Titokzatos Porsche Taycan tömte ki a Tesla rekordját a Nürburgringen

A Porsche még nem fedte fel az új csúcsmodell specifikációit, de sejthető, hogy az új, hárommotoros, 1000 lóerő feletti csúcsváltozatról van szó.
A Nürburgring fontos helyszíne az autógyárak erődemonstrációjának: a húsz kilométernél is hosszabb, 1927-ben megnyitott versenypálya páratlan kihívás autónak és sofőrnek. A pálya rendkívül változatos, mind domborzatilag, mind útminőségben, sőt, még időjárásban is, például ha az egyik felén süt a nap, nem jelenti azt, hogy a másikon ne esne az eső. Az autógyártók már évtizedek óta referenciának tekintik az itt futott köridőket. A rekordokat nehéz összehasonlítani, mert az évek folyamán változott a pályahossz, de a jelenlegi 20 832 méteres körön Timo Bernhard és a Porsche 919 Hybrid EVO tartja a csúcsot 5:19.546-tal. Ez egy prototípus autó, amelyet versenyen kívül küldtek meg a pályán. A hivatalos versenyen futott legjobb kör Stefan Bellofé, aki egy Porsche 956-tal még 1983-ban a kvalifikáción 6:11.13-as időt futott, a versenyen pedig 6:25.91-gyel állította be a legjobb éles kört.
A szériagyártású, közúti használatra engedélyezett autók rekordját 2022 október 28-a óta a Mercedes-AMG One tartja, a leggyorsabb elektromos autó pedig 2023 augusztusa óta a Rimac Nevera.
A Rimac ezzel a a Tesla Model S Plaid idejét küldte nyugdíjba az elektromos autók között, de a Tesla rekordja egyébként azóta is csalán a Porsche farpofái között, ugyanis a Taycan Turbo S legjobb ideje ettől némileg elmaradt, vagyis a leggyorsabb szériagyártású elektromos szedán címe így a Tesláé, míg a Nürburgring hivatalos ura, a Porsche ebben a kategóriában a második helyre szorult vissza.
A válasz viszont úgy látszik, megérkezett: egy ismeretlen Taycan modellváltozat 7:7.55 alatt talált körbe. Ezzel egyelőre nincs a zsebükben a kívánt cím, hiszen egy szériagyártás előtt álló modellről van szó, de maga a köridő előrevetíti, hogy a projekt már a finisben van.

Hogy pontosan milyen is volt ez a Taycan, egyelőre még homályos, leginkább pletykákra tudunk csak támaszkodni: az egyelőre Turbo GT néven emlegetett változat állítólag három elektromos motorral bír, melyek rendszerteljesítménye 1000 lóerő felett lehet.
A Model S 7:24.23-as rekordja alatt tehát rezeg a léc, és a 7:07.23-as ideje a Taycannak a Rimac Nevera 7:05.30-ától sincs vészesen messze, pedig az nem egy négyüléses szedán, hanem egy kétüléses szupersportautó.
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.