Half11: nagyon nyers, de pont ettől kívánatos

Half11 Prototype
Forrás: The Arsenale

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Oil Stain Lab autóját a Le Mans-i 24 órás inspirálta, leginkább egy Porsche 911-re hasonlít, de közben teljesen saját tervezés.

Egy ikerpár, Iliya és Nikita Bridan áll az Oil Stain Lab mögött – ez az a műhely, amelynek a Half11 Prototype nevű, igazán semmihez sem hasonlítható autót köszönhetjük. A prototípust a hatvanas évek Le Mans-i versenyautói ihlették, az orrába nem nehéz belelátni egy Porsche 911-est, azonban nem annak az alapjaira épül, hanem a nulláról maguk – és partnereik – tervezték. Szándékuk szerint retró stílusú lett, ahogy mondják, azt az időt eleveníti fel, „amikor még hősök versenyeztek”. Közben azonban modern technikával is ötvözték mindezt.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Half11 Prototype
forrás: The Arsenale
Kézzel készített alumínium kasznit került a csővázra, de szénszálassal is rendelhető

A legszembetűnőbb a Porsche-beütésen és a sárga fényszórókon kívül az, hogy elképesztően lapos, a végletekig leegyszerűsített és nyers, még csak szélvédője sincs. Kasznija teljes egészében alumíniumból készült, egy acélcsővázra húzták fel, utóbbit Joe Scarbo alkotta meg számukra. Amúgy a Half11 név sem lehet véletlen, jó eséllyel szándékos utalás a Porsche 911-re.

Ami a műszaki tartalmat illeti, a Chevrolet-féle LS V8 zseniális választás ehhez a stílushoz, hozzávetőleg 650 lóerőt és 880 newtonmétert tud ebben a formában, hozzá egy 996-os 911 GT2 hatfokozatú kézi váltóját párosították. A mindössze 840 kilogrammos autó ezzel a konfigurációval 2,5 másodperc alatt gyorsul nulláról hatvan mérföld per órára, ami kilométer per órában kifejezve 96-ot jelent, végsebessége pedig 320 km/h körüli. Ez ugyan mind saját bevallás szerinti adat, de sok okunk nincs kételkedni.

Half11 Prototype
forrás: The Arsenale
Rendes, izmos V8-as hajtja

A tervek szerint nem állnak meg ennél az egyetlen példánynál, egy egészen kis, 25 darabos szériát terveznek belőle. A szám nem véletlen, a régi FIA homologizációs szabályok adták az ötletet. A The Arsenale oldalán 600 ezer dollárért már rendelni is lehet, ez bő 210 millió forintot jelent. Az első vevők még idén megkapják a Half11-et, amit akár szénszálas karosszériával is kérhetnek.

Half11 Prototype
forrás: The Arsenale
A menettulajdonságai felveszik a versenyt a mai sportautókkal

Videók

Kép
Jármű

Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.

Kép
Életmód

Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?

Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.

Kép
Szórakozás

Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba

A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.

Kép
Szórakozás

Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral

A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.

Kép
Stílus

Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között

Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!