Promóció
Tető nélkül is lenyűgöző a DBS 770 Ultimate

Már a kupé bemutatásakor beígérték a Volantét, amiből ráadásul még kevesebb készül.
Idén év elején leplezte le az Aston Martin azt a modellt, amellyel a DBS-szériát elbúcsúztatja: a DBS 770 Ultimate-et. Már akkor is lehetett tudni, hogy kabrió is lesz belőle, méghozzá igen erősen limitált szériában. Az összesen tervezett 499 darabból 300 a zárt kasznis, 199 pedig a nyitott, vagyis a Volante. Most végre ez is megérkezett, és igazán jól mutat minden szögből, igazán méltó búcsú, gyönyörű autó.

A formaterv lényege persze nem változott, megmaradt a jókora harcsaszáj-maszk, a lökhárító légbeömlői, az első kerékívek mögötti kopoltyúk, a fényszórók, a kétszer két kipufogóvég, mind-mind azonos. Csak éppen a tetejét vesztette el a Volante – oké, nem teljesen, csak nyithatóra cserélte. Színből rengetegfélét lehet választani, csak feketéből és szürkéből van egy tucatnyi árnyalat, de egyebek közt kékek, zöldek, pirosak és narancsok közül is rábökhetünk a leginkább tetszőre. A belső kárpit, sőt még a biztonsági öv, vagy a kontrasztvarrás színe is széles palettáról választható ki.

Ami a technikát illeti, természetesen itt is közösködik a kupé és a kabrió, tehát a Volantében is az 5,2 literes V12-est találjuk, méghozzá 770 lóerővel, ahogyan a név is mutatja. Az ikerturbós tizenkét hengeres csúcsnyomatéka 900 newtonméter, amit már 1800-as fordulattól élvezhetünk. Ehhez egy nyolcfokozatú ZF automata váltó társul, a hajtás elrendezése transaxle. A kabrió kereken száz kilóval nyom többet a mérlegen, mint a kupé, de aligha fáj majd bárkinek, hogy 3,4 másodperc helyett csak 3,6 alatt gyorsul százra. A vége ugyanúgy 340 km/h.

Mielőtt nagyon beleélnénk magunkat, hogy elkezdünk spórolni, és vadul konfigurálgatunk: máris gazdára talált mind a 199 példány, pedig a gyártás még csak most indult. Az első kész Volantékat az idei harmadik negyedévben szállítják le.
Életmentő Accord és az Év Autója paradoxon - Autóbutik #19
Tragédiába torkollott sütögetés, Zombi hadba indul a vespások ellen, Rudi pedig magára haragítja a villanyautósokat.
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.