Kilónként egy lóerő: elektromos hiperautó a Porschétól

Porsche Mission X tanulmány
Forrás: Porsche

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Mission X egyelőre csak tanulmány, de ha megvalósul, a legek Porschéját kaphatjuk meg.

A Porschénak már most is van elektromos autója, nem is akármilyen: a Taycan legerősebb, Turbo S változata 761 lóerős. De emellett már biztos, hogy a Cayenne hobbiterepjáróból is jön a villanyos, valamint a Boxster/Cayman párost is elektromos utód váltja le.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A búcsúmodell 718 Spyder RS-ről itt írtunk:

Olvasd el ezt is!

Most viszont mutattak egy izgalmas tanulmányt, a Mission X-et, amely a jövő elektromos Porsche hiperautóinak előképe. Azt a vonalat szeretnék vele folytatni, amit korábban a 959, majd a Carrera GT és a 918 Spyder is képviselt. Külsőre egy lágy vonalvezetésű, lapos – alig 120 centi magas – sportautóról van szó, felfelé nyíló ajtókkal, elöl 20, hátul 21 colos kerekekkel. A Rocket Metallic fényezés színét kimondottan ehhez a koncepcióhoz keverték ki.

Porsche Mission X tanulmány hátulról
forrás: Porsche
Nagyon lapos és nagyon áramvonalas

Pontos műszaki adatokat nem jelöltek meg, az viszont biztos, hogy amennyiben gyártásba kerül, akkor a Porsche szándéka szerint ennek kell lennie a leggyorsabb utcai autónak a nürburgringi köridők alapján. Ezzel szorosan összefügg, hogy a 911 GT3 RS-nél is fejlettebb aerodinamikát várhatunk tőle, ami igen magas színvonalat feltételez, továbbá 1:1-es súly-lóerő arányt ígérnek. Ha például a 918 Spyderéhez hasonló, 1,7 tonna körüli tömeggel kalkulálunk, akkor ez 1700 lóerőt jelentene.

Porsche Mission X tanulmány belső tere
forrás: Porsche
Szarvkormány és nagyon modern belső tér

Ezen kívül a 900 voltos elektromos rendszerrel felszerelt hiperautó töltése is villámgyors lenne: kétszer gyorsabban lehetne teletölteni az aksiját, mint a Porschénál e tekintetben élen járó Taycan Turbo S-ét. Maga az akku egyébként a kétszemélyes sportkocsi ülései mögött, középen és minél alacsonyabban kaphat majd helyet, minél optimálisabb súlyelosztásra törekedve. Ezt a Porsche E-Core elrendezésként emlegeti.

Arról, hogy mi lesz a Mission X prototípus jövője, a németek csak annyit mondtak, időben el fogják dönteni. Az első reakciók mindenesetre azt mutatják, biztosan lenne rá kereslet, ha gyártásba vinnék.

Nézd meg jobban a Mission X-et galériánkban:

Galéria / 15 kép

Porsche Mission X tanulmány

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Szórakozás

A repülőgép szárnya fejezte le a siklóruhás férfit

A pilótát emberöléssel vádolják, de ő határozottan tagadja, hogy hibázott volna.

Kép
Szórakozás

Rafael Nadal ügyesen kikerülte, hogy Djokovicot a valaha volt legjobb teniszezőnek nevezze

Úgy tudott pozitívan és elismerően nyilatkozni Djokovicról, hogy nem nevezte minden idők legjobbjának.

Kép
Jármű

Michelisz Norbi indul a rali Eb magyar futamán

Raliversenyzőként is kipróbálja magát Michelisz Norbert túraautó-világbajnok, természetesen egy Hyundaijal.

Kép
Stílus

Premier League focisták kötelező kellékét mutatta be az IWC

A Big Pilot két speciális kiadásával ünneplik a Mercedes-AMG-vel 20 éve tartó együttműködésüket.

Kép
Jármű

Nem elég egyedi a villany-Porschék műhangja

Visszadobták a Porsche szabadalmi kérelmét, amellyel az elektromos autók szintetikus motorhangját szerették volna levédetni.

Kép
Szórakozás

Izolálták az erszényesfarkas RNS-ét, és ebből baj is lehet

Genetikusoknak először sikerült dekódolniuk a réges-rég kihalt állatfaj RNS-ét. Közben egy másik tudóscsoport feltámasztaná.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!