Páncélozott 7-es BMW: az igazán fontos gazdagoknak

Páncélozott BMW belülről
Forrás: BMW

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nemcsak a belső égésű motoros változatból, hanem az elektromos i7-ből is elkészült a golyóálló kivitel.

Életemben egyszer ültem páncélozott személyautóban, ráadásul pont BMW-ben: tudtommal az egy utólag átalakított E30 volt, talán 320i, és gyerekként hatalmas élmény volt már maga a tudat is, hogy bizony golyóálló jármű vesz körül. A BMW viszont készít gyárilag is ilyen kiemelt védelmet nyújtó modelleket, immár több mint negyven éve szerepel ilyesmi a kínálatukban. Most a tavaly leleplezett új 7-esből, valamint annak elektromos párjából, az i7-ből is megérkezett a páncélozott.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
BMW 7 Protection
forrás: BMW
Kívülről kevés árulkodó nyomot láthatunk

A kettő közül egy leheletnyivel az i7 Protection az érdekesebb, ugyanis ez elvileg a világ első golyóálló elektromos luxusszedánja. A belső égésű változathoz hasonlóan a VR9-es ballisztikus védelmi normának is megfelel, vagyis megóv akár a NATO-ban rendszeresített 7,62x51 milliméteres kalibertartományba tartozó lőfegyverek tűzerejétől is, legyen szó bármely irányból leadott lövésekről. Az üvegfelületek sem maradnak el ettől a szinttől, a 7,62x54 R-es lövedékektől is megvédenek. Természetesen a minősítés nem bemondásra megy, hanem tesztelnek is:

BMW szétlőve
forrás: BMW
Íme, a minősítési eljárás végén így nézett ki az autó

Mindkét kivitel a BMW Protection Core páncélacél vázszerkezetére épül, ehhez jönnek hozzá a megerősített karosszériaelemek, továbbá a már említett üvegek is. Így a bent ülők nem csupán a lőfegyverekkel szemben vannak védve, hanem bizonyos mértékig a robbanásveszélytől is óvja őket az autó, sőt a dróntámadások ellen is felkészítették. Felárért akár tovább is fokozzák még a védelmünket. Szintén opcionális az automatikusan és kézzel egyaránt működésbe hozható tűzoltórendszer, a rádió adóvevő, a hivatalos utakhoz zászlótartó, de akár olyan szellőzőrendszer is, amely vész esetén jöhet jól. A húszcolos könnyűfém felnikre Michelin PAX gumikat szerelnek, amelyek láthatóan ballonosak, nem véletlenül: kialakításuk a komfortot és a stabilitást segíti elő, valamint defekttűrők is, és akár 80 km/h-s sebességgel közlekedhetünk velük akkor is, ha már teljesen elszökött a nyomás.

A vezetéssegédeket is a funkcióhoz igazították, vagyis szükség esetén figyelmeztetnek és információt szolgáltatnak, de aktívan nem avatkoznak be – azért van ez így, mert az efféle páncélozott autókat többnyire profi sofőrök vezetik. És ha már ide terelődött a szó, számukra tréningeket is kínál a BMW, a világ számos pontján, különböző intenzitású képzésekkel lehet mélyebbre ásni magunkat a szakmában. Természetesen az utasok esetében sem csak a biztonság volt szempont, hanem a kényelem is, így a bőséges helykínálat és a fűtött-szellőztetett (opcionálisan: masszázs-) ülések mellett hátra jutott egy két-két palackot, illetve poharat befogadó italhűtő is, amit 4 vagy 10 Celsius-fokra lehet belőni. A Bowers & Wilkins hifi része a 28 hangszóró mellett egy 1265 wattos digitális erősítő.

BMW i7 Protection
forrás: BMW
Nagy az arca, de nem érdemes belekötni

A mi hajtja kérdésre a válasz az i7 Protection esetében az, hogy tengelyenként egy, vagyis összesen két villanymotor. A hajtáslánc elemeinek zöme az i7 M70 xDrive-ból, vagyis a legerősebb kivitelből származik, a rendszerteljesítmény viszont az i7 xDrive 60-nal megegyezően 544 lóerő, a csúcsnyomaték 745 newtonméter. Ez még a páncélozás miatt érthető módon megnövekedett tömeget is kilenc másodperc alatt gyorsítja százra, noha ez a nem golyóálló i7 4,7 másodpercénél sokkal rosszabb. A végsebességet elektronika korlátozza 160 km/h-nál, ám ezen jó eséllyel külön kérésre lehet segíteni. A hatótávot elegánsan elhallgatták, de mérget vehetünk rá, hogy durván csorbult a mezeibb i7-esekre megadott 5-600 kilométer körüli adat.

A belső égésű motoros BMW 7 Protection ezzel szemben ikerturbós, 4,4 literes V8-ast kapott, ennek feltöltését átfésülték, és egy 48 voltos enyhe hibrid rendszert is ráakasztottak. Ez a limuzin is összkerekes, 530 lóerőt és 750 newtonmétert tud, ám sokkal fürgébb és gyorsabb a villanyos pajtásánál: 6,6 másodperc kell neki, hogy állóról százra gyorsuljon, a vége pedig 210 km/h. Ha már valaki rá van szorulva a védelemre, talán jobban jár ezzel, elvégre a necces helyzeteket jobb minél előbb magunk mögött hagyni.

Nézd meg a két páncélozott BMW-t alaposabban is:

Galéria / 23 kép

BMW 7 Protection és i7 Protection

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!