Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája

Ferrari 625 F1
Forrás: RM Sotheby's

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.

Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.

A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.

1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.

Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Hónapról hónapra élnek az Y- és Z-generáció tagjai

Örülnek, ha a számlákat ki tudják fizetni, leghamarabb a felsőoktatáson spórolnak.

Kép
Otthon

Közös fal hangszigetelése

A közös fal hangszigetelése azért jelenthet kihívást, mert általában nem a zajforrás keltőjét zavarja a zaj – pedig nyilván ott lenne a legpraktikusabb a szigetelés –, ráadásul a tökéletes kivitelezés sem könnyű.

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!