Így újult meg a magyarok kedvenc autója, a Suzuki Vitara

Kívülről nem túl szembetűnő, de azért látható a különbség, és okosítottak is a Vitarán.
Az év első negyedében visszavette piacvezető pozícióját a hazai újautó-eladásokat tekintve a Suzuki Vitara. Mindez ráadásul úgy történt meg, hogy a japán gyártó hobbiterepjárója éppen ráncfelvarrás előtt állt: most meg is mutatták a felfrissített Vitarát, amely hamarosan át is veszi a stafétát a kereskedésekben.
Persze nem valami radikális megújulásról van szó, sőt igazából az arányok, a főbb vonások már az „új” Vitara 2015-ös bemutatása óta változatlanok. A mostani kisebb módosítások közül ha nem is durván feltűnő, de azért észrevehető, hogy más lett az első lökhárító, az alsó légbeömlőt egy markáns, fekete műanyag keret öleli körül. Egyszerűsítettek a hűtőmaszkon, amelyen immár végigfut egy vízszintes dekor, összekötve a fényszórókat. Kicsit átszabták az első sárvédőket is. Két új szín is érkezett a kínálatba: a Titan Dark Gray Pearl Metallic egy sötétszürke gyöngyházfény, míg Sphere Blue Pearl kék gyöngyház, ám utóbbi csak a Cosmic Black Pearl Metallic gyöngyházfekete tetővel kombinálható.

A belső teret sem szabták át alapjaiban, de viszonylag nagy változásnak mondható, hogy a központi kijelző 7 helyett immár 9 colos. Ehhez USB-n vagy wifin keresztül csatolhatunk okostelefont, tudja az Apple Carplayt és az Android Autót egyaránt. A Suzuki Connecttel távolról is hozzáférünk bizonyos funkciókhoz, mint a vezetési előzmények, a szervizértesítések, valamint az autónk pozícióját is láthatjuk.
A vezetéssegédek köre és tudása is gazdagabb lett. A Dual Sensor Brake Support II aktív féktámogatás immár nagyobb területre figyel, aminek köszönhetően gyorsabban észleli a veszélyforrásokat. A Driver Monitor System egy kamerával figyeli a sofőr szemét és arcát, észleli, ha fáradtak vagyunk, elaludnánk vagy nem figyelünk az útra. Az adaptív tempomat nemcsak gyorsítani és lassítani tud a távolság tartása érdekében, hanem a táblafelismerővel is összekapcsolták. A sávtartó pedig a hiányos vagy kopott felfestések esetén az előttünk haladó autó nyomvonalát is tudja követni.
Egyáltalán nincs változás viszont a motorpalettán: az 1,4-es Boosterjet turbóshoz 48 voltos enyhe hibrid rendszer párosul – ez a variáns 129 lóerőt tud. Kicsit gyengébb, 115 lovas a teljes hibrid, amely 1,5 literes szívó benzinesre épül. Alapból mindkettő elsőkerékhajtású, de felárért Allgrip összkerékhajtás is rendelhető. Hogy pontosan mikor érkezik a szalonokba a friss Vitara, még nem tudni, ahogyan az új árlista sem jelent még meg.
Viszont képeken már megnézheted:
Minden idők 10 legjobb kalandfilmje a közönség szerint
Abban megegyezhetünk, hogy egytől egyig klasszikusok, amiket bármikor érdemes újranézni.
Neil Armstrong arany Omegája a történelem csodás darabkája
Egy huszonhat darabos különkiadás része volt ez a 18 karátos Speedmaster Professional.
A Bugatti Tourbillon is lehet még vadabb: íme!
A Bugatti új hipersportautója eleve a világ összes pénzébe kerül, de persze, hogy ezt is lehet még fokozni. Például az Équipe Pur Sang csomaggal.
Kiadatlan dalokat lopott Eminemtől – börtönbe kerülhet
Majdnem tizenöt évig dolgozott a rappernek, akár ugyanennyi időt is eltölthet a rács mögött az egykori alkalmazott.
Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája
Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.
Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?
George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.