Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája

Ferrari 625 F1
Forrás: RM Sotheby's

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

A hamburger reneszánsza: így hódít a street food koronázatlan királya 2024-ben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Promóció

Digitális állampolgárság

Facebook
Twitter
Pinterest

A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.

Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.

A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.

1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.

Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.

Videók

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

A hamburger reneszánsza: így hódít a street food koronázatlan királya 2024-ben

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Promóció

Digitális állampolgárság

Kép
Stílus

Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams

A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.

Kép
Tech

A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64

Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.

Kép
Jármű

Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk

A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.

Kép
Tech

Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet

A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.

Kép
Szórakozás

A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz

Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.

Kép
Stílus

Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt

A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!