Megelőzhető hibák okozzák a legtöbb lerobbanást

Lerobbant autó
Forrás: Marc St / Unsplash

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az esetek csaknem felét az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák idézik elő, legalábbis Németországban.

Az autózásban a legrosszabb, amikor tehetetlenül ott toporgunk az út szélén, várva a segítségre, mert lerohadtunk. Szerencsére ilyenben nem gyakran volt részem, még régen egy tesztautóval kaptam úgy defektet, hogy csak defektjavító volt a csomagtartóban. Ezt leszámítva inkább én ugrok be olykor menteni valaki mást. A mai modern autóknál már amúgy is nehéz bármit a helyszínen orvosolni, se szerszám, se ismeretek nincsenek hozzá a legtöbbeknél.

A német autóklub, vagyis az ADAC minden évben nyilvánosságra hozza lerobbanási statisztikáit, vagyis közli, milyen problémák miatt riasztották a legtöbbször a Sárga Angyalt. A 2023-as adatokból kiderül, hogy több mint 3,5 milliószor kértek segítséget a németországi autósok, vagyis durván 9 másodpercenként csörrent meg a telefont. Viszont az esetek zömében megelőzhető lett volna a baj.

A számok ugyanis azt mutatják, hogy a lerobbanások, az otthontól távol ragadások közel fele, pontosan 44,1 százaléka az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémákra vezethető vissza. Persze előfordulhat hirtelen akkuhalál is, de ha időnként ellenőriztetnénk – célműszerrel pár perc alatt megvan –, vagy magunk ellenőriznénk az aksinkat, akkor nagyon sok ilyen kellemetlenség kiszűrhető lenne már előre.

A második leggyakoribb a motorral kapcsolatos hiba a maga 22,8 százalékával. Ide nemcsak – és vélhetően nem elsősorban – a tényleges mechanikai problémákat sorolják, hanem a motorvezérléssel, a befecskendezéssel és a gyújtással összefüggő rendellenességeket is. Sőt, a különféle vonatkozó szenzorok, érzékelők meghibásodását is, továbbá az villany- és hibridautók nagyfeszültségű rendszerének nyűgjeit.

Dobogóra fért még 10,5 százalékkal az elektromos rendszerek lehasalása: lehet szó a generátor haláláról, az önindító letérdeléséről, de még akár a világításról is. Ennél is kisebb, 8,8 százalékos a gumikat, kerekeket érintő gondok aránya, 7,1 százalékot tettek ki a kulcsokkal, zárakkal, indításgátlóval összefüggésbe hozható meghibásodások, végül pedig 6,9 százalékkal zárja a sort a változatos és rejtélyes egyéb kategória – ebbe a kaszni, a kormányzás, a fékrendszer és a futómű is beletartozik.

Érdekesség, hogy ebből a rengeteg riasztásból mindössze 30009-et tettek ki a tisztán elektromos autók, viszont arányaiban igen jelentős, ötvenszázalékos az ugrás az egy évvel korábbi statisztikához képest. Amúgy itt és a hibrideknél (összesen 43565 segélykérés) egyaránt az indítóaksi volt a legjellemzőbb hibaok.

(A borítókép illusztráció.)

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Szórakozás

7 elképesztően hangulatos vár Magyarországon

Számtalan programlehetőség, gyönyörű kilátás, középkori hangulat. Többet nem is kívánhatunk!

Kép
Stílus

Stílusos és egyszerű! Chris Hemsworth fel is lőtte a tavaszi divattérképre ezt a vidám darabot

Chris Hemsworth a legjobb példa arra, hogy ez az évek óta megosztó darab igazából mennyire tuti választás lehet.

Kép
Életmód

Nagy a baj, Európa gyorsabban melegszik, mint a világátlag

Az iparosodás előtti szinthez mért 2,3 Celsius-fokos emelkedés azt jelenti, a mi kontinensünkön a leggyorsabb a felmelegedés.

Kép
Életmód

Deadpoolos gint dob piacra Ryan Reynolds

A színész hosszú évek óta résztulajdonosa az Aviation American Ginnek, most egy különleges kiadást álmodtak meg együtt.

Kép
Szórakozás

Nem hiszed el, ki inspirálta Tom Hiddleston Lokiját

A csínytevés skandináv istene a Marvel-moziverzum egyik legérdekesebb figurája.

Kép
Jármű

Második nekifutás - Teszt: Honda e:Ny1

A Honda második tisztán elektromos modellje napjaink divatját követve egy crossover. De mennyire való mindenkinek?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!