Az autókba márpedig kellenek az igazi, fizikai gombok

Érintőképernyőt kezelő női sofőr
Forrás: F.J. Jimenez / Getty Images

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az érintőképernyők uralmának egy új szabályozás szabhat gátat Európában.

Bizonyos funkcióknak mindenképpen fizikai gombokkal vezérelhetőnek kell maradniuk annak érdekében, hogy az adott autó a legmagasabb biztonsági osztályzatot kaphassa meg Európában. A háttérben legalábbis már zajlik az új szabályozás kidolgozása, a rendelkezés valamelyest szigorúbb feltételekhez kötné az EuroNCAP ötcsillagos minősítését.

Igaz, egyelőre tényleg nagyon alapvető funkciókról van szó, mint az irányjelzés, az elakadásjelző ki- és bekapcsolása, az ablaktörlő-mosó berendezés vagy a segélyhívó. Ezeket az EuroNCAP friss tervezete szerint a jövőben nem lehet érintőképernyőre költöztetni – vagyis persze lehet, de azzal kapásból elbukja a legjobb értékelést az adott autó a törésteszten. A tervek szerint 2026-tól lép életbe a változás, ami nem jelent tilalmat.

Mindezek mögött az a gondolat áll, hogy visszaszorítsák a vezető figyelmét elterelő tényezőket. Az utóbbi években szinte minden gyártó az érintőkijelzők felé mozdult el, sokan akár gyakran használt funkciókat is oda helyeztek át, márpedig ez arra készteti a sofőröket, hogy levegyék a szemüket az útról – ez nyilván balesetveszélyes.

Természetesen nagyon sok autóban leginkább nem is ezek, hanem inkább a klímavezérlés, az ülésfűtés, vagy akár a rádió kezelőszervei kerülnek be az infotainment menüjébe. Azt pedig két évvel ezelőtt a svéd Vi Bilägare autós újság munkatársai tesztelték le, mennyivel több időt vesznek igénybe ugyanazok a beállítások touchscreenen, mint fizikai gombokkal. Az eredmény azt mutatta, hogy egy régi, kizárólag valódi gombokkal felszerelt Volvo 306 métert tett meg, amíg a sofőr befejezte a meghatározott feladatokat. Ezzel szemben a legjobb érintős adat 400 méter fölötti, a legrosszabb pedig 900 méternél is több volt.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!