Benzinmotorral az utolsó: Porsche 718 Spyder RS

Porsche 718 Spyder RS
Forrás: Porsche

Promóció

A messzi-messzi galaxis új időszakát tárja elénk a Star Wars: Az akolitus

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Porsche Boxster és a Cayman hamarosan tisztán elektromos modellként folytatja, de egy 500 lóerős búcsúmodell sose jön rosszul.

Lassan húsz éve már annak, hogy a Porsche – 1996-ban – bemutatta az első Boxstert, hosszú idő után az volt az első gépük, amelyet eleve roadsternek terveztek. Durván tíz évre rá megjött a kupé testvérmodell, a Cayman is, hogy aztán 2016-ban a rokonságot elnevezésben is megmutatva 718-ként fussanak tovább. Az elektromosítási hullám ezeket az autókat is elérte, ha minden igaz, 2025-től a Boxsterből és a Caymanból villanyautó lesz. De ha valahol, a Porschénál tudják, milyen a stílusos búcsú: íme, a 718 Sypder RS.

Noha alapvetően négyhengeres bokszermotorral szerelt gépekről van szó, a GTS 4.0 és a Spyder már eddig is hatos bokszerek voltak. Nem meglepő tehát, hogy most is ilyen blokkot választottak: a 911 GT3-ból ismert négyliteres szívómotort, igaz, az ott tapasztalható 510 lóerő helyett kerek 500-zal. A teljesítménycsúcs 9000-nél van, tehát egy jó kedvvel forgó, nagyszerű karakterű hathengeresről van szó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Porsche 718 Spyder RS hátulról
forrás: Porsche
Nyitott tetővel az igazi

A karosszéria terén nagyon sokat merítettek a Cayman GT4 RS-től, így szénszálas a két első sárvédő, valamint a géptető. Átvették a fék hűtését szolgáló légbeömlőket is, az első splitter ellenben rövidebb lett. Hátul nem találunk gigantikus szárnyat, csupán egy diszkrét kacsafarkat. Ahogyan a gyáriak fogalmaznak, egy nyitott sportkocsi a Spyder RS, amit szükség esetén zárttá is tehetünk. A vászontetőnél arra törekedtek, hogy minél könnyebb és helytakarékosabb legyen. Így csupán 18 kilót nyom, cserébe kézzel kell működtetni, az elektromos megoldás ugyan kényelmesebb, ám nagyobb lett volna a tömege.

A futómű nagyrészt szintén a GT4 RS-ből jött át, a beltérben mindenféle gomboktól megtisztított sportkormány, mögötte analóg műszerek és tízezerig skálázott fordulatszámmérő várja a sofőrt. A hétfokozatú PDK-val 3,4 másodperc a 0-100 km/h-s sprint, 10,9 alatt már 200-on van a 718 Spyder RS, ráadásul megfutja a 308 km/h-s végsebességet is. Az első vevők nyár végén élvezhetik autójukat, amit akár már meg is rendelhetnek 156 ezer euróért (58 millió forintért).

Lapozd át galériánkat is, benne az utolsó belső égésű motoros Porsche 718 képeivel!

Galéria / 11 kép

Porsche 718 Spyder RS

Megnézem a galériát

Ha másféle Porschéról is olvasnál, keresd az InStyle Men nyomtatott számát az újságárusoknál, benne a 911 Dakar tesztjével.

Kép

Videók

Promóció

A messzi-messzi galaxis új időszakát tárja elénk a Star Wars: Az akolitus

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Kép
Szórakozás

Az olimpiák magyar legendái, akikre büszkék vagyunk

Hamarosan megkezdődnek a XXXIII. nyári olimpiai játékok küzdelmei Párizsban, de az elmúlt 128 évből is van bőven kire büszkének lennünk.

Kép
Tech

Light Phone 3: az anti-okostelefon

A Light Phone harmadik generációja egy olyan eszköz, ami eltér a modern okostelefonoktól, és tudatosan mellőzi azok megoldásait.

Kép
Szórakozás

Ezt tuti nem szúrtad ki eddig! Ezek a Disney-karakterek kiköpött másai a szinkronhangjaiknak

Persze nem mindig egyértelmű hogy kiről is van szó, de amint megtudjuk, fejünkhöz kapunk, mennyire nyilvánvaló volt a hasonlóság.

Kép
Szórakozás

Koltai Róbert legviccesebb alakításai a filmvásznon

Hármat választottunk, amelyek közül az egyiket tuti imádtad!

Kép
Stílus

A hírességek jó ideje nem tudják megunni! 2024 nyarán érdemes beszerezned egy ilyen nadrágot

Ez a korábban elhanyagolt darab manapság az egyik legfelkapottabb trend a férfi ruhák terén.

Kép
Jármű

Kanárisárgában a legmenőbb a jubileumi Audi RS4

Az Audi immár harminc esztendeje hegyezi a családi kombikat, az RS4 pedig éppen huszonöt éves. Most jól megünneplik.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!