Porsche-rokonságot rejt az Audi új tankja, a Q6 E-Tron

Audi Q6 E-Tron
Forrás: Audi

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ugyanarra a platformra épül, amelyre a Porsche Macan EV, és egyáltalán nem lesz gyenge az Audi Q6 E-Tron.

Végre bemutatta az Audi legújabb elektromos hobbiterepjáróját, a Q6 E-Tront – ez a márka első autója, amely már az új Premium Platform Electric, azaz PPE padlólemezre épül. Ugyanez a platform szolgál alapjául a konszern nemrég leleplezett SUV-jának, a Porsche Macan EV-nek is. Természetesen a rokonság ellenére külsőleg igen különböző a kettő, a Q6 E-Tron az Audi villanyautóinak jellegzetes vonásait kapta, talán a legérdekesebb része az, ahogyan az élekkel játszottak a kocsi oldalán, például a hátsó kilincsek fölött.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A márka villanyautói közé jól illeszkedik ez a forma

Elöl-hátul teljesen új, változtatható mintázatú fénytechnikát kapott a Q6. Az első fényszórók nappali menetfénye kétszer hatvanegy darab nyolcszögletű egységből áll, míg hátul lámpatestenként három panelt találunk, mindegyiket hatvan darab háromszög alakú egység alkotja. Hogy pontosan milyen elrendezésben világítsanak, azt okostelefonos alkalmazással állíthatjuk be.

Audi Q6 E-Tron hátulról
forrás: Audi
Az első és hátsó lámpák világításának mintázatát sokféleképpen lehet állítani

Ennél sokkal fontosabb, hogy mi hajtja az Audi újdonságát. 800 voltos elektromos rendszerről beszélhetünk, az akkumulátorcsomag pedig tizenkét modulból épül fel, amelyeket 12-12 hasáb formájú cella alkot. A március végi piaci bevezetéskor kétféle hajtáslánccal lehet rendelni a Q6 E-Tront, méghozzá mindkettő összkerekes, azaz Quattro változat. A gyengébbik 387 lóerős, 5,9 alatt van százon és 210 km/h a vége, míg az erősebb, az SQ6 517 lovas, 4,3 alatt futja meg a 0-100-at, és 230 km/h-ig lehet hajtani. Az aksijuk egyformán 95 kW-os nettó kapacitású, amiből előbbi 625, utóbbi 598 WLTP-kilométert tud kisajtolni. Mindkettő 11 kW-os AC- és akár 270 kW-os DC-töltést tud, gyorstöltővel 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet felpumpálni. Később még két hátsókerekessel bővül a kínálat.

Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A beltérben természetesen a nagy képernyők uralkodnak

Ami az árakat illeti, az európai piacon az olcsóbb kivitelnél 74700 euró (átszámolva 29,5 millió forint), az SQ6 E-Tronnál 93800 euró (37 millió forint) körüli alapárra lehet számítani.

Nézd meg jobban a galériában:

Galéria / 85 kép

Audi Q6 E-Tron

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!