Jármű
Gyalázatos vagy forradalmi a Tesla-motoros NSX?


A Honda NSX csodálatos autó, még ha jól tudjuk, ma már sokkal erősebbek, gyorsabbak és drágábbak is vannak. De mi van, ha villanymotort kap?
Ha a kilencvenes évek legvágyottabb poszterautóiról beszélgetünk, nem nehéz szóba hozni a Honda NSX-et: a forma még ma is nagyszerű, emellett pedig kiváló menettulajdonságok, nagyszerű kezelhetőség és a kategóriához mérten még megfelelő praktikum is jellemezte. A finomhangolásban maga Ayrton Senna közreműködött, és olyan zsenik is jártak NSX-szel, mint a McLaren F1 tervezője, Gordon Murray.
A háromliteres V6-os 274 lóereje mai szemmel nem tűnik félelmetesen soknak, a szuperautók ligájában egy Ferrari vagy Lamborghini nyilván már akkor is sokkal többet tudott. De összességében mégis simán említhetjük velük egy lapon, a vezetési élménye, a mérnöki megoldásai, és versenypályás köridői egyértelműen a legnagyobbak közé emelték. De akkor vajon totális szentségtörés, bálványgyalázás-e egy NSX-be a Tesla villanymotorját belepakolni?

A kaliforniai Redwood Cityben élő Geoff Budd szerint nem az, ezért aztán meg is csinálta. A teljes pontosság kedvéért esetében az alap egy Acura NSX volt – az észak-amerikai piacon ilyen néven futott a kocsi. Mentségére szóljon, hogy amikor megvette a meglehetősen sokat – bő 360 ezer kilométert – futott autót, nem volt már benne a motor – sőt, időközben egyszer már egy K-szériás négyhengeres is megfordult benne.

Budd végül úgy döntött, meg sem próbál felhajtani egy jó állapotú eredetit, helyette egy Tesla Model S villanymotorját építi be. Mivel ez jóval kompaktabb, mint a gyári V6-os, az elhelyezése nem jelentett igazán nagy kihívást, viszont az akkumulátorcsomag beszerelése már igen. Tavaly a Holley High Voltage Experience nevű rendezvényen még csak egy próbaaksival állította ki az NSX-et, de azt ígérte, idénre már bekerült a Nissan Leafből származó akkupakk. A menetkész tömeget úgy saccolja, mindössze 180 kilóval nyom majd többet, mint a belső égésű motoros kivitel, ami 1370 kilós. Közben pedig 50:50-es súlyelosztásra törekszik, hogy a kezelhetőségre se legyen panasz. A teljesítmény borítékolhatóan nagyobb lesz, mint volt, akár az egymotoros Model S-ek is tudtak ugyanis 400 lóerő fölött. Az építést Budd Instagram oldalán lehet követni.

Jármű
8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd
Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.
A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini
Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.
Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra
Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.
Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez
Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.
Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság
A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?
Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.
A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.