Titokzatos Porsche Taycan tömte ki a Tesla rekordját a Nürburgringen

Titokzatos Porsche Taycan tömte ki a Tesla rekordját a Nürburgringen
Forrás: Porsche

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Porsche még nem fedte fel az új csúcsmodell specifikációit, de sejthető, hogy az új, hárommotoros, 1000 lóerő feletti csúcsváltozatról van szó.

A Nürburgring fontos helyszíne az autógyárak erődemonstrációjának: a húsz kilométernél is hosszabb, 1927-ben megnyitott versenypálya páratlan kihívás autónak és sofőrnek. A pálya rendkívül változatos, mind domborzatilag, mind útminőségben, sőt, még időjárásban is, például ha az egyik felén süt a nap, nem jelenti azt, hogy a másikon ne esne az eső. Az autógyártók már évtizedek óta referenciának tekintik az itt futott köridőket. A rekordokat nehéz összehasonlítani, mert az évek folyamán változott a pályahossz, de a jelenlegi 20 832 méteres körön Timo Bernhard és a Porsche 919 Hybrid EVO tartja a csúcsot 5:19.546-tal. Ez egy prototípus autó, amelyet versenyen kívül küldtek meg a pályán. A hivatalos versenyen futott legjobb kör Stefan Bellofé, aki egy Porsche 956-tal még 1983-ban a kvalifikáción 6:11.13-as időt futott, a versenyen pedig 6:25.91-gyel állította be a legjobb éles kört.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A szériagyártású, közúti használatra engedélyezett autók rekordját 2022 október 28-a óta a Mercedes-AMG One tartja, a leggyorsabb elektromos autó pedig 2023 augusztusa óta a Rimac Nevera.

Ezt tudta a Rimac:

A Rimac ezzel a a Tesla Model S Plaid idejét küldte nyugdíjba az elektromos autók között, de a Tesla rekordja egyébként azóta is csalán a Porsche farpofái között, ugyanis a Taycan Turbo S legjobb ideje ettől némileg elmaradt, vagyis a leggyorsabb szériagyártású elektromos szedán címe így a Tesláé, míg a Nürburgring hivatalos ura, a Porsche ebben a kategóriában a második helyre szorult vissza.

A válasz viszont úgy látszik, megérkezett: egy ismeretlen Taycan modellváltozat 7:7.55 alatt talált körbe. Ezzel egyelőre nincs a zsebükben a kívánt cím, hiszen egy szériagyártás előtt álló modellről van szó, de maga a köridő előrevetíti, hogy a projekt már a finisben van.

Kép
forrás: Porsche

Hogy pontosan milyen is volt ez a Taycan, egyelőre még homályos, leginkább pletykákra tudunk csak támaszkodni: az egyelőre Turbo GT néven emlegetett változat állítólag három elektromos motorral bír, melyek rendszerteljesítménye 1000 lóerő felett lehet.

A Model S 7:24.23-as rekordja alatt tehát rezeg a léc, és a 7:07.23-as ideje a Taycannak a Rimac Nevera 7:05.30-ától sincs vészesen messze, pedig az nem egy négyüléses szedán, hanem egy kétüléses szupersportautó.

Videók

Kép
Jármű

Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.

Kép
Életmód

Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?

Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.

Kép
Szórakozás

Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba

A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.

Kép
Szórakozás

Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral

A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.

Kép
Stílus

Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között

Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!