Promóció
"Azt tanácsolom a fiataloknak, hogy piszkolják be a kezüket"

Gordon Murray öt F1-es konstruktőri címmel a háta mögött és a McLaren F1 tervezőjeként igazi legenda, aki szerint az elméleti tudás nem elég, meg kell tudni fogni a szerszámot is.
A Robb Report a Monterey Car Weeken készített interjút Gordon Murray autótervezővel, aki az elmúlt 50 évben nagyjából mindent elért, amit sportautók kapcsán el lehet érni: 20 év alatt öt konstruktőri világbajnoki címet gyűjtött, 1992-ben megalkotta a McLaren F1-et, de 77 évesen sem pihen: most éppen a T.50 szupersportautón dolgozik, amelynek a négyliteres V12-es motorja 12000 fölé forog.

A Forma-1-ben tanult legfontosabb leckéről azt mondta, hogy Brabhamnél meg kellett tanulniuk a McLaren, a Ferrari és a Williams költségvetéséhez képest aprópénzből győztes járművet építeni, meg kellett értenie, hogy mi az, ami olcsó, de gyorsan megy tőle az autó.
A Brabham BT44 - amely a kedvenc versenyautója - például ilyen volt, ezzel nyertek először Grand Prix-t, és futóművén kívül a tank elhelyezésében is újat hozott.
Murray elmesélte, hogy miben alapvetően más a T.50 Niki Lauda koncepciója, mint annak idején a McLaren F1-é volt: a McLarennél a legjobb utcai autót akarta megépíteni, de az ügyfelek versenyautót akartak, így sok megoldás kompromisszum volt. Ezzel szemben a T.50-nél eleve egy közúti autót tervezett, míg a T.50 Niki Lauda, amely egy versenyautó, ott üres papírról indulva egy másik autót építenek, melyek ugyan látszólag rokonok, de valójában minden karosszériaelem más, ahogyan a monocoque váz, a sebességváltó, a futómű, a hajtáslánc és a motor hangolása is eltérő - éppen ezért Murray szerint alapvetően egy másik autó, ahogyan annak idején az F1-gyel is tennie kellett volna.
Bár Murray már gondolkodik az elektromos sportautó koncepcióján, egyáltalán nem írná le a belsőégésű motorokat.
Bebizonyítottuk, hogy 9000-es fordulatról fel lehet menni 12 000-ig, mindezt az emissziós előírások betartásával. És még rengeteg lehetőség van az üzemanyagok terén is, a belső égést lehet hidrogénnel is működtetni, jönnek a szintetikus üzemanyagok is. Az elektromos járművek fejlődése meg fog egy kicsit torpanni, amíg nem kapunk egy új akkumulátortechnológiát, ugyanis jelenleg az akkumulátorok energiasűrűsége nagyon kicsi. Úgy gondolom, a belsőégésű motor tovább velünk lesz, mint sokan gondolják.
- mondta Murray.
A fiataloknak is ad tanácsot: érdemes bepiszkolni a kezet, ha valaki tervező lesz, akkor is rendelkeznie kell gyakorlati tapasztalattal.
Menj, és segíts valakinek versenyautót építeni, vagy felújítani egyet.
- hangzik a mester jótanácsa, és ki vitatkozna vele?

Promóció
Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció
Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!
A bróker, a nyugdíjas és a revizor
Szidjuk a csúnya neppereket, akik átverik a gyanútlan vásárlót. Pedig a magánszemélyek se csupa kincset árulnak.
Ezekben a városokban a legdrágább az élet
Oké, hogy Budapesten piszok drága az albérlet, de szerencsére a közelében sincs a top 10-nek a magyar főváros, ha azt keressük, hol a legköltségesebb élni.
A világ legszebbjei közt a budapesti karácsonyi vásárok
Az Adventi Bazilika egyenesen díjnyertes, de a Vörösmarty téri karácsonyi vásár is több toplistán szerepel.
77 millióért árulják Tupac ujjlenyomatát
A rapper szexuális zaklatás miatt ült börtönben, ahhoz az eljáráshoz vették tőle az ujjlenyomatokat. De van itt valami Notorious B.I.G.-től is.
Egy E46 M3-nál vagányabb a másfél
Lenny Karenski megtanult hegeszteni, hogy saját magának készíthesse el a világ legmenőbb utánfutóját.
Megvannak a magyar válogatott csoportellenfelei az Eb-re!
Németországgal, Skóciával és Svájccal csapunk majd össze a jövő évi kontinenstornán.