Promóció
Turbós őrület a Manhart E30 restomodja


Az Alpina B7 S Turbo motorját emelték át az önmagában is különleges M3 orrába.
Az E30 talán az a BMW, ami mindenkinek először villan be a márka klasszikus modelljei közül. Az E21 után ez volt a 3-as széria második generációja, ma már a kisebb motorral szerelt, kevésbé különleges változatokért is rengeteg pénzt kérnek, a csúcsot pedig az M3 jelentette, amely a maga idejében a versenysportban is kifejezetten sikeresnek számított. A Manhartnál viszont úgy érezték, még többet lehetne belőle kihozni.

A tekintélyes múltra visszatekintő tuningcég bemutatta az MH3 3.5 Turbót, amely egy E30 M3-ból épített restomod. Nem volt ismeretlen számukra a típus, hiszen már évtizedekkel ezelőtt is lógattak ilyen kaszniba E28 M5-ből, vagy E34 M5-ből származó sorhatost. Most is kidobták a gyári, 2,3 literes négyhengerest, de a helyére egy igazi ritkaságot faragtak be: az Alpina B7 S Turbo 3,5 literes, soros hathengeres turbómotorját. Az Alpina 1981-ben mutatta be a B7 S Turbót, a legelső, E12-es 5-ös széria alapjain.

De nem elégedtek meg a manhartos srácok azzal a 330 lóerővel és kereken 500 newtonméterrel, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású – értsd: 60 darab készült – limuzinjává tette az Alpinát. A turbófeltöltőn és a töltőlevegő-hűtőn is módosítottak, egészen 405 lóerőig és 650 Nm-ig meg sem álltak. Amúgy a töltőnyomás – így vele együtt a teljesítmény is – manuálisan szabályozható. A kipufogórendszer a saját tervezésük. A motorhoz ötfokozatú kézi váltót kapcsoltak, és egy Drexler lamellás sperrt is beépítettek.

Elöl és hátul egyaránt szénszálas spoilert kapott a kocsi, a matt zöld fóliázáson jó kontrasztot képeznek a piros csíkok. A 19 colos Manhart Concave One felnikre elöl 215/35-ös, hátul 245/30-as gumik kerültek. A négydugattyús első Brembo nyergek 330-as lyuggatott tárcsákba harapnak, hátul a 282-es gyári nyergeket tartották meg. Futóművet a H&R közreműködésével építettek az autóhoz. A belső Kardinalrot bőr, vagyis bíborvörös színű, a háromküllős Momo sportkormány közepén nem meglepő módon Manhart logót találunk. A középső szellőzőrostélyok egyikét információs kijelző váltotta fel, amelyen a motorral kapcsolatos legfontosabb adatok jelennek meg.
Nézd meg jobban a Manhart MH3 3.5 Turbót:

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Szigorú szabályok a forgatáson – így dolgozik egy kaszkadőr
Miközben gyakran életét és testi épségét kockáztatja egy film sikeréért, fontos betartania néhány igen szigorú szabályt.
Műalkotás készül Lionel Messi kedvenc góljából
Az argentin zseninek van miből válogatni, de nagyon kíváncsiak vagyunk, melyikre esett a választása.
Giorgio Armani tervezte ezt a fenséges luxusjachtot
Az olasz divattervező-ikon két szuperjachtot álmodott meg az Italian Sea Group számára, az egyiket most bocsátották vízre.
Nemet mondani a pénzre? Ez Schwarzenegger tanácsa
Karrierje korai szakaszában egy elég komoly ajánlatot utasított vissza, mert más volt az elképzelése a jövőjéről.
Nem csak stílusos - interjú Németh Bálinttal, az InStyle Men első nagykövetével
Az InStyle Men of the Year 2025 gálán mutatkozott be a közönségnek Németh Bálint, a magazin első nagykövete. A friss magazinban vele is olvashattok egy interjút.
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.