, ami igazából két képernyőből, egy 12,3-asból és egy 14,9-esből tevődik össze – nem volt azért az olyan régen, amikor utóbbi még egy jó átlagos számítógép-monitornak számított. A szellőzést és a légkondit érintőpanelekről vezérelhetjük, nem kell miattuk menükben bóklászni. Új lett a lapított aljú kormány, ezen haptikus visszajelzésű gombokat találunk. Extraként lehet beikszelni a hatalmas, 123x79 centis panoráma üvegtetőt.

forrás: BMW
A formavilág nem sokban különbözik a limuzinétól

De térjünk rá a motorváltozatokra. Az alapot 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel ellátott dízelek jelentik. Jó eséllyel keresett lesz a májusi piaci bevezetéstől kapható 197 lovas 520d is, amelyhez nyolcfokozatú Steptronic automata váltó tartozik, és akár xDrive összkerékhajtással is elérhető. Nyáron jön be fölé az 540d xDrive 299 lóval. Szintén nyáron csatlakozik az 530e plug-in hibrid, kétliteres, négyhengeres benzinessel és villanymotorral, 299 lovas rendszerteljesítménnyel, 89 kilométeres beígért elektromos hatótávval.

Már az indulástól elérhető lesz a két full elektromos i5: a kisebbik eDrive40-ra 340 lóerőt és 560 kilométeres WLTP-hatótávot mondanak, míg a nagyobbikra, az M60 xDrive-ra 601 lóerőt és 506 kilométeres hatótávot. E két kivitel, valamint a konnektoros hibrid is megkapja a szintszabályzós, légrugós hátsó futóművet, valamint a hátsókerék-kormányzást.

A májusi bevezetés már nincs is olyan messze, addig nézegesd meg alaposan az 5-ös Touringot a galériában:

Nézd meg a galériánkat - 175 kép
BMW 5-ös és i5 Touring