Promóció
Ferrarit csak értő kezekből: Alain Prost F40-ese

A Ferrari F40 nem azért ikon, mert híres emberek vették. Alanyi jogon lett az, de az sem lefelé viszi az árát, ha négyszeres Formula–1-es világbajnoké volt. Pedig nem is vezette.
A Ferrari F40 igazi ikon. A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának nyálcsorgatva vágyott poszterautója, gyerekek és felnőttek örökös vágyálma, dúsgazdag hírességek gyűjteményének kitüntetett darabja. Egyszeri és megismételhetetlen, még ha tudjuk is, ma már minden mutatóban tucatszám vannak jobbak. De ugyanilyen nincs másik, nem is lesz. Olyan sztárok tolták be a garázsukba, mint Luciano Pavarotti, George Foreman vagy a Formula–1 világából Jean Alesi, Nigel Mansell és Alain Prost. Utóbbinak, a gyakran csak Professzor becenévvel illetett négyszeres világbajnoknak az – egykori – autóját most az RM Sotheby's árverezi el.

Prost már kétszeres világbajnok volt (1985 és 1986), mire a Ferrari bemutatta az F40-est 1987-ben, majd nyert további kettőt (1989, 1993), tehát mondhatjuk, ebben az időszakban folyamatosan ott volt a csúcson, vagy annak közelében. Igaz, ezeket a trófeákat egyszer sem az olasz márkával, hanem a McLarennel és a Williamsszel hódította el, noha 1990-91-ben két idényt a Ferrarinál is lehúzott.

Érkezésekor az olaszok keresték a kegyeit, például azzal, hogy nekiajándékoztak egyet akkori csúcsmodelljükből, az F40-esből. Ettől valószínűleg mi, földi halandók rögtön oda meg vissza lennénk, Prostot viszont a legenda szerint egyáltalán nem nyűgözte le a meglepetés. Nem sokkal azután, hogy leszállították számára a sportautót, el is adta, anélkül hogy csak egyetlenegyszer vezette volna. Ha valóban így történt, rejtély, miért nem próbálta ki legalább. Mondjuk, a Ferrarival való F1-es házasság sem volt hosszú életű, első szezonjában ugyan még öt futamot is nyert, és odaért a pontverseny második helyére, a másodikban ellenben győzni nem tudott, csak ötödik lett összetettben. Eljött a szakítás ideje, de mivel 1992-ben még élt a szerződése, kényszerpihenőt kellett tartania, nem engedték máshol versenyezni. Jó, cserébe nem kevés pénzt kapott. 1993-ban visszatért, hogy újra világbajnok legyen, majd visszavonuljon.

Az eladás előtt azért még aláírta a 83249-es alvázszámú F40-est, a tetőre kanyarított autogramot pedig le is fedték, hogy az idő ne koptassa le onnan. A kocsi állapota egyébként kiváló, az eredeti kasznija, motorja és váltója van benne, ezt a Ferrari Classiche tanúsítványa is igazolja. Csupán hatezer kilométert futott bő harminc év alatt, szóval joggal reménykedhet is a hibátlanságában a következő tulajdonos. Az aukciósház akár 1,1 milliárd forintnak megfelelő bevételt is el tud képzelni az F40-esért, ami kábé a duplája annak, amennyiért a különösebben híres tulajdonosokkal nem büszkélkedő példányok el szoktak menni.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.