Promóció
20 éve repült utoljára, most Lego lett a Concorde-ból

A repülés történetében mindössze két szuperszonikus utasszállító létezett, a Concorde volt az egyik.
A francia Aérospatiale és a brit BAC együttműködésével készült Concorde-ot általában az első szuperszonikus utasszállító repülőgépként szokták emlegetni, azonban ez nem ennyire egyértelmű. Valójában a szovjet Tupoljev Tu–144 1968 decemberében repült először, míg a Concorde csak 1969 márciusának elején, és a hangsebességet is hamarabb lépte át. Mindenesetre a Concorde 1976. január 21-én teljesítette első menetrend szerinti repülését, Londonból Bahreinbe, valamint Párizsból Rio de Janeiróba párhuzamosan indult el két gép.
Ugyan a Concorde nem volt éppen túl kényelmes, cserébe üzemeltetése és jegyárai is drágák voltak, mégis szerették az utasok, szívesen dolgoztak rajta a légikísérők is. Több mint húsz éven át megbízhatóan és balesetmentesen szolgáltak a gépek, egészen az ezredfordulóig. 2000-ben az Air France 4590-es járata Párizsból New Yorkba tartott, de nem sokkal a felszállás után lezuhant, és egy hotelbe csapódott. A fedélzeten száz utas és kilencfős személyzet tartózkodott, mindannyian életüket vesztették, és a szállodában is meghalt négy ember. Ez volt a Concorde történetének egyetlen halálos balesete – mint később kiderült, a kifutópályán egy másik gépről leszakadt alumíniumdarabtól defektet kapott, egy leváló gumidarab kilyukasztotta az egyik üzemanyagtartályt, az lángra kapott. A pilóták pedig leállították emiatt az egyik hajtóművet, ám így nem tudtak megfelelő repülési sebességet elérni.
Az eset kivizsgálását követően a Concorde-okon biztonsági változtatásokat végeztek, de valamelyest csökkent az utasok bizalma. Ezt súlyosbította még a kerozinárak emelkedése, a korosodó repülőgépek karbantartási költségeinek emelkedése, valamint a 2001. szeptember 11-i terrortámadás miatt bekövetkező keresletcsökkenés a légi közlekedésben. Végül 2003-ban előbb az Air France, majd a British Airways is kivonta a forgalomból a típust. Október 24-én repültek vele utoljára menetrend szerint, november 26-án pedig immár utasok nélkül szállt le az utolsó Concorde a Filton repülőtéren.
A búcsú húszéves évfordulójáról a Lego is megemlékezik. Az Icons sorozat bővült ugyanis egy Concorde-dal, amely igen részletesre sikerült. A készletben 2083 építőelemet találunk, ebből áll össze a 105 centiméter hosszú és 15 centi magas gép, 43 centiméteres szárnyfesztávolsággal. Orrkúpja le- és felhajtható, mint ahogyan az igazi gép – akkoriban újdonságnak számító – droop nose megoldása, nem hiányzik a kiegészítő hátsó futómű sem, valamint az utasteret is bejárhatjuk a maga összesen 100 utasülésével és a mellékhelyiségekkel együtt.
A csomag szeptember hetedikétől lesz kapható, a VIP-tagok pár nappal hamarabb is hozzáférhetnek. Viszont egyáltalán nem számít olcsónak a maga 81490 forintos árával.
Nézd meg alaposabban:
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.