Az A osztály, ami Häkkinennek is elég jó volt

Mercedes-Benz A 38 AMG
Forrás: Mercedes-Benz Classic

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ha reklámcélból kompakt Mercivel kellett megjelenni, egy Formula–1-es sztárpilóta mégsem mehetett 60 lovas dízellel.

Az első, W168-as belső kódú A osztály nem éppen a Mercedes-Benz legfényesebben ragyogó csillaga, sokaknak máig a jávorszarvasteszt-blama jut róla eszébe. Pedig a szendvicspadlós kialakítás mind a passzív biztonság, mind a térkihasználás szempontjából egész jó ötlet volt, és maga a kompakt Merci bevezetése is izgalmas, ugyanakkor logikus lépésnek tűnt abban a piaci környezetben.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Mercedes-Benz A 38 AMG
forrás: Mercedes-Benz Classic
Jól megnézve kívülről is látszik, hogy nem egy sima A 140

A motorpaletta nem volt különösen izgalmas, hiszen a piaci induláskor volt 1,4-es és 1,6-os benzines 82, illetve 102 lóval, de a kicsit később csatlakozó 60 és 90 lóerős dízelek sem hangzanak kimondottan érdekesnek. Ezek közül vajon melyiket tolnád oda nyugodt szívvel az akkoriban éppenséggel elég menőnek számító Formula–1-es pilótáid (nevezetesen Mika Häkkinen és David Coulthard) alá, ha reklámcélból A osztállyal kellene megjelenniük? Ugye, egyiket sem? És ezen az se segített sokat, hogy 1999-ben megjelent az A 190 is a maga 1,9-es, 125 lovas négyhengeresével.

Mercedes-Benz A 38 AMG
forrás: Mercedes-Benz Classic
Az orrában az egyik 1,9-es

Na, de ha ebből az 1,9-esből kettőt építenek be, az már azért csak megteszi, gondolhatták a német mérnökök. Ebből született meg az A 38 AMG, amelyben az egyik motor a megszokott helyen, elöl maradt, a másikat viszont hátra, a csomagtér alá szerkesztették be, a szendvicsszerkezetnek hála nem kellett lemondani a teljes raktérről sem. A végeredmény 250 lóerő és 360 newtonméter, ami mai szemmel nem olyan eget rengető, de ha hozzátesszük, hogy a kortárs Audi S3 fészlift után tudott 225 lóerőt, akkor azért már elég meggyőző.

Mercedes-Benz A 38 AMG
forrás: Mercedes-Benz Classic
Hátul hordta a másik motort, amit egy ablakon keresztül látni is lehetett

Mindehhez egyébként ötgangos váltó és összkerékhajtás tartozott, nulláról százra 5,9 másodperc alatt gyorsult az A 38 AMG, végsebessége 230 km/h volt. A hátsó motort gombnyomásra lehetett ki- vagy bekapcsolni. A futóművet is átszabták az autóhoz, amit lejjebb is ültettek tíz milliméterrel, a fékrendszert pedig az E 55 AMG-ről örökítették át.

Mercedes-Benz A 38 AMG
forrás: Mercedes-Benz Classic
Häkkinen autójának ennyire piros volt a beltere

A különleges A osztályból csupán négy darab készült. Egyet Mika Häkkinen, egyet David Coulthard kapott meg, a maradék kettőről viszont nem sokat tudni, arról sincs információ, kikhez kerültek. Mellesleg nem is ez volt a W168-as széria legizmosabb modellje, mert később megcsinálták az A 32K AMG-t, amely kompresszoros V6-ost kapott, 354 lóerővel.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Ezek a helyek Európa rejtett gyöngyszemei – magyar is van köztük

Nemcsak a legismertebb és legfelkapottabb helyszínek nyújthatnak nagyszerű kikapcsolódási lehetőséget.

Kép
Jármű

Camaróval akadtak fel a lépcsőn az ügyefogyott autótolvajok

Egy Chevy Camaróval rongyoltak be a szalon ajtaján, hogy onnan egy Dodge Challenger Hellcatet vigyenek el.

Kép
Szórakozás

Sauron szeme Legóként is mindent lát

Gigantikus készletből építhetjük meg Mordor legmagasabb tornyát, amely szobánk látványos dísze lehet.

Kép
Életmód

Rossz hír a csokiról: elszállt a kakaó ára – de miért?

Számos probléma játszik közre abban, hogy ilyen helyzetbe került az iparág. A csokoládé biztosan nem lesz olcsóbb.

Kép
Szórakozás

El se hisszük! Sztárok, akik idén már 60. születésnapjukat ünneplik

Sokukon nem is látszik az öregedés! Íme azok a sztárok, akik 2024-ben ünneplik 60. születésnapjukat.

Kép
Jármű

Autóápolási tippek: így tartsd autódat makulátlan állapotban

Az autód az életed fontos része, így természetes, hogy szeretnéd, ha mindig makulátlan állapotban lenne. De mit tehetsz ezért?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!