Promóció
Jövőbe vezető hagyomány
Vezetési élmény – ez a kifejezés egyetlen autós tesztből sem hiányozhat. A francia Alpine esetében az élményszerű vezetés azonban nem üres ígéret, kezdetektől a márka DNS-ében rejlik.
Autós berkekben köztudott, hogy az Alpine az az autó, amelyik nem kizárólag a teljesítményével – hiszen az akár 300 LE-s motor sem ad szégyenkezésre okot –, hanem lenyűgöző vezetési élményével hódít. De miért olyan különleges ez az autó, és honnan ered a márka?
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Örökség a hegyekből
Az Alpine sztorija igazi Dávid-Góliát történetként indult. Jean Rédélé 1947-ben Franciaország legfiatalabb Renault-szervizvezetője volt, aki saját maga építette át autóit raliversenyekre. Az innováció iránti szenvedélyét mutatja, hogy sorra nyerte az Alpok kisebb túráit kategóriájában – az Alpine név is 1952-es versenygyőzelmére emlékeztet –, míg 1953-ban már Ferrarikat és Aston Martinokat is lekörözve lett futamgyőztes. Az ekkorra már saját formatervvel épített modell az 1970-es években élte a fénykorát. 1973-ban a Monte-Carlo-rali pódiumának mindhárom fokán Alpine A110-ek álltak, és az első világbajnoki címét is elhódította a csapat.
Szériában
A ralisikerek nyomán már korán megjelent az igény a Rédélé-féle autók szériagyártására. Az 1955-ben Alpine néven létrejött márka számára az igazi áttörést az 1962-es Párizsi Autószalonon bemutatott A110 hozta, amely egyszerre vált a következő évtized meghatározó sportautójává és francia dizájn- és kulturális ikonná.
Az Alpine későbbi modelljei nem érték el az A110 népszerűségét, végül 1995-ben átmenetileg leállt a gyártás.
Új évtized, új 110A
A márkába 2017-ben lehelt életet a Renault, amikor bemutatta az új Alpine A110-et, az eredeti modell mai reinkarnációját. Az új Alpine A110 egy középmotoros, alumínium vázra épülő sportkupé, melyet egy 1,8 literes turbómotor hajt. A mindössze 1100 kg-os A110 252 lóerejét 7 fokozatú automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, az R (Radical) változata 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége 285 km/h.
De ami igazán kiemeli az Alpine-t a többi sportautó közül, az a vezetés élménye. A középmotornak köszönhetően a súly egyenletesen oszlik el az első és hátsó tengely között, hihetetlen kormányozhatóságot biztosítva. A vezetés akár kis sebességen is nagyon élvezetes, a precíz futómű minden kanyarban engedi érezni dinamikáját és lendületét. A sportos érzést nemcsak az erőteljes motorhang, de az alumínium, karbon és bőr uralta beltér, a Sabelt kagylóülések és a bőrborítású, csapott D-alakú sportkormány is erősítik.
Exkluzív életérzés
Legendás státusza és a szinte kézműves minőséget meghazudtoló ára ellenére az Alpine kevéssé ismert Magyarországon, az utakat járva biztosan kitűnik a tömegből. Ráadásul az elektromos forradalom közeledtével ma már kizárólag limitált kollekciókat dob piacra a gyártó. Azaz a rövidesen gyűjtői darabbá váló példányok a kortárs alkotásokhoz hasonló ütemben sokszorozzák meg értéküket.
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams
A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.
A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64
Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.
Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk
A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.
Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet
A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.
A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz
Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.
Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt
A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.