Kiderült: az olcsó nyári gumi is lehet jó

Autó az ADAC gumiteszten
Forrás: Marc Wittkowski / ADAC

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Most is két népszerű prémium bizonyult a legjobbnak, a lista végén pedig egy meglepő név.

Hetek óta mutogatja már magát a tavasz, jóval melegebb van, mint ilyenkor megszoktuk, olykor kellemes napsütés simogatja a tájat. Bár a meteorológusok azt mondják, még március közepére jöhet egy jelentősebb lehűlés, azért már nem árt rápillantani a nyári gumijainkra, hogy vajon bírják-e a következő szezont, vagy ideje újakat venni.

A német autóklub, vagyis az ADAC szokásához híven idén is elkészítette gumitesztjét, amelyben ezúttal tizenhat különböző termék kapott főszerepet, méghozzá a 215/55 R17-es méretben. Ekkora abroncsokat elsősorban hobbiterepjárókon használunk, de sok középkategóriás személyautóra is passzolnak. A szakemberek a korábbi évekhez hasonlóan idén is nagyon sok mérést és próbát elvégeztek, de a végeredményt egy egyszerűbb táblázatban publikálták. A két fő kategória a menetbiztonság és környezetvédelmi mutatók, ezekből a részpontokból állt össze a végső érdemjegy. Előbbi 70, utóbbi 30 százalékos súllyal jelenik meg az értékelésben.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Autó a gumiteszten
forrás: Marc Wittkowski / ADAC
Fontos, hogy minden gumit ugyanazzal a tesztautóval próbáljanak ki

A jó hír, hogy ezúttal egyetlen gumit sem buktattak meg, és elégséges értékelést is mindössze egy termék kapott. Kezdjük is rögtön ezzel, hiszen némiképp meglelő. A Vredestein Ultracról, tehát egy aránylag jó nevű abroncsról van szó, amely ráadásul nem is a menetbiztonsági kritériumok alapján, hanem a környezetre gyakorolt hatás miatt került a végére.

Ha a biztonságot mindenek elé helyezzük – márpedig ez egy teljesen érthető szemlélet –, akkor inkább a Semperit Speed-Life 3, valamint a Linglong Sport Master számít sereghajtónak a maga 3,5-es osztályzatával ebben a részegységben – a németeknél a kisebb szám jelenti a jobb eredményt. Ha a legbiztonságosabb gumikat próbáljuk megkeresni, akkor a Continental PremiumContact 7 (1,7), a Kumho Ecsta HS52 (2,1) és a Michelin Primacy 4+ (2,2) érdemel említést, ezek teljesítettek a legjobban az úttartást, kanyarstabilitást, irányváltásokat, vészfékezést és egyebeket vizsgáló teszteken.

ADAC gumiteszt belső kamerás felvétel
forrás: Marc Wittkowski / ADAC
Rengeteg mérést és tesztet elvégeznek

A környezetvédelmi szempontok közt a kopást és élettartamot, az üzemanyag-takarékosságot, a zajkibocsátást, de még a gyártást és a szállítást is figyelembe vették. Próbapadi és valós körülmények közötti méréseket is végeztek. A legkisebb környezetterhelést a Goodyear EfficientGrip Performance 2 (1,6), a Michelin Primacy 4+ (1,7) és a Semperit Speed-Life 3 (2) esetében tüntették fel, a legnagyobbat a Vredestein Ultrac (3,8), a Goodride Solmax 1 (3,1) és a Falken Ziex ZE 310 EcoRun jelentette.

A várható élettartamban egészen elképesztő volt a szórás, a legjobb és a legrosszabb között több mint kétszeres a különbség. A sort itt a Vredestein zárja, amely a mérés és az azon alapuló becslés szerint 27200 kilométer alatt kopik használhatatlanra – még a közvetlenül előtte záró Goodride is 35 ezer fölött tud. Ezzel szemben a Kumho 69300 kilométert is elmehet, nem sokkal megelőzve a 68800 kilométerre prognosztizált Goodyeart. 60 ezer fölé még a Continental és a Michelin jutott.

Becsült futásteljesítmény
forrás: ADAC
Az ADAC előrejelzése arról, hogy hány kilométer lehet az egyes abroncsok élettartama

A végeredmény az alábbi táblázatban látható: a Continental lett a tesztgyőztes 2-es érdemjeggyel, de csupán egy tizeddel maradt le mögötte a Michelin, hárommal a Kumho. Ezek hárman kaptak jó minősítést, de egyáltalán nem rossz a Debica, a Dunlop, a Bridgestone és a Fulda végső helyezése sem. Sőt, innentől is csak tizedes differenciák vannak, a Vredesteint leszámítva mindenki más megkapta a közepest.

ADAC nyárigumiteszt 2024 végeredmény
forrás: ADAC
Az első két oszlopban a gyártó és a termék neve, majd a németországi ár euróban, aztán a gumicímke adatai. Ezt követik a tényleges teszteredmények: előbb a menetbiztonságra, aztán a környezetvédelemre adott pontok. Végül színes háttérrel az összesített érdemjegy

A hazai árakat is megnézve az is jó hír, hogy a darabonként 61 ezer forint körül megvehető Continental és a szintén 60 ezer körül kapható Michelin mellett akadnak olcsóbban is jó alternatívák. A Kumho említett terméke például 40 ezer forint táján mozog, a Debica Presto UHP 2 pedig akár 35 alatt is elérhető.

Ami viszont még nagyon fontos: az efféle tesztek nem érvényesek általánosan egy adott márka minden termékére, csak a konkrét mintázatra, annak is erre a méretére. A döntés során mindenki maga mérlegelheti, mely szempontok számára a fontosabbak. Ha pedig már megvettük, ne feledjük rendszeresen ellenőrizni a guminyomást, időnként szemrevételezéssel keresni az esetleges hibákat, és vizsgálni a bordázat mélységét, hogy mindig biztonságosan és a szabályoknak megfelelően közlekedhessünk.

(forrás: ADAC)

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Jármű

Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz

Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.

Kép
Életmód

4 alvástípus: te melyikbe tartozol?

Egy friss kutatás segít besorolni magunkat a megfelelő kategóriába, és megmondja, mit jelent ez az egészségünkre nézve.

Kép
Szórakozás

Schwarzenegger: „A rivalizálás Stallonéval előre vitt”

A testépítőből lett színész egy friss interjúban ismerte el, sokat köszönhet kollégájának.

Kép
Szórakozás

Patrick Stewart Star Trek-jelmeze komoly problémákat okozott a színésznek

Sir Patrick Stewart Grammy-díjas brit színész a BBC Radio 1 műsorában nyilatkozott róla, hogy a Star Trek sorozat Picard kapitányaként milyen megpróbáltatásokat kellett kiállnia a forgatásokon.

Kép
Szórakozás

Minden évben meglepte kollégáit A farm, ahol élünk sztárja

Michael Landon igazi úriember volt, nem sajnálta idejét és energiáját, hogy másoknak örömöt szerezzen.

Kép
Életmód

50 nőt perelt be, mert azt mondták, rossz vele randizni

A hölgyek egy Facebook-csoportban rossz partiként említik a férfit. Sok pénzt követel a sérelemért.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!