Turbós őrület a Manhart E30 restomodja

Manhart MH3 3.5 Turbo
Forrás: Manhart

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Alpina B7 S Turbo motorját emelték át az önmagában is különleges M3 orrába.

Az E30 talán az a BMW, ami mindenkinek először villan be a márka klasszikus modelljei közül. Az E21 után ez volt a 3-as széria második generációja, ma már a kisebb motorral szerelt, kevésbé különleges változatokért is rengeteg pénzt kérnek, a csúcsot pedig az M3 jelentette, amely a maga idejében a versenysportban is kifejezetten sikeresnek számított. A Manhartnál viszont úgy érezték, még többet lehetne belőle kihozni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Manhart MH3 3.5 Turbo
forrás: Manhart
Örök forma az E30-as BMW-é

A tekintélyes múltra visszatekintő tuningcég bemutatta az MH3 3.5 Turbót, amely egy E30 M3-ból épített restomod. Nem volt ismeretlen számukra a típus, hiszen már évtizedekkel ezelőtt is lógattak ilyen kaszniba E28 M5-ből, vagy E34 M5-ből származó sorhatost. Most is kidobták a gyári, 2,3 literes négyhengerest, de a helyére egy igazi ritkaságot faragtak be: az Alpina B7 S Turbo 3,5 literes, soros hathengeres turbómotorját. Az Alpina 1981-ben mutatta be a B7 S Turbót, a legelső, E12-es 5-ös széria alapjain.

Manhart MH3 3.5 Turbo motortér
forrás: Manhart
Íme, az Alpinából származó sorhatos turbómotor

De nem elégedtek meg a manhartos srácok azzal a 330 lóerővel és kereken 500 newtonméterrel, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású – értsd: 60 darab készült – limuzinjává tette az Alpinát. A turbófeltöltőn és a töltőlevegő-hűtőn is módosítottak, egészen 405 lóerőig és 650 Nm-ig meg sem álltak. Amúgy a töltőnyomás – így vele együtt a teljesítmény is – manuálisan szabályozható. A kipufogórendszer a saját tervezésük. A motorhoz ötfokozatú kézi váltót kapcsoltak, és egy Drexler lamellás sperrt is beépítettek.

Manhart MH3 3.5 Turbo belső
forrás: Manhart
Erre nyugodtan mondhatjuk, hogy pornkönig belső

Elöl és hátul egyaránt szénszálas spoilert kapott a kocsi, a matt zöld fóliázáson jó kontrasztot képeznek a piros csíkok. A 19 colos Manhart Concave One felnikre elöl 215/35-ös, hátul 245/30-as gumik kerültek. A négydugattyús első Brembo nyergek 330-as lyuggatott tárcsákba harapnak, hátul a 282-es gyári nyergeket tartották meg. Futóművet a H&R közreműködésével építettek az autóhoz. A belső Kardinalrot bőr, vagyis bíborvörös színű, a háromküllős Momo sportkormány közepén nem meglepő módon Manhart logót találunk. A középső szellőzőrostélyok egyikét információs kijelző váltotta fel, amelyen a motorral kapcsolatos legfontosabb adatok jelennek meg.

Nézd meg jobban a Manhart MH3 3.5 Turbót:

Galéria / 15 kép

Manhart MH3 3.5 Turbo

Megnézem a galériát

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Stílus

Pisifoltos farmer 290 ezerért – ezt a divatot nem érthetjük

Jó esetben inkább elkerülni szeretnénk, hogy így nézzünk ki. Sok pénzért meg már menő?

Kép
Életmód

Öt stressznyelv létezik: a tiéd vajon melyik?

A szeretetnyelvekről már mindenki hallott, de adja magát, hogy akkor stressznyelv is létezik. Te hogyan kezeled a feszültséget?

Kép
Életmód

Potencianövelő ételek a férfiasság fokozásához

A férfiasság fokozása természetes módon? Lehetetlennek tűnik, ugye? Pedig némi étrendváltoztatással lehetséges.

Kép
Tech

Darth Vader vagy a Halálcsillag vigyázzon a telefonodra?

A Star Wars-nap alkalmából megérkeztek a Casetify témába vágó tokjai.

Kép
Szórakozás

Hivatalos: Ez minden idők 10 legjobb filmje - több százezer szavazat érkezett!

Ha még nem láttad ezeket, akkor muszáj lesz! Íme minden idők 10 legjobb filmje a nézők szerint!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!