Promóció
Megérkezett az új E osztály – de kinek kell így az S?

A Mercedes-Benz E osztály mindent megad, amire egy autótól vágyhatunk, mégis van feljebb. Az viszont biztosnak tűnik, nem lesz még egy ugyanilyen.
A Mercedes a kilencvenes évek közepétől használja az E osztály elnevezést, méghozzá a mára már ikonná érett W124-es szériára akasztották rá a modellciklus közben. Most a hatodik generációnál tartanak – W214 belső kóddal –, és nem véletlen, hogy erre, a legfrissebb modellre kis S osztályként hivatkozik több német szaklap is. Az E ugyanis már gyakorlatilag mindent tud, amit valaha is elvárhatunk egy autótól, a luxusfaktora is igen komoly. Persze az S osztály nem véletlenül az, ami: természetesen soha nem fog összemosódni a két típus, mindig lesz, amiben többet ad a nagyobb, csak az a kérdés, van-e értelme azt megfizetni. Mindenesetre a legújabb E osztály a maga nemében az utolsó lehet: jó eséllyel soha többé nem készül belőle belső égésű motoros. Vadonatúj platformra meg főleg nem.

A W214-ből egyelőre csak a szedánt mutatták meg. Ez 51 milliméter híján öt méter hosszú, vagyis hatalmas nagy hajó, noha nyilván kisebb az S-nél. Megnyúlt kissé a tengelytávja is az elődhöz képest, így most 2961 milliméter. Ezt a bent ülők is érezhetik, bár ezen a szinten csak nüanszokról beszélhetünk. A lábtér 17 milliméterrel, a fejtér 5 milliméterrel nőtt. Vállban állítólag az S osztályt közelíti. Mindehhez 540 literes csomagtér is társul, ez is elég combos.

Kívülről egy hagyományos szedánformát látunk, az orr-részre pedig úgy tekintenek a gyáriak, mint egyfajta híd a jelen és a jövő között, mert miközben funkcionalitásban ide egy klasszikus hűtőmaszkra volt szükség, megjelenésben próbáltak az EQ-modellek felé mozdulni. Ezért a maszkot – amely lehet csillagokkal telepakolt AMG, vagy vízszintes csíkozású is – egy fényes fekete panel öleli körül. Optikailag végigfut az autó teljes szélességén a hátsó lámpa, egyébként viszont túlzás lenne azt állítani, hogy ezt a Mercedest a formai bravúrok adják el. De nincs is erre szüksége. Az alaktényezőre azért odafigyeltek, ez 0,23 lett.

Az utastérbe bejutni a választott felszereltségi csomagtól függően akár digitális kulccsal is lehet, ez a funkció iPhone-ra és Apple Watch-ra érhető el jelenleg. És ha már bent vagyunk, van itt jó pár érdekesség, ami említést érdemel. A Thermotronic fantázianevű automata klíma például a bent ülők magasságához, testalkatához igazodva állítja a befúvást, akár ülésenként külön-külön. De az utazási betegség ellen is segítséget nyújt az Energizing Comfort szolgáltatás, például légzőgyakorlatokkal. Az autó azt is megtanulja, hogy mely komfortfunkciókat milyen körülmények között használjuk, így ezeket automatizálja is, kiszolgálva az igényeinket.

Míg az S osztály vásárlói az úgynevezett Hyperscreen képernyőt élvezhetik, addig az E osztály esetében be kell érni a Superscreennel, ami tulajdonképpen három kijelzőből áll össze. A 14,4 colos középső infotainment monitort mintegy kibővíti az utas előtti 12,3 hüvelykes, de ez opcionális, és csak akkor használható, ha ülnek az anyósülésen. A sofőr elé is egy 12,3-as jutott, ám az vizuálisan is elkülönül a középsőtől. Amúgy immár harmadik féltől származó alkalmazásokat is telepíthetünk, legyen szó akár a Zoomról, a Tiktokról vagy Angry Birdsről.
A Technology csomag része az Airmatic légrugós futómű, valamint az ADS+, amely folyamatosan alkalmazkodó, adaptív lengéscsillapítást és hátsókerék-kormányzást is tartalmaz. A hátsó kerekek elfordulása legfeljebb 4,5 fokos, de ezzel is nagyon sokat tesznek hozzá a manőverezhetőséghez és a kanyartulajdonságokhoz, a fordulókört 90 centivel faragja lejjebb.

Ami a motorokat illeti, igen nagy esély van rá, hogy ez az utolsó E osztály, amelyben még vannak belső égésű motorok, a Mercedes ugyanis 2030-tól egyáltalán nem árulna ilyen autókat – legalábbis az Európai Unióban. Most még a FAME nevű moduláris motorcsalád négy- és hathengeresei közt válogathatunk, de már ezek is mind – minimum – enyhe hibridek, a korábbi 15 helyett 17 kW-os (23 lóerős) elektromos teljesítménnyel. A belépőt a benzines E osztályok világába az E 200 jelenti négy hengerrel és 204 lóerővel, 320 newtonméteres nyomatékkal. Az E 300 e-ben ugyanehhez társul egy 95 kilowattos, azaz 129 lovas villanymotor is, a rendszerteljesítmény 313 lóerő. Az E 400 e már 381 lóerőt és 640 newtonmétert tud, de a csúcsot majd egy hathengeres jelenti. Dízelből a 197 lóerős E 220 d az alap, 4Matic összkerekesként is vehető.
Annyi biztos, hogy Európában a lágy hibrid E 200 benzines, valamint az E 220 d és annak 4Matic változata lesz kapható rögtön a piaci bevezetéstől, a többi variáns később csatlakozik. Az árak egyelőre nem ismertek.
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.