Porsche-rokonságot rejt az Audi új tankja, a Q6 E-Tron

Audi Q6 E-Tron
Forrás: Audi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ugyanarra a platformra épül, amelyre a Porsche Macan EV, és egyáltalán nem lesz gyenge az Audi Q6 E-Tron.

Végre bemutatta az Audi legújabb elektromos hobbiterepjáróját, a Q6 E-Tront – ez a márka első autója, amely már az új Premium Platform Electric, azaz PPE padlólemezre épül. Ugyanez a platform szolgál alapjául a konszern nemrég leleplezett SUV-jának, a Porsche Macan EV-nek is. Természetesen a rokonság ellenére külsőleg igen különböző a kettő, a Q6 E-Tron az Audi villanyautóinak jellegzetes vonásait kapta, talán a legérdekesebb része az, ahogyan az élekkel játszottak a kocsi oldalán, például a hátsó kilincsek fölött.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A márka villanyautói közé jól illeszkedik ez a forma

Elöl-hátul teljesen új, változtatható mintázatú fénytechnikát kapott a Q6. Az első fényszórók nappali menetfénye kétszer hatvanegy darab nyolcszögletű egységből áll, míg hátul lámpatestenként három panelt találunk, mindegyiket hatvan darab háromszög alakú egység alkotja. Hogy pontosan milyen elrendezésben világítsanak, azt okostelefonos alkalmazással állíthatjuk be.

Audi Q6 E-Tron hátulról
forrás: Audi
Az első és hátsó lámpák világításának mintázatát sokféleképpen lehet állítani

Ennél sokkal fontosabb, hogy mi hajtja az Audi újdonságát. 800 voltos elektromos rendszerről beszélhetünk, az akkumulátorcsomag pedig tizenkét modulból épül fel, amelyeket 12-12 hasáb formájú cella alkot. A március végi piaci bevezetéskor kétféle hajtáslánccal lehet rendelni a Q6 E-Tront, méghozzá mindkettő összkerekes, azaz Quattro változat. A gyengébbik 387 lóerős, 5,9 alatt van százon és 210 km/h a vége, míg az erősebb, az SQ6 517 lovas, 4,3 alatt futja meg a 0-100-at, és 230 km/h-ig lehet hajtani. Az aksijuk egyformán 95 kW-os nettó kapacitású, amiből előbbi 625, utóbbi 598 WLTP-kilométert tud kisajtolni. Mindkettő 11 kW-os AC- és akár 270 kW-os DC-töltést tud, gyorstöltővel 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet felpumpálni. Később még két hátsókerekessel bővül a kínálat.

Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A beltérben természetesen a nagy képernyők uralkodnak

Ami az árakat illeti, az európai piacon az olcsóbb kivitelnél 74700 euró (átszámolva 29,5 millió forint), az SQ6 E-Tronnál 93800 euró (37 millió forint) körüli alapárra lehet számítani.

Nézd meg jobban a galériában:

Galéria / 85 kép

Audi Q6 E-Tron

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak

Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!

Kép
Jármű

Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint

A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.

Kép
Szórakozás

Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért

Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.

Kép
Életmód

Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint

Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.

Kép
Jármű

Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja

Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.

Kép
Stílus

Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger

Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!