Porsche-rokonságot rejt az Audi új tankja, a Q6 E-Tron

Audi Q6 E-Tron
Forrás: Audi

Promóció

ASUS Vivobook S14 – A laptop, ami stílusban is partner

Promóció

Rejtett technológia, valódi kényelem – eljött a hétköznapi innovációk korszaka

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ugyanarra a platformra épül, amelyre a Porsche Macan EV, és egyáltalán nem lesz gyenge az Audi Q6 E-Tron.

Végre bemutatta az Audi legújabb elektromos hobbiterepjáróját, a Q6 E-Tront – ez a márka első autója, amely már az új Premium Platform Electric, azaz PPE padlólemezre épül. Ugyanez a platform szolgál alapjául a konszern nemrég leleplezett SUV-jának, a Porsche Macan EV-nek is. Természetesen a rokonság ellenére külsőleg igen különböző a kettő, a Q6 E-Tron az Audi villanyautóinak jellegzetes vonásait kapta, talán a legérdekesebb része az, ahogyan az élekkel játszottak a kocsi oldalán, például a hátsó kilincsek fölött.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A márka villanyautói közé jól illeszkedik ez a forma

Elöl-hátul teljesen új, változtatható mintázatú fénytechnikát kapott a Q6. Az első fényszórók nappali menetfénye kétszer hatvanegy darab nyolcszögletű egységből áll, míg hátul lámpatestenként három panelt találunk, mindegyiket hatvan darab háromszög alakú egység alkotja. Hogy pontosan milyen elrendezésben világítsanak, azt okostelefonos alkalmazással állíthatjuk be.

Audi Q6 E-Tron hátulról
forrás: Audi
Az első és hátsó lámpák világításának mintázatát sokféleképpen lehet állítani

Ennél sokkal fontosabb, hogy mi hajtja az Audi újdonságát. 800 voltos elektromos rendszerről beszélhetünk, az akkumulátorcsomag pedig tizenkét modulból épül fel, amelyeket 12-12 hasáb formájú cella alkot. A március végi piaci bevezetéskor kétféle hajtáslánccal lehet rendelni a Q6 E-Tront, méghozzá mindkettő összkerekes, azaz Quattro változat. A gyengébbik 387 lóerős, 5,9 alatt van százon és 210 km/h a vége, míg az erősebb, az SQ6 517 lovas, 4,3 alatt futja meg a 0-100-at, és 230 km/h-ig lehet hajtani. Az aksijuk egyformán 95 kW-os nettó kapacitású, amiből előbbi 625, utóbbi 598 WLTP-kilométert tud kisajtolni. Mindkettő 11 kW-os AC- és akár 270 kW-os DC-töltést tud, gyorstöltővel 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet felpumpálni. Később még két hátsókerekessel bővül a kínálat.

Audi Q6 E-Tron
forrás: Audi
A beltérben természetesen a nagy képernyők uralkodnak

Ami az árakat illeti, az európai piacon az olcsóbb kivitelnél 74700 euró (átszámolva 29,5 millió forint), az SQ6 E-Tronnál 93800 euró (37 millió forint) körüli alapárra lehet számítani.

Nézd meg jobban a galériában:

Galéria / 85 kép

Audi Q6 E-Tron

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Szórakozás

193 országban járt, az egyikért feladta régi életét

Az amerikai férfi olyannyira beleszeretett egyik úti céljába, hogy hajlandó volt felmondani és elköltözni miatta.

Kép
Szórakozás

Eladó a deszka, amivel Tony Hawk először csinálta meg a 900-ast

Aki valaha is látott már gördeszkát, annak biztosan nem kell bemutatni Tony Hawkot. Ez pedig egy történelmi ereklye a pályafutásából.

Kép
Szórakozás

Belga erdő mélyére csalogat ez a mesebeli kaland

A törpök élete nemcsak játék és mese, de ebben a házikóban szívesen eltöltenénk egy napot.

Kép
Tech

Megterveznéd az álomházadat? Ebben a szimulátorban sima ügy

Mindig is szerettél volna építészként karriert csinálni és álomházakat tervezni? Most itt a megfelelő szimulációs játék számodra!

Kép
Otthon

Milyen hőszigetelő üvegek közül válogathatunk?

Ha nyílászárókról van szó, sokan az ablak keretére, nyitásmódjára és színére koncentrálnak – pedig legalább ilyen fontos, milyen üveg kerül a szerkezetbe. Szakértőnk, Lovász Károly, a KAV Hungária Kft. ügyvezetője segít a döntésben.

Kép
Szórakozás

10 meglepő átigazolás, amitől ledöbbent a futballvilág

Ráadásul nemcsak a szóban forgó klubok szurkolóit lepte meg a transzfer.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!