Promóció
Páncélozott 7-es BMW: az igazán fontos gazdagoknak
Nemcsak a belső égésű motoros változatból, hanem az elektromos i7-ből is elkészült a golyóálló kivitel.
Életemben egyszer ültem páncélozott személyautóban, ráadásul pont BMW-ben: tudtommal az egy utólag átalakított E30 volt, talán 320i, és gyerekként hatalmas élmény volt már maga a tudat is, hogy bizony golyóálló jármű vesz körül. A BMW viszont készít gyárilag is ilyen kiemelt védelmet nyújtó modelleket, immár több mint negyven éve szerepel ilyesmi a kínálatukban. Most a tavaly leleplezett új 7-esből, valamint annak elektromos párjából, az i7-ből is megérkezett a páncélozott.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A kettő közül egy leheletnyivel az i7 Protection az érdekesebb, ugyanis ez elvileg a világ első golyóálló elektromos luxusszedánja. A belső égésű változathoz hasonlóan a VR9-es ballisztikus védelmi normának is megfelel, vagyis megóv akár a NATO-ban rendszeresített 7,62x51 milliméteres kalibertartományba tartozó lőfegyverek tűzerejétől is, legyen szó bármely irányból leadott lövésekről. Az üvegfelületek sem maradnak el ettől a szinttől, a 7,62x54 R-es lövedékektől is megvédenek. Természetesen a minősítés nem bemondásra megy, hanem tesztelnek is:
Mindkét kivitel a BMW Protection Core páncélacél vázszerkezetére épül, ehhez jönnek hozzá a megerősített karosszériaelemek, továbbá a már említett üvegek is. Így a bent ülők nem csupán a lőfegyverekkel szemben vannak védve, hanem bizonyos mértékig a robbanásveszélytől is óvja őket az autó, sőt a dróntámadások ellen is felkészítették. Felárért akár tovább is fokozzák még a védelmünket. Szintén opcionális az automatikusan és kézzel egyaránt működésbe hozható tűzoltórendszer, a rádió adóvevő, a hivatalos utakhoz zászlótartó, de akár olyan szellőzőrendszer is, amely vész esetén jöhet jól. A húszcolos könnyűfém felnikre Michelin PAX gumikat szerelnek, amelyek láthatóan ballonosak, nem véletlenül: kialakításuk a komfortot és a stabilitást segíti elő, valamint defekttűrők is, és akár 80 km/h-s sebességgel közlekedhetünk velük akkor is, ha már teljesen elszökött a nyomás.
A vezetéssegédeket is a funkcióhoz igazították, vagyis szükség esetén figyelmeztetnek és információt szolgáltatnak, de aktívan nem avatkoznak be – azért van ez így, mert az efféle páncélozott autókat többnyire profi sofőrök vezetik. És ha már ide terelődött a szó, számukra tréningeket is kínál a BMW, a világ számos pontján, különböző intenzitású képzésekkel lehet mélyebbre ásni magunkat a szakmában. Természetesen az utasok esetében sem csak a biztonság volt szempont, hanem a kényelem is, így a bőséges helykínálat és a fűtött-szellőztetett (opcionálisan: masszázs-) ülések mellett hátra jutott egy két-két palackot, illetve poharat befogadó italhűtő is, amit 4 vagy 10 Celsius-fokra lehet belőni. A Bowers & Wilkins hifi része a 28 hangszóró mellett egy 1265 wattos digitális erősítő.
A mi hajtja kérdésre a válasz az i7 Protection esetében az, hogy tengelyenként egy, vagyis összesen két villanymotor. A hajtáslánc elemeinek zöme az i7 M70 xDrive-ból, vagyis a legerősebb kivitelből származik, a rendszerteljesítmény viszont az i7 xDrive 60-nal megegyezően 544 lóerő, a csúcsnyomaték 745 newtonméter. Ez még a páncélozás miatt érthető módon megnövekedett tömeget is kilenc másodperc alatt gyorsítja százra, noha ez a nem golyóálló i7 4,7 másodpercénél sokkal rosszabb. A végsebességet elektronika korlátozza 160 km/h-nál, ám ezen jó eséllyel külön kérésre lehet segíteni. A hatótávot elegánsan elhallgatták, de mérget vehetünk rá, hogy durván csorbult a mezeibb i7-esekre megadott 5-600 kilométer körüli adat.
A belső égésű motoros BMW 7 Protection ezzel szemben ikerturbós, 4,4 literes V8-ast kapott, ennek feltöltését átfésülték, és egy 48 voltos enyhe hibrid rendszert is ráakasztottak. Ez a limuzin is összkerekes, 530 lóerőt és 750 newtonmétert tud, ám sokkal fürgébb és gyorsabb a villanyos pajtásánál: 6,6 másodperc kell neki, hogy állóról százra gyorsuljon, a vége pedig 210 km/h. Ha már valaki rá van szorulva a védelemre, talán jobban jár ezzel, elvégre a necces helyzeteket jobb minél előbb magunk mögött hagyni.
Nézd meg a két páncélozott BMW-t alaposabban is:
Megjelent az InStyle MEN őszi-téli száma: középpontban a generációs örökség!
Név, ami kötelez, de súlya van. Utat mutat, meghatározza a jövőd, de egyben keserédes terhet, nagy elvárásokat és megfelelési vágyat is helyezhet a válladra, ha egy legendát kell folytatni.
„A kíváncsiság, a kitartás és a bizalom a génjeinkben van” – interjú: Béres Marcell
Szinte egyidős a Béressel, csupán kétéves volt, amikor a gyógyszergyár megalakult. Kérdeztük családról, karrierről, hitvallásról és innovációról.
Amerika választ: íme, a legjobb filmek a témában
Az Egyesült Államok igazi nagyhatalom, elnöke nagyon fontos személy. Így hát sokszor feltűnik a vásznon is.
A Xiaomi autója döntött rekordot a Nürburgringen
Ezzel az elektromos SU7 Ultra lett a leggyorsabb négyajtós az emblematikus versenypályán. Illetve csak majdnem.
Kétmillió dolláros jegyet is árulnak a Tyson-Paul bokszmeccsre
Ennyiért persze már nemcsak egy jó helyet kapsz az AT&T Stadiumban, járnak mellé egészen prémium szolgáltatások is.
Trónok harca film érkezik a mozikba
A hivatalos bejelentés még várat magára, de a hírek szerint szép csöndben már dolgoznak egy egész estés filmen.