Promóció
Turbós őrület a Manhart E30 restomodja

Az Alpina B7 S Turbo motorját emelték át az önmagában is különleges M3 orrába.
Az E30 talán az a BMW, ami mindenkinek először villan be a márka klasszikus modelljei közül. Az E21 után ez volt a 3-as széria második generációja, ma már a kisebb motorral szerelt, kevésbé különleges változatokért is rengeteg pénzt kérnek, a csúcsot pedig az M3 jelentette, amely a maga idejében a versenysportban is kifejezetten sikeresnek számított. A Manhartnál viszont úgy érezték, még többet lehetne belőle kihozni.

A tekintélyes múltra visszatekintő tuningcég bemutatta az MH3 3.5 Turbót, amely egy E30 M3-ból épített restomod. Nem volt ismeretlen számukra a típus, hiszen már évtizedekkel ezelőtt is lógattak ilyen kaszniba E28 M5-ből, vagy E34 M5-ből származó sorhatost. Most is kidobták a gyári, 2,3 literes négyhengerest, de a helyére egy igazi ritkaságot faragtak be: az Alpina B7 S Turbo 3,5 literes, soros hathengeres turbómotorját. Az Alpina 1981-ben mutatta be a B7 S Turbót, a legelső, E12-es 5-ös széria alapjain.

De nem elégedtek meg a manhartos srácok azzal a 330 lóerővel és kereken 500 newtonméterrel, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású – értsd: 60 darab készült – limuzinjává tette az Alpinát. A turbófeltöltőn és a töltőlevegő-hűtőn is módosítottak, egészen 405 lóerőig és 650 Nm-ig meg sem álltak. Amúgy a töltőnyomás – így vele együtt a teljesítmény is – manuálisan szabályozható. A kipufogórendszer a saját tervezésük. A motorhoz ötfokozatú kézi váltót kapcsoltak, és egy Drexler lamellás sperrt is beépítettek.

Elöl és hátul egyaránt szénszálas spoilert kapott a kocsi, a matt zöld fóliázáson jó kontrasztot képeznek a piros csíkok. A 19 colos Manhart Concave One felnikre elöl 215/35-ös, hátul 245/30-as gumik kerültek. A négydugattyús első Brembo nyergek 330-as lyuggatott tárcsákba harapnak, hátul a 282-es gyári nyergeket tartották meg. Futóművet a H&R közreműködésével építettek az autóhoz. A belső Kardinalrot bőr, vagyis bíborvörös színű, a háromküllős Momo sportkormány közepén nem meglepő módon Manhart logót találunk. A középső szellőzőrostélyok egyikét információs kijelző váltotta fel, amelyen a motorral kapcsolatos legfontosabb adatok jelennek meg.
Nézd meg jobban a Manhart MH3 3.5 Turbót:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.