Kifogyott a benzinje az élen, célba tolta a versenyautót

Kifogyott a benzinje az élen, célba tolta a versenyautót
Forrás: GTWorld / Youtube

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Vezető helyet elbukni mindig drámai, de az utolsó körben a legfájdalmasabb.

Nem mindennapi befutója volt az ázsiai GT World Challenge bajnokság okajamai futamának a GT4-es kategóriában. A japán Orido „Max” Manabu és csapattársa, Kano Maszaki egészen végig vezető pozícióban autóztak a BMW M4 GT4-gyel, az utolsó körre fordulva pedig mintegy 33 másodperc előnyük volt a második helyezett Haridarma Manoppo – Nonaka Szeita páros GR Supra GT4-ese előtt. Aztán ez történt:

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A célegyenes-ráfordítóhoz érkezve Orido autója lelassult, de akkor még szinte senki nem sejtette, hogy baj lehet. Többen azt hitték, azért lassított le szándékosan a pilóta, hogy lepörgesse a futamból hátralévő alig húsz másodpercet, így ne kelljen még egy újabb kört teljesíteni – a verseny hosszát ugyanis ebben a sorozatban nem körre, hanem időre adják meg. Csakhogy közben az idő letelt, a rajtrácson pedig tovább lassult, végül megállt a BMW. A bokszban a csapattagok arcára kiült a döbbenet.

A Supra elhúzott, és az utolsó métereken megnyerte a versenyt, Orido pedig kiszállt, és az 54 éves sportember elképesztő elszántsággal célba tolta az M4-et. Közben még többen megelőzték, csak a hatodik helyet sikerült elcsípnie. Másnap viszont a hétvége második futamán már nem szembesültek ilyen problémákkal, behúzták a győzelmet. Ezzel ők lettek a Japan Cup különverseny idei aranyérmesei, a bajnokság szeptemberi, szepangi zárófordulóját pedig a tabella éléről várják.

Ugyanezt magyar motorversenyző megcsinálta már, negyedmillió néző előtt


1962, Kelet-Németország, Sachsenring, Grand Prix: Szabó II László az MZ gyár által felkészített motorral állhatott rajrácsra a 125-ösök között. Ugyan itthon ilyen szintű versenymotorról nem is álmodhatott senki, a német, gyári támogatással rendelkező pilóták már vízhűtéses motorokkal mentek, míg Szabónak egy régebbi, léghűtéses jutott csak.

Szabó II zseni volt, és az edzésen maga mögé utasította a vízhűtéses MZ-ket, csak a Honda két menője, Redman és Taveri tudott gyorsabb kört menni nála. A futamon Szabó hibátlan rajtot vett, és próbálta maga mögött tartani a Hondákat - tudta, hogy ha a célegyenest nyélgázon hajtja végig, akkor a motorja elmelegedhet, így visszacsúszott a negyedik helyre, ám az utolsó körben elvállalta a lehetetlent, és kiadta neki: a világsztárok között elbújva az élre állt, a pálya mellett álló negyedmillió ember neki üvöltött. A cél előtt 500 méterrel azonban megállt a motorja, nem bírta a terhelést: Szabó feltolta az emelkedőn a motort, és így is hetedik lett.

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Életmód

Öt stressznyelv létezik: a tiéd vajon melyik?

A szeretetnyelvekről már mindenki hallott, de adja magát, hogy akkor stressznyelv is létezik. Te hogyan kezeled a feszültséget?

Kép
Életmód

Potencianövelő ételek a férfiasság fokozásához

A férfiasság fokozása természetes módon? Lehetetlennek tűnik, ugye? Pedig némi étrendváltoztatással lehetséges.

Kép
Tech

Darth Vader vagy a Halálcsillag vigyázzon a telefonodra?

A Star Wars-nap alkalmából megérkeztek a Casetify témába vágó tokjai.

Kép
Szórakozás

Hivatalos: Ez minden idők 10 legjobb filmje - több százezer szavazat érkezett!

Ha még nem láttad ezeket, akkor muszáj lesz! Íme minden idők 10 legjobb filmje a nézők szerint!

Kép
Jármű

Nem hibrid, nem turbós: régi vágású sportkocsi az új Ferrari

A 12Cilindri neve nem hazudik: ez egy olyan tizenkét hengeres, szívómotoros sportautó, amiért igazán lehet imádni a márkát.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!