Promóció
Turbós őrület a Manhart E30 restomodja
Az Alpina B7 S Turbo motorját emelték át az önmagában is különleges M3 orrába.
Az E30 talán az a BMW, ami mindenkinek először villan be a márka klasszikus modelljei közül. Az E21 után ez volt a 3-as széria második generációja, ma már a kisebb motorral szerelt, kevésbé különleges változatokért is rengeteg pénzt kérnek, a csúcsot pedig az M3 jelentette, amely a maga idejében a versenysportban is kifejezetten sikeresnek számított. A Manhartnál viszont úgy érezték, még többet lehetne belőle kihozni.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A tekintélyes múltra visszatekintő tuningcég bemutatta az MH3 3.5 Turbót, amely egy E30 M3-ból épített restomod. Nem volt ismeretlen számukra a típus, hiszen már évtizedekkel ezelőtt is lógattak ilyen kaszniba E28 M5-ből, vagy E34 M5-ből származó sorhatost. Most is kidobták a gyári, 2,3 literes négyhengerest, de a helyére egy igazi ritkaságot faragtak be: az Alpina B7 S Turbo 3,5 literes, soros hathengeres turbómotorját. Az Alpina 1981-ben mutatta be a B7 S Turbót, a legelső, E12-es 5-ös széria alapjain.
De nem elégedtek meg a manhartos srácok azzal a 330 lóerővel és kereken 500 newtonméterrel, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású – értsd: 60 darab készült – limuzinjává tette az Alpinát. A turbófeltöltőn és a töltőlevegő-hűtőn is módosítottak, egészen 405 lóerőig és 650 Nm-ig meg sem álltak. Amúgy a töltőnyomás – így vele együtt a teljesítmény is – manuálisan szabályozható. A kipufogórendszer a saját tervezésük. A motorhoz ötfokozatú kézi váltót kapcsoltak, és egy Drexler lamellás sperrt is beépítettek.
Elöl és hátul egyaránt szénszálas spoilert kapott a kocsi, a matt zöld fóliázáson jó kontrasztot képeznek a piros csíkok. A 19 colos Manhart Concave One felnikre elöl 215/35-ös, hátul 245/30-as gumik kerültek. A négydugattyús első Brembo nyergek 330-as lyuggatott tárcsákba harapnak, hátul a 282-es gyári nyergeket tartották meg. Futóművet a H&R közreműködésével építettek az autóhoz. A belső Kardinalrot bőr, vagyis bíborvörös színű, a háromküllős Momo sportkormány közepén nem meglepő módon Manhart logót találunk. A középső szellőzőrostélyok egyikét információs kijelző váltotta fel, amelyen a motorral kapcsolatos legfontosabb adatok jelennek meg.
Nézd meg jobban a Manhart MH3 3.5 Turbót:
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams
A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.
A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64
Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.
Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk
A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.
Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet
A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.
A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz
Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.
Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt
A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.