XM Label Red: a valaha volt legerősebb M-es BMW

Fenyegető vörös orrlyukakkal fújtat a nyakunkba, V8-asa és villanymotorja is van.
A BMW M divíziója, vagy ha úgy tetszik, motorsportrészlege, háztáji tuningcége tavaly ünnepelte fennállása ötvenedik évfordulóját. Ebből az alkalomból mutattak is be pár izgalmas modellt, mind közül a 3.0 CSL volt a legérdekesebb, ami egy ikonikus gépük szellemi örökösének tekinthető. A nagy gurításokból viszont erre az évre sem fogytak ki, és leleplezték az eddigi legerősebb szériagyártású M-es BMW-t. Íme, az XM Label Red.

Már maga az alap XM is egy minden porcikájában túlzó, egyben pedig megosztó autónak bizonyult, ez a tavaly őszi premier után azonnal meglátszott. A Label Red még annál is fenyegetőbbre sikerült, a fényezéssel jó kontrasztot mutatnak a Toronto Red vörös betétek, így keretezték be a veséket is: mintha nagy, vörös orrlyukakkal fújtatna a nyakunkba a bitang erős batár.

Természetesen a beltérben is meghatározó a vörös. Nemcsak a kontrasztvarrásban jelenik meg, hanem az üléstámlák bőrén, a szellőzőrostélyokon és a kormány egyes kezelőszervein is. Az ívelt kijelzőn is M-specifikusan jelennek meg a tartalmak, a középkonzol vezérlőpanelje szintén kizárólag az M-es modellekben látható. Lesz egy limitált szériás kivitel is, amely az Individual Frozen Black fényezést kapja, ebből mindössze ötszáz darab készül, világszerte ennyivel terveznek. Ezekben a példányokban a képernyő alatti plaketten tüntetik fel a sorszámot.

Az M Hybrid hajtáslánc része egy V8-as benzinmotor, valamint az M Steptronic nyolcgangos automata váltóba épített villanymotor. Előbbi önmagában is 585, utóbbi 197 lóerőt tud, a rendszerteljesítmény pedig 748 lóerő – laza 95-öt dobtak rá a mezei XM-re. A csúcsnyomaték 200 newtonméterrel nőtt, kereken 1000-re. Ezek nemcsak utcai mércével döbbenetes számok, a hasonló hajtásrendszerrel szerelt BMW M Hybrid V8 Le Mans-i versenyautó sem tud ennyit – természetesen ott azért a szabályok jelentette korlátokat is figyelembe kellett venniük a mérnököknek. Az XM Label Redből az M xDrive összkerékhajtás és az M Sport differenciálmű sem maradt ki.

A 25,7 kWh-s nettó kapacitású akkumulátort konnektorból is tölthetjük, és akár 75-83 kilométernyi tisztán elektromos hatótávot is remélhetünk. Ilyen üzemben 140 km/h a végsebesség, a BMW Iconic Sounds Electric portfóliója szolgáltatja a hangaláfestést, amiben Hans Zimmer zeneszerző munkája is benne van. De teljesen megértem, ha valaki szívesebben hallgatja a V8-ast. Egyébként a nulla-százas sprintet 3,8 másodperc alatt tudja a hatalmas hobbiterepjáró, a vége 250 km/h, de ez természetesen elektronikus korlátozás, M Driver's Package-dzsel 290 km/h-ig is hajszolhatjuk. A vezetéssegítő csomagban – alapfelszereltség a Driving Assistant – egyebek mellett frontális ütközésre, sávelhagyásra figyelmeztető, éberségfigyelő, valamint kikerülési segédlet is van. A feláras Driving Assistant Professional Stop & Go funkciós aktív tempomatot, kormányzó- és sávtartó asszisztenst, aktív navigációt, forgalmi jelzéseket felismerő rendszert is tartalmaz.
Az autót élőben az áprilisi Sanghaji Autószalonon állítják ki először, míg megrendelni április 28-tól lehet a márkakereskedésekben.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Semmi extra részlet, szimplán csak klasszikus! Daniel Craig egy szett erejéig visszatért James Bond stílusához
Daniel Craig annak ellenére, hogy egy ideje már maga mögött hagyta a 007-es karakterét, azért nem teljesen vetette el a klasszikus megjelenések lehetőségét.
Ha a pénz nem számít: ezek a legdrágább autók a magyar piacon
Ezeknek a különlegességeknek az árából akár egy egész flottányi hétköznapi autót is megvehetnél. De ezekre sokkal jobban lehet vágyni.
Az Oscar parádés mesterötöse: csak három filmnek sikerült
Az Oscar-díj történetében van pár emlékezetes tarolás, de az öt főkategóriát csak három produkciónak sikerült megnyernie.
Fókaként énekel Seal ebben a bizarr reklámban
Egyik legismertebb slágerét költötte át a Mountain Dew kedvéért az idei Super Bowlra.
Ezt nézi majd a fél világ: a legjobb Super Bowl-reklámok
A cégek vagyonokat fizetnek azért, hogy az év egyik legnagyobb sporteseményén reklámozzanak. Akkor már a szpot sem lehet akármilyen.
Életük baklövése? Színészek, akik visszautasítottak egy Oscar-díjas szerepet
Ezeknek az Oscar-díjas filmeknek a sorsa egészen másként is alakulhatott volna!