Tech
Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája
A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.
Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.
A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.
1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.
Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.
Kaszkadőr? Minek! Ezek a színészek bevállaltak pár durva mutatványt
Elhivatottságukat hűen tükrözi, hogy mellőzik a kaszkadőrök segítségét a legveszélyesebb jelenetek forgatása közben is.
A férfiak harmada nem elégedett a péniszméretével
Ráadásul ez gyakran nem tényleges méretproblémákra vezethető vissza, hanem testképzavarra.
Csodásan elegáns kronográf az idei Concorso d’Eleganzára
Az A. Lange & Söhne pazar órával készült a világ talán leghíresebb és legpatinásabb autó-szépségversenyére.
Két másodpercen belül gyorsul százra az MG prototípusa
Az EXE181-et egy 65 évvel ezelőtti kísérleti autó inspirálta – az sem volt éppen lassú.
Szívmelengető az ok, amiért Tom Felton nem nézi a Harry Pottert
Nem arról van szó, hogy már a forgatás alatt meggyűlölte volna ezeket a filmeket. Épp ellenkezőleg.
Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz
Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.