Az autókba márpedig kellenek az igazi, fizikai gombok

Érintőképernyőt kezelő női sofőr
Forrás: F.J. Jimenez / Getty Images

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

A hamburger reneszánsza: így hódít a street food koronázatlan királya 2024-ben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Promóció

Digitális állampolgárság

Facebook
Twitter
Pinterest

Az érintőképernyők uralmának egy új szabályozás szabhat gátat Európában.

Bizonyos funkcióknak mindenképpen fizikai gombokkal vezérelhetőnek kell maradniuk annak érdekében, hogy az adott autó a legmagasabb biztonsági osztályzatot kaphassa meg Európában. A háttérben legalábbis már zajlik az új szabályozás kidolgozása, a rendelkezés valamelyest szigorúbb feltételekhez kötné az EuroNCAP ötcsillagos minősítését.

Igaz, egyelőre tényleg nagyon alapvető funkciókról van szó, mint az irányjelzés, az elakadásjelző ki- és bekapcsolása, az ablaktörlő-mosó berendezés vagy a segélyhívó. Ezeket az EuroNCAP friss tervezete szerint a jövőben nem lehet érintőképernyőre költöztetni – vagyis persze lehet, de azzal kapásból elbukja a legjobb értékelést az adott autó a törésteszten. A tervek szerint 2026-tól lép életbe a változás, ami nem jelent tilalmat.

Mindezek mögött az a gondolat áll, hogy visszaszorítsák a vezető figyelmét elterelő tényezőket. Az utóbbi években szinte minden gyártó az érintőkijelzők felé mozdult el, sokan akár gyakran használt funkciókat is oda helyeztek át, márpedig ez arra készteti a sofőröket, hogy levegyék a szemüket az útról – ez nyilván balesetveszélyes.

Természetesen nagyon sok autóban leginkább nem is ezek, hanem inkább a klímavezérlés, az ülésfűtés, vagy akár a rádió kezelőszervei kerülnek be az infotainment menüjébe. Azt pedig két évvel ezelőtt a svéd Vi Bilägare autós újság munkatársai tesztelték le, mennyivel több időt vesznek igénybe ugyanazok a beállítások touchscreenen, mint fizikai gombokkal. Az eredmény azt mutatta, hogy egy régi, kizárólag valódi gombokkal felszerelt Volvo 306 métert tett meg, amíg a sofőr befejezte a meghatározott feladatokat. Ezzel szemben a legjobb érintős adat 400 méter fölötti, a legrosszabb pedig 900 méternél is több volt.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

A hamburger reneszánsza: így hódít a street food koronázatlan királya 2024-ben

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Promóció

Digitális állampolgárság

Kép
Stílus

Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams

A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.

Kép
Tech

A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64

Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.

Kép
Jármű

Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk

A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.

Kép
Tech

Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet

A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.

Kép
Szórakozás

A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz

Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.

Kép
Stílus

Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt

A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!