Gyalázatos vagy forradalmi a Tesla-motoros NSX?

NSX és Tesla-motor
Forrás: Geoff Budd / red_goes_green / Instagram

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Honda NSX csodálatos autó, még ha jól tudjuk, ma már sokkal erősebbek, gyorsabbak és drágábbak is vannak. De mi van, ha villanymotort kap?

Ha a kilencvenes évek legvágyottabb poszterautóiról beszélgetünk, nem nehéz szóba hozni a Honda NSX-et: a forma még ma is nagyszerű, emellett pedig kiváló menettulajdonságok, nagyszerű kezelhetőség és a kategóriához mérten még megfelelő praktikum is jellemezte. A finomhangolásban maga Ayrton Senna közreműködött, és olyan zsenik is jártak NSX-szel, mint a McLaren F1 tervezője, Gordon Murray.

A háromliteres V6-os 274 lóereje mai szemmel nem tűnik félelmetesen soknak, a szuperautók ligájában egy Ferrari vagy Lamborghini nyilván már akkor is sokkal többet tudott. De összességében mégis simán említhetjük velük egy lapon, a vezetési élménye, a mérnöki megoldásai, és versenypályás köridői egyértelműen a legnagyobbak közé emelték. De akkor vajon totális szentségtörés, bálványgyalázás-e egy NSX-be a Tesla villanymotorját belepakolni?

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
NSX a találkozón
forrás: Geoff Budd / red_goes_green / Instagram
A tavalyi Holley High Voltage Experience fesztiválon

A kaliforniai Redwood Cityben élő Geoff Budd szerint nem az, ezért aztán meg is csinálta. A teljes pontosság kedvéért esetében az alap egy Acura NSX volt – az észak-amerikai piacon ilyen néven futott a kocsi. Mentségére szóljon, hogy amikor megvette a meglehetősen sokat – bő 360 ezer kilométert – futott autót, nem volt már benne a motor – sőt, időközben egyszer már egy K-szériás négyhengeres is megfordult benne.

Bent a motor
forrás: Geoff Budd / red_goes_green / Instagram
Nem kellett hozzá cipőkanál

Budd végül úgy döntött, meg sem próbál felhajtani egy jó állapotú eredetit, helyette egy Tesla Model S villanymotorját építi be. Mivel ez jóval kompaktabb, mint a gyári V6-os, az elhelyezése nem jelentett igazán nagy kihívást, viszont az akkumulátorcsomag beszerelése már igen. Tavaly a Holley High Voltage Experience nevű rendezvényen még csak egy próbaaksival állította ki az NSX-et, de azt ígérte, idénre már bekerült a Nissan Leafből származó akkupakk. A menetkész tömeget úgy saccolja, mindössze 180 kilóval nyom majd többet, mint a belső égésű motoros kivitel, ami 1370 kilós. Közben pedig 50:50-es súlyelosztásra törekszik, hogy a kezelhetőségre se legyen panasz. A teljesítmény borítékolhatóan nagyobb lesz, mint volt, akár az egymotoros Model S-ek is tudtak ugyanis 400 lóerő fölött. Az építést Budd Instagram oldalán lehet követni.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Ezek a helyek Európa rejtett gyöngyszemei – magyar is van köztük

Nemcsak a legismertebb és legfelkapottabb helyszínek nyújthatnak nagyszerű kikapcsolódási lehetőséget.

Kép
Jármű

Camaróval akadtak fel a lépcsőn az ügyefogyott autótolvajok

Egy Chevy Camaróval rongyoltak be a szalon ajtaján, hogy onnan egy Dodge Challenger Hellcatet vigyenek el.

Kép
Szórakozás

Sauron szeme Legóként is mindent lát

Gigantikus készletből építhetjük meg Mordor legmagasabb tornyát, amely szobánk látványos dísze lehet.

Kép
Életmód

Rossz hír a csokiról: elszállt a kakaó ára – de miért?

Számos probléma játszik közre abban, hogy ilyen helyzetbe került az iparág. A csokoládé biztosan nem lesz olcsóbb.

Kép
Szórakozás

El se hisszük! Sztárok, akik idén már 60. születésnapjukat ünneplik

Sokukon nem is látszik az öregedés! Íme azok a sztárok, akik 2024-ben ünneplik 60. születésnapjukat.

Kép
Jármű

Autóápolási tippek: így tartsd autódat makulátlan állapotban

Az autód az életed fontos része, így természetes, hogy szeretnéd, ha mindig makulátlan állapotban lenne. De mit tehetsz ezért?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!