Rájött, hogy szennyező, eladja magángépét az üzletember

Cessna 650 Citation III
Forrás: Andre Wadman / Wikimedia Commons

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Facebook
Twitter
Pinterest

A dollármilliomos Stephen Prince úgy döntött, a Cessna 650-esnek mennie kell.

Viszonylag forró téma, hogy miként alakul át az autóipar: egyre hangosabbak azok a vélemények, amelyek a környezetterhelés miatt bírálják a belső égésű motoros járműveket, és sorra jönnek ki az elektromos átállással kapcsolatos határidők. Sokkal kevesebb szó esik viszont a luxusjachtokról és magánrepülőgépekről, pedig ha belegondolunk, ezek sokkal kevésbé szükségesek a mindennapok megoldásához, egy szűk kör kikapcsolódását vagy érdekeit szolgálják, miközben méreteik hatalmasak, fogyasztásuk irdatlan. Egyszóval, egy főre eső károsanyag-kibocsátásuk sem elhanyagolható.

Erre ébredt rá Stephen Prince georgiai üzletember is, aki a magánrepülős közlekedést a kokainhoz hasonlította: szerinte ez is függőséget okoz, aki pedig erre nincs felkészülve, inkább bele se kezdjen a röpködésbe. Ő maga egy Cessna 650-essel utazgatott egyre többet és többet, márpedig egy ilyen gép óránként akár bő 900 liter üzemanyagot is benyel, vagyis finoman szólva sem takarékos és környezetkímélő az üzemeltetése. Prince szerint ezzel kábé tízszer nagyobb karbonlábnyomot produkált, mintha egy nagyobb légitársaságnál vett volna jegyet az első osztályra.

Mindamellett, hogy az első osztály sem olyan hitvány dolog, nyilván a magángép kényelemben többet tud, és az sem utolsó szempont, hogy nem kell menetrendekhez igazodni. Ezt viszont Prince a jelek szerint már el tudja engedni, hiszen úgy döntött, megválik a Cessnától. Ez amúgy már nem az első magángépe: egy Mitsubishi MU-2 volt a kapudrog, amit egyik barátjával közösen vettek meg, de mivel nem mindig tudták összeegyeztetni a naptáraikat, hamar váltott egy Cessna 560-ra, azt követte a mostani 650-es.

A felmérések szerint egyébként a magánrepülő-tulajdonosok vagyona jellemzően (nem átlagról, hanem mediánértékről van szó) 140-190 millió dollár, tehát 47-64 milliárd forint. A 2021-es adatok szerint amúgy a repülésből származó összes károsanyag-kibocsátás feléért a Föld lakosságának mindössze egy százaléka felelős. A magánrepülők éves szinten 37,1 millió tonna üvegházhatású gázt termelnek.

Nyitókép: Cessna 650 Citation III, illusztráció

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Kép
Jármű

Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó

Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.

Kép
Szórakozás

Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon

A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.

Kép
Szórakozás

Soha nem volt ilyen drága az arany

Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.

Kép
Jármű

Filléres építés méregdrágán: Deus W650

A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.

Kép
Stílus

Három egészen elképesztő új Breitling

Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.

Kép
Szórakozás

Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban

Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!