Ilyen lehet a következő Suzuki Swift
Egyik kedvenc kisautónk hamarosan megújul, a Japan Mobility Show-n bemutatták a tanulmányt.
A Suzuki Swift éppen aktuális generációja – a gyári terminológia szerint a globális hármas – 2017 óta van piacon, amivel még akkor is elég korosnak számít, ha figyelembe vesszük, hogy 2020-ban volt egy modellfrissítés. Az idők során a Swift lenézett papírautóból stílusos, modern kiskocsivá változott, ma pedig már idehaza is kizárólag lágy hibridként kapható. Mindenesetre lassan elérkezik a modellváltás ideje, a Japan Mobility Shown-n (leánykori nevén: Tokiói Autószalon) be is mutatták az előfutárnak tekinthető Swift Conceptet.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Az aktuális Suzuki Swift Sport tesztjét itt olvashatod el:
Az első és legfontosabb, ami feltűnik, hogy nem lesz radikálisan más a formája. Vannak azért észrevehető módosítások, például szögletesebb, rombuszra emlékeztető lettek a fényszórói, amelyek ráadásul most már nem lógnak bele a motorháztető vonalába – ez egy picit esetlenebbnek láttatja amúgy a Swiftet, még szokni kell a szemünknek. Hátul szintén a lámpák formája változott. A sziluettben nagy eltérés nincs, de még említést érdemel a kilincsek fölött megjelent él, amely lényegében körbefut az egész karosszérián. Apropó, kilincsek, hátul az eddigi rejtett helyett hagyományosabb megoldást választottak.
A belső tér ellenben már jobban különbözik a mostani Swiftétől. Oké, a kormány és a rajta található gombok szinte egy az egyben továbbmennek ebben is, nyilván lehet spórolni ezekkel a megoldásokkal, máshonnan megközelítve viszont miért is faragták volna át, ha eddig jó volt. Viszont új szellőzőket kapunk, eltűnnek középről a kerek rostélyok, a műszeregységet is átvariálták, az eddigi két, határozottan elkülönített, csőszerű órát és a köztük lévő kisebb kijelzőt egy merőben más kialakítás váltja. A középső képernyő elhelyezése nem a legkifinomultabb. A klímavezérlő nagy kerek tekerőgombjainak ugyancsak búcsút inthetünk.
Ami a műszaki tartalmat illeti, egyelőre nem tudni semmi konkrétumot. Jelenleg az 1,2-es négyhengeresre épülő lágy hibrid rendszer az egyetlen, amivel meg lehet venni a lakossági Swiftet, illetve ott van még a Sport 1,4-es turbómotorja. Ehhez képest az utódnál most háromhengeres, valamilyen formában és mértékben elektrifikált kivitelről hallani. Más piacokra villanymotor nélküli konfigurációt is terveznek, de Európába olyan biztosan nem jön. Megfigyelhetjük még a képen az automata váltót, ami jó eséllyel a gyakorlatban továbbra is CVT-t jelent.
Egyelőre nem tudni, pontosan mikor mutatják be a végleges szériamodellt, de várhatóan 2024-ben már megérkezik a legújabb Suzuki Swift.
Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance
A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?
Két éve vonaton él a 17 éves német srác
A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.
Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?
A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.
Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés
A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.
Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár
Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.
10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson
Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján