Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája

Ferrari 625 F1
Forrás: RM Sotheby's

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.

Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.

A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.

1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.

Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Szórakozás

Kaszkadőr? Minek! Ezek a színészek bevállaltak pár durva mutatványt

Elhivatottságukat hűen tükrözi, hogy mellőzik a kaszkadőrök segítségét a legveszélyesebb jelenetek forgatása közben is.

Kép
Életmód

A férfiak harmada nem elégedett a péniszméretével

Ráadásul ez gyakran nem tényleges méretproblémákra vezethető vissza, hanem testképzavarra.

Kép
Stílus

Csodásan elegáns kronográf az idei Concorso d’Eleganzára

Az A. Lange & Söhne pazar órával készült a világ talán leghíresebb és legpatinásabb autó-szépségversenyére.

Kép
Jármű

Két másodpercen belül gyorsul százra az MG prototípusa

Az EXE181-et egy 65 évvel ezelőtti kísérleti autó inspirálta – az sem volt éppen lassú.

Kép
Szórakozás

Szívmelengető az ok, amiért Tom Felton nem nézi a Harry Pottert

Nem arról van szó, hogy már a forgatás alatt meggyűlölte volna ezeket a filmeket. Épp ellenkezőleg.

Kép
Jármű

Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz

Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!