Promóció
Az óra, aminek nem a pontosság a csábereje – interjú: Ricardo Guadalupe, az Hublot vezérigazgatója

A Hublot budapesti üzlete egy korszerűsítést és arculatfrissítést követően nyitott újra, az ünnepi sajtóeseményen az Hublot vezérigazgatójával, Ricardo Guadalupe-pal beszélgettünk.
Ricardo Guadalupe svájci-spanyol családba született 1965-ben, tanulmányai után rögtön a luxusóra-iparágban helyezkedett el, és már fiatalon olyan márkáknak dolgozott, mint a Bulgari vagy a Blancpain. A Hublot-hoz 2004-ben lépett be, nagy szerepe volt a cég üzleti stratégiájának átalakításában és több új design koncepció, valamint innováció bevezetésében.
- Minden ruhadarab és kiegészítő, amit hordunk, elmond rólunk valamit. Mit mond el a viselőjéről egy Hublot óra?
- A Hublot mechanikus órákat gyárt, amelyeknek már nem a pontos idő jelzése az elsődleges funkciójuk. Nem titok, hogy egy mechanikus óra havonta akár perceket is veszíthet a pontosságából. Aki egy Hublot órát visel, általában így akarja kifejezni magát. A Hublot ’Art of Fusion’ koncepciója éppen ezért komoly hangsúlyt fektet arra, hogy a hagyományos brandektől eltérő, különleges órákat alkosson. Egyrészt különleges alapanyagokkal dolgozunk: kerámiával, gumival és karbonnal, másrészt fontos, hogy a mozgás mindig a design szerves része, gyakran látványosak az óraszerkezet mozgó elemei. Harmadrészt pedig törekszünk arra, hogy a sport- és kulturális életben kialakított kollaborációkon keresztül is meghatározzuk a Hublot identitását.
- Az együttműködések palettája elég széles, zenei területen például a klasszikus zongoraművész Lang Lang és az elektronikus zenei producer DJ Snake egyaránt Hublot márkanagykövet. Milyen elv mentén kötik ezeket a partnerségeket?
- Lang Lang és DJ Snake mindketten igazi modern emberek, ez köti össze őket a Hublot-val. DJ Snake-kel egy mykonosi koncertjén találkoztam, ahol kiderült, hogy nagy rajongója a márkának, ez pedig mindig fontos szempont, az arcaink kiválasztásánál. A világhírű Lang Lang felkérésével pedig nem csak egy igazán felkapott személyiséget állítottunk a Hublot mellé, de a kínai kultúra felé is nyitottunk, hiszen hazájában hatalmas népszerűségnek örvend. Általánosan igaz egyébként, hogy az együttműködések kialakításakor szűz területeket keresünk. A sportban például mi dolgoztunk először futballistákkal, például Diego Maradonával és Kylian Mbappéval, miközben a hagyományos márkák a golfozók, síelők és teniszezők körül tolongtak.
- Amikor a Hublot-hoz érkezett, a márka még elsősorban a kvarcóráiról volt híres, a gyártás fókuszát ön állította át a mechanikus órák felé. Mi volt a stratégiája a váltás mögött?
- A cél az volt, hogy a legnagyobb óragyártók közé emelkedjünk. Ezt úgy lehet megtenni, ha kidolgozunk egy saját mechanikát, ami egy mechanikus óra lelke. Ez egy rendkívül bonyolult műszaki folyamat, ami 10-15 évet is igénybe vehet. Nekünk azért sikerült gyorsabban haladnunk, mert az első modellekhez a már létező Valjoux mechanikát adaptáltuk, miközben a saját fejlesztésű mechanikánkon is elkezdtünk dolgozni. Ennek a munkának az eredménye például az Unico szerkezet is, ma pont egy ilyen óra van rajtam, a Big Bang Unico.
- A 60-as években a kvarcórák népszerűsége hozta el a mechanikus órák legnagyobb válságát. Lehetséges, hogy az okosórák megjelenése ismét krízissel fenyegeti az iparágat?
- Az Apple Watch kezdetben valóban rontotta a svájci órák eladási számait a 200-400 eurós kategóriában. A 3000 euro felett kezdődő high-end szegmensre viszont valójában nincsenek hatással, sőt az elmúlt pár évben egyre többen, főleg fiatalok váltanak okosóráról mechanikusra.
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.