1040 lóerővel búcsúzik a V8-as Challenger

Dodge Challenger SRT Demon 170
Forrás: Dodge

Promóció

A messzi-messzi galaxis új időszakát tárja elénk a Star Wars: Az akolitus

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Dodge-nál reszeltek a klasszikus, nyolchengeres izomautóknak, de azért hangosan köszönnek, amikor kilépnek a szobából.

Vannak az autózásnak olyan sarokpontjai, amelyek nélkül nehéz elképzelni a jövőt. Pedig az SUV-ktől már alig látni kisautót az utakon, a hosszú távok eddigi királyai, a dízelek is mintha leprások lennének sokak szemében. És bizony az amerikai izomautók napjai is meg vannak számlálva. A Dodge például már tavaly nyáron bejelentette, hogy mind a Charger, mind a Challenger tisztán elektromos modellként élhet tovább. Előbbi villanyos változatának koncepcióját tavaly be is mutatták, utóbbinak pedig most búcsúztatják el a V8-asát.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Dodge Challenger SRT Demon 170 hátulról
forrás: Dodge
V8-as izomautóként ismertük eddig a Challengert, de ebben a formában most elbúcsúzik

A két típus pályafutását egy úgynevezett Last Call sorozattal, azon belül több különmodellel zárják le, a Challenger esetében a legutolsó ilyen variáns az SRT Demon 170. Ebben a 6,2 literes Hemi V8-ast egy hatalmas, önmagában is háromliteres kompresszorral fújták meg. E85-tel itatva őrületes 1040 lóerőt tud 6500-as fordulaton, míg az 1281 newtonméteres nyomaték már 4200-nél megvan. A jól ismert nyolcfokozatú automata váltóval a 0-60 mérföld per órás (0-96 km/h) sprintet 1,66 másodperc alatt letudja, a főleg Amerikában beszédes negyed mérföldet 8,91 alatt futja. Végsebessége 243 km/h.

Dodge Challenger SRT Demon 170 motortér
forrás: Dodge
Már maga a kompresszor is nagyobb, mint idehaza egy átlagos motor hengerűrtartalma: háromliteres. Maga a Hemi V8-as pedig 6,2

Ha sima E10-et tankolunk, valamivel visszafogottabbak a számok, de még úgy is megvan 912 ló és 1098 newtonméter, valószínűleg ilyenkor sem sokkal lomhább a Demon 170. Dragversenyekre kiválóak, utcára teljesen alkalmatlanok a 315/50 R17-es Mickey Thompson ET Street R Drag gumik hátul, míg előre felfoghatóbb méretű, 245/55-es R18-asok kerültek.

Dodge Challenger SRT Demon 170 embléma
forrás: Dodge
Ilyen emblémával azért megszórták rendesen

Kívülről amúgy nem is igazán feltűnő az utolsó izom-Challenger. A géptető nagy légbeömlője és a hátsó kerékívek szélesítése árulkodik arról, hogy valami komolyat látunk. Na, meg a különkiadásra utaló plakettek lehetnek még szembetűnőek. Jó, azért az opcionális fékezőernyő sem mindennapos, de ezt például az NHRA elő is írja a kilenc másodperc alatti negyed mérföldet tudó autók számára. A Demon-logók a beltérben is visszaköszönnek, sőt a virtuális műszeregység grafikáján is láthatók.

Dodge Challenger SRT Demon 170 műszeregység
forrás: Dodge
A virtuális műszeregységen is visszaköszön a Dodge démona

A Challenger SRT Demon 170 természetesen erősen korlátozott darabszámban készül. Összesen 3300-at terveznek belőle, amiből háromezret az USA, háromszázat Kanada kap meg, Európába tehát legfeljebb kerülőúton juthat el. Az árszabással is utalnak a Demon elnevezésre, hiszen 96.666 dollárt kérnek érte, ez bő 34 millió forint. Rendeléseket március 27-től vesznek fel, de első körben csak május közepéig. A vevők közül pedig azok élveznek előnyt, akik már vásároltak korábban a 2018-tól kapható SRT Demonból.

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Videók

Promóció

A messzi-messzi galaxis új időszakát tárja elénk a Star Wars: Az akolitus

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Kép
Stílus

Shoppingszemle: 10 szuper nyári ing 10 ezer forint alatt

Ezek között az ingek között könnyen lehet, hogy találsz majd olyan darabokat, amiket viszonylag gyorsan el is tudsz helyezni a mindennapjaidban.

Kép
Szórakozás

10 borzongató horrorjáték, ami leginkább a frászt hozta ránk

Sokan még feltelepíteni sem merték őket!

Kép
Szórakozás

Godzilla Minus One - Egy film, nemcsak szörnyrajongóknak

A laikus közönség és a kritikusok is elismerően beszélnek a moziról.

Kép
Stílus

Ennél egyszerűbben márpedig nem lehet nyakkendőt kötni

Ha egyszer megkötötted, azóta is arra vigyázol, nehogy kibontódjon, akkor ez a videó neked is szól.

Kép
Jármű

Ez nem SUV: terepjáró

A G Merci már elesett, de mi a helyzet a Land Rover Defenderrel? Vajon meg tudott maradni igazi terepjárónak?

Kép
Szórakozás

Toplista: Minden idők legjobb sorozatgyilkosos filmjei - több százezer szavazat alapján!

A krimi és a thriller a legnépszerűbb filmes műfajok a világon. De vajon melyek minden idők legjobb sorozatgyilkosos filmjei?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!