Tudtad, mekkora egy BMW értékvesztése?

BMW modellek
Forrás: BMW

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A márka népszerűsége használtan is töretlen, de vannak modellek, amik jobban tartják az értéküket, mint a többi.

A BMW-k hagyományosan népszerűnek számítanak a magyar piacon, legyen szó új vagy használt autókról. Újonnan persze kevesebben engedhetik meg maguknak, de a maga kategóriájában például a 3-as és 5-ös sorozat, az X3, az X5 és az X6 is a top tízben szokott szerepelni. Néhány évesen már szélesebb réteg számára elérhetők ezek az autók, amikor pedig korosodni kezdenek, már tényleg szinte bárki meg tudja venni, a későbbi fenntartás megint más kérdés.

Ha alapból csak néhány évre tervezünk egy-egy autóval, aztán mindenképpen lecseréljük, az sem elhanyagolható szempont, hogy mennyire jól tartják az értéküket egyes modellek. Ez még egy adott márkán belül sem egységes, egy friss tanulmány például pont azt vizsgálta, hogyan alakul egyes BMW típusok ára az idő múlásával, melyek azok, amelyekért pár év után is magas árat fizetnek, és melyeken buknak nagyobbat a tulajdonosok.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A divat nagy úr

Korunk nagy divatja az autóiparban a hobbiterepjáró. A vásárlók motivációiba nem mennék bele nagy mélységekig, de sokan biztonságosabbnak gondolják ezt a karosszériaváltozatot, jobban kilátnak belőle, és nem kell mélyre ülniük vagy onnan kiszállniuk. A felmérés szerint ezek az SUV-k ráadásul igen értékállóak is, az X széria bizonyos tagjai még az olyan, évtizedek óta slágernek számító autókat is megelőzik, mint a 3-as vagy 5-ös sorozat.

BMW X1
forrás: BMW
A BMW X1 a márka legkisebb SUV-je. Nagyon jól tartja az értékét

Az X1-ért például még háromévesen is kifizetik az újkori ára 62,4 százalékát, öt év után 48,8 százalékra, tíz esztendő múltán 24,5 százalékra csökken az értéke. Ha mondjuk mostani 14,7 millió forintos alapárral számolnánk, durván 3,6 milliót kaphatnánk még egy évtized múlva is az X1-esünkért. Az X3 esetében kicsivel már rosszabb a helyzet, annak értéke három év alatt megfeleződik (49,8 százalék), míg az X5 (66,6 százalék) és az X6 (73,3 százalék) még jobban tartja magát, legalábbis ebben az első három évben, ugyanis a tizedik év végére csupán eredeti értékük 21,7, illetve 20,3 százalékával bírnak.

A 7-esnek az értékvesztése is luxus

Abszolút felső kategóriás modell a 7-es BMW, olyan vetélytársakkal, mint a Mercedes-Benz S osztály vagy az Audi A8. Esetében jellemzően hétéves modellciklussal számolhatunk, vagyis az újabb és újabb generációk ilyen különbséggel követik egymást. Ennek tükrében talán kissé meglepő, hogy ahogyan a szalonból kigördülünk, rögtön zuhanni kezd az értéke, háromévesen már csak 40,5 százalék, tízévesen 14,4 százalék.

BMW 7-es
forrás: BMW
Az aktuális 7-es BMW-t 2022-ben mutatták be hivatalosan

Valamivel jobb a helyzet a sokkal lakosságibbnak nevezhető 3-as és 5-ös sorozat esetében, mert bár az első három évben ezeknek is lefeleződik az értéke, tíz esztendő után előbbi 18, utóbbi 19,3 százalékát éri annak, amennyit újként kiadtak érte. Igaz, ezek az arányok csak a 7-eshez képest kedvezőek, az X-modellekhez mérten gyengébbek valamivel.

Van, ami befektetésnek is jó

A felmérés nem részletezi, hogy pontosan melyik 6-os BMW-ket vették figyelembe: jelenleg csak a 6 GT-t árulják ilyen néven, korábban viszont volt elegáns luxuskupé és kabrió is – e kettőt a 8-as sorozat váltotta le 2018-ban. Mindenesetre a tanulmány szerint még három év után is megérik eredeti áruk 90,9 százalékát a 6-osok, bár három- és ötéves kor között már 56,2 százalékra zuhannak.

BMW 3.0 CSL
forrás: BMW
A BMW 3.0 CSL a márka egyik legnagyobb klasszikusa előtt tiszteleg, egyébként az M4 alapjaira épül. Mindössze ötven darabot terveznek gyártani, így befektetésnek is kiváló

Talán a legjobb értékállósággal az M-es BMW-k büszkélkedhetnek. Itt az sem ritka, hogy a régebbi generációs autók tíz-húsz évvel később akár még többet is érjenek, mint amikor valaki először hazavezette őket. Ezek persze sok esetben ritkaságnak mondhatók, így a gyűjtők célpontjaivá válnak, ez hajtja fel az árukat.

Összességében elmondható, hogy az öt-tíz év utáni jelentősebb értékvesztés hátterében részben a fenntartási és szervizköltségek állhatnak. Miközben az autó a korral veszített a presztízséből, az alkatrészek és a javítással kapcsolatos kiadások még mindig jóval borsosabbak lehetnek, mint a volumenmárkák esetében. Ezt a későbbi, sokadik tulajdonosok már nem feltétlenül akarják vagy tudják megfizetni.

Az egyik leggyönyörűbb BMW-t nem is biztos, hogy gyártani fogják. Nézd meg a képeit:

Galéria / 10 kép

BMW Concept Touring Coupé

Megnézem a galériát

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Életmód

Öt stressznyelv létezik: a tiéd vajon melyik?

A szeretetnyelvekről már mindenki hallott, de adja magát, hogy akkor stressznyelv is létezik. Te hogyan kezeled a feszültséget?

Kép
Életmód

Potencianövelő ételek a férfiasság fokozásához

A férfiasság fokozása természetes módon? Lehetetlennek tűnik, ugye? Pedig némi étrendváltoztatással lehetséges.

Kép
Tech

Darth Vader vagy a Halálcsillag vigyázzon a telefonodra?

A Star Wars-nap alkalmából megérkeztek a Casetify témába vágó tokjai.

Kép
Szórakozás

Hivatalos: Ez minden idők 10 legjobb filmje - több százezer szavazat érkezett!

Ha még nem láttad ezeket, akkor muszáj lesz! Íme minden idők 10 legjobb filmje a nézők szerint!

Kép
Jármű

Nem hibrid, nem turbós: régi vágású sportkocsi az új Ferrari

A 12Cilindri neve nem hazudik: ez egy olyan tizenkét hengeres, szívómotoros sportautó, amiért igazán lehet imádni a márkát.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!