Kifogyott a benzinje az élen, célba tolta a versenyautót

Kifogyott a benzinje az élen, célba tolta a versenyautót
Forrás: GTWorld / Youtube

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Vezető helyet elbukni mindig drámai, de az utolsó körben a legfájdalmasabb.

Nem mindennapi befutója volt az ázsiai GT World Challenge bajnokság okajamai futamának a GT4-es kategóriában. A japán Orido „Max” Manabu és csapattársa, Kano Maszaki egészen végig vezető pozícióban autóztak a BMW M4 GT4-gyel, az utolsó körre fordulva pedig mintegy 33 másodperc előnyük volt a második helyezett Haridarma Manoppo – Nonaka Szeita páros GR Supra GT4-ese előtt. Aztán ez történt:

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A célegyenes-ráfordítóhoz érkezve Orido autója lelassult, de akkor még szinte senki nem sejtette, hogy baj lehet. Többen azt hitték, azért lassított le szándékosan a pilóta, hogy lepörgesse a futamból hátralévő alig húsz másodpercet, így ne kelljen még egy újabb kört teljesíteni – a verseny hosszát ugyanis ebben a sorozatban nem körre, hanem időre adják meg. Csakhogy közben az idő letelt, a rajtrácson pedig tovább lassult, végül megállt a BMW. A bokszban a csapattagok arcára kiült a döbbenet.

A Supra elhúzott, és az utolsó métereken megnyerte a versenyt, Orido pedig kiszállt, és az 54 éves sportember elképesztő elszántsággal célba tolta az M4-et. Közben még többen megelőzték, csak a hatodik helyet sikerült elcsípnie. Másnap viszont a hétvége második futamán már nem szembesültek ilyen problémákkal, behúzták a győzelmet. Ezzel ők lettek a Japan Cup különverseny idei aranyérmesei, a bajnokság szeptemberi, szepangi zárófordulóját pedig a tabella éléről várják.

Ugyanezt magyar motorversenyző megcsinálta már, negyedmillió néző előtt


1962, Kelet-Németország, Sachsenring, Grand Prix: Szabó II László az MZ gyár által felkészített motorral állhatott rajrácsra a 125-ösök között. Ugyan itthon ilyen szintű versenymotorról nem is álmodhatott senki, a német, gyári támogatással rendelkező pilóták már vízhűtéses motorokkal mentek, míg Szabónak egy régebbi, léghűtéses jutott csak.

Szabó II zseni volt, és az edzésen maga mögé utasította a vízhűtéses MZ-ket, csak a Honda két menője, Redman és Taveri tudott gyorsabb kört menni nála. A futamon Szabó hibátlan rajtot vett, és próbálta maga mögött tartani a Hondákat - tudta, hogy ha a célegyenest nyélgázon hajtja végig, akkor a motorja elmelegedhet, így visszacsúszott a negyedik helyre, ám az utolsó körben elvállalta a lehetetlent, és kiadta neki: a világsztárok között elbújva az élre állt, a pálya mellett álló negyedmillió ember neki üvöltött. A cél előtt 500 méterrel azonban megállt a motorja, nem bírta a terhelést: Szabó feltolta az emelkedőn a motort, és így is hetedik lett.

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!