Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája

Ferrari 625 F1
Forrás: RM Sotheby's

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Facebook
Twitter
Pinterest

A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.

Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.

A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.

1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.

Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.

Videók

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Kép
Életmód

Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd

Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.

Kép
Jármű

A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini

Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.

Kép
Tech

Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra

Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.

Kép
Stílus

Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez

Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.

Kép
Jármű

Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság

A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?

Kép
Stílus

Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.

A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!