Titokzatos Porsche Taycan tömte ki a Tesla rekordját a Nürburgringen

Titokzatos Porsche Taycan tömte ki a Tesla rekordját a Nürburgringen
Forrás: Porsche

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Porsche még nem fedte fel az új csúcsmodell specifikációit, de sejthető, hogy az új, hárommotoros, 1000 lóerő feletti csúcsváltozatról van szó.

A Nürburgring fontos helyszíne az autógyárak erődemonstrációjának: a húsz kilométernél is hosszabb, 1927-ben megnyitott versenypálya páratlan kihívás autónak és sofőrnek. A pálya rendkívül változatos, mind domborzatilag, mind útminőségben, sőt, még időjárásban is, például ha az egyik felén süt a nap, nem jelenti azt, hogy a másikon ne esne az eső. Az autógyártók már évtizedek óta referenciának tekintik az itt futott köridőket. A rekordokat nehéz összehasonlítani, mert az évek folyamán változott a pályahossz, de a jelenlegi 20 832 méteres körön Timo Bernhard és a Porsche 919 Hybrid EVO tartja a csúcsot 5:19.546-tal. Ez egy prototípus autó, amelyet versenyen kívül küldtek meg a pályán. A hivatalos versenyen futott legjobb kör Stefan Bellofé, aki egy Porsche 956-tal még 1983-ban a kvalifikáción 6:11.13-as időt futott, a versenyen pedig 6:25.91-gyel állította be a legjobb éles kört.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A szériagyártású, közúti használatra engedélyezett autók rekordját 2022 október 28-a óta a Mercedes-AMG One tartja, a leggyorsabb elektromos autó pedig 2023 augusztusa óta a Rimac Nevera.

Ezt tudta a Rimac:

A Rimac ezzel a a Tesla Model S Plaid idejét küldte nyugdíjba az elektromos autók között, de a Tesla rekordja egyébként azóta is csalán a Porsche farpofái között, ugyanis a Taycan Turbo S legjobb ideje ettől némileg elmaradt, vagyis a leggyorsabb szériagyártású elektromos szedán címe így a Tesláé, míg a Nürburgring hivatalos ura, a Porsche ebben a kategóriában a második helyre szorult vissza.

A válasz viszont úgy látszik, megérkezett: egy ismeretlen Taycan modellváltozat 7:7.55 alatt talált körbe. Ezzel egyelőre nincs a zsebükben a kívánt cím, hiszen egy szériagyártás előtt álló modellről van szó, de maga a köridő előrevetíti, hogy a projekt már a finisben van.

Kép
forrás: Porsche

Hogy pontosan milyen is volt ez a Taycan, egyelőre még homályos, leginkább pletykákra tudunk csak támaszkodni: az egyelőre Turbo GT néven emlegetett változat állítólag három elektromos motorral bír, melyek rendszerteljesítménye 1000 lóerő felett lehet.

A Model S 7:24.23-as rekordja alatt tehát rezeg a léc, és a 7:07.23-as ideje a Taycannak a Rimac Nevera 7:05.30-ától sincs vészesen messze, pedig az nem egy négyüléses szedán, hanem egy kétüléses szupersportautó.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Ezek a helyek Európa rejtett gyöngyszemei – magyar is van köztük

Nemcsak a legismertebb és legfelkapottabb helyszínek nyújthatnak nagyszerű kikapcsolódási lehetőséget.

Kép
Jármű

Camaróval akadtak fel a lépcsőn az ügyefogyott autótolvajok

Egy Chevy Camaróval rongyoltak be a szalon ajtaján, hogy onnan egy Dodge Challenger Hellcatet vigyenek el.

Kép
Szórakozás

Sauron szeme Legóként is mindent lát

Gigantikus készletből építhetjük meg Mordor legmagasabb tornyát, amely szobánk látványos dísze lehet.

Kép
Életmód

Rossz hír a csokiról: elszállt a kakaó ára – de miért?

Számos probléma játszik közre abban, hogy ilyen helyzetbe került az iparág. A csokoládé biztosan nem lesz olcsóbb.

Kép
Szórakozás

El se hisszük! Sztárok, akik idén már 60. születésnapjukat ünneplik

Sokukon nem is látszik az öregedés! Íme azok a sztárok, akik 2024-ben ünneplik 60. születésnapjukat.

Kép
Jármű

Autóápolási tippek: így tartsd autódat makulátlan állapotban

Az autód az életed fontos része, így természetes, hogy szeretnéd, ha mindig makulátlan állapotban lenne. De mit tehetsz ezért?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!