Ez a Ferrari az F1 hőskorának egy darabkája

Ferrari 625 F1
Forrás: RM Sotheby's

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A 625 F1 egy nagyon sikeres versenyautó utódja volt, most súlyos pénzekért eladó.

Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, az ötvenes éveket pedig minden szempontból nevezhetjük a sportág hőskorának. Az első világbajnok Giuseppe Farina lett, majd az első duplázó, aki egymást követő két esztendőben is nyerni tudott a szintén olasz Alberto Ascari. Utóbbi a Ferrari 500 F2-vel aratta ezeket a sikereket – a versenyautót 1954-ben váltották le az olaszok a 625 F1-gyel, amely ugyan nem hozott hasonló sikereket, de két futamgyőzelmet azért arattak vele.

A bemutatkozó futamán, az 1954-es Argentin Nagydíjon Nino Farina és José Froilán González is dobogóra állhatott vele, a maseratis futamgyőztes Juan Manuel Fangio mögött a másodiktól negyedik helyig a Ferrari uralta az élmezőnyt. A 2,5 literes, 250 lovas sornégyessel szerelt autóból természetesen többet is építettek, amelyek közül az egyik most eladó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az RM Sotheby’s kínálatában feltűnt, 0540-es alvázszámú Ferrari 625 F1-et még a legendás Alfonso de Portago is vezette, később pedig a Mas du Clos Collection része volt. Pályafutását eredetileg 500 F2-ként kezdte, csak aztán építették át a frissebb specifikációra. Utóbbi formájában már a belga Ecurie Francorchamps készítette fel a futamokra.

1955 végén az elismert brit autótervező, Donald Healy vette meg, majd továbbadta honfitársának, Ian Sievewrightnak, aki hegyi felfutókon is indult vele. Tőle került a Mas du Clos gyűjteménybe, amelyből a francia Jacques Setton vásárolta ki 1983-ban. A Modena Motorsportson keresztül a német Pierre Fandel tulajdonába jutott, ekkoriban vezette a korábbi F1-es futamgyőztes Maurice Trintignant is. Ezután is gazdát cserélt még néhányszor, és a goodwoodi Festival of Speeden is hajtották, sőt több más veterános rendezvényen láthatta a közönség.

Az RM Sotheby’s monacói árverésén május tizedikétől lehet licitálni a Formula–1 hőskorának egy darabkáját jelentő autóra, a becslések szerint pedig az sem kizárt, hogy akár 1,1 milliárd forintnyi összeget kicsengessen érte valaki. Itt láthatsz róla több képet.

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!