Promóció
Így kell ezt: roppant jópofa lett az új, elektromos Renault 5


A francia márka történetének egyik legnépszerűbb modelljét álmodták újra modernebb formában.
Mindig reszketek egy kicsit, amikor valamelyik autógyártó bejelenti, hogy visszahozza egy régi, kultikus modelljét. Abból ugyanis a mostani viszonyok között vagy villanyautó, vagy crossover, esetleg elektromos crossover születik, aminek csak nevében van köze a nagy elődhöz, ami adott esetben sportkupé, kiskocsi vagy egyterű volt. A Renault viszont nem esett ebbe a hibába – már, ha nevezhetjük egyáltalán hibának a gyakorlatot –, ők tényleg úgy csinálták meg az új R5-öst, hogy az továbbvigye ősének szellemiségét.
A márka történetének egyik legkedveltebb modelljéről van szó, és persze a franciák is meglépték azt, hogy elektromos hajtású utódot készítsenek neki, ám ezt úgy tették, hogy közben visszaköszönnek az eredeti R5 stílusjegyei. Ha nem is tökéletes egyezésről beszélünk, azért az első és hátsó lámpákba, a farrész ívébe mind-mind bele lehet látni a hetvenes évek elejétől egészen a kilencvenesek második feléig gyártott régit.

A beltér is jópofa kombinációja a neo-retrónak és a teljesen modernnek, a színek is zseniálisak, és a különleges varrás is jópofa. Igyekeztek visszaadni az akkoriban jellemző szögletességet, de nyilván a mai igényeknek megfelelően nem maradhatott el a méretes központi kijelző sem – ezt tízhüvelykes, míg a vezető előttiből 7 vagy 10 colost kapunk felszereltségi szinttől függően.
A 3,92 méter hosszú kisautó háromféle változatban készül. Az alapot a 95 lóerős, 215 newtonméteres nyomatékú jelenti, eggyel fölötte a 120 lovas, 225 Nm-es variánst találjuk, ezek egyformán a kisebb, 40 kWh-s kapacitású aksit kapják, 300 kilométeres WLTP-hatótávval. A legerősebb a 150 lovas, 245 Nm-es, amelynek már az akkuja is nagyobb, 52 kilowattórás, ezzel 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A két nagyobbnál a 11 kW-os AC-töltés kétirányú, a legerősebb kivitelnél 100, a középsőnél 80 kW-os a DC-gyorstöltés.

Az európai piacokon 25 ezer euró, azaz úgy 9,8 millió forint körüli indulóárra lehet számítani az R5 E-Tech Electricért, természetesen a felszereltebb, erősebb motorú, nagyobb aksis változatok ennél drágábbak lesznek.
Lapozd át a galériát is!

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Szigorú szabályok a forgatáson – így dolgozik egy kaszkadőr
Miközben gyakran életét és testi épségét kockáztatja egy film sikeréért, fontos betartania néhány igen szigorú szabályt.
Műalkotás készül Lionel Messi kedvenc góljából
Az argentin zseninek van miből válogatni, de nagyon kíváncsiak vagyunk, melyikre esett a választása.
Giorgio Armani tervezte ezt a fenséges luxusjachtot
Az olasz divattervező-ikon két szuperjachtot álmodott meg az Italian Sea Group számára, az egyiket most bocsátották vízre.
Nemet mondani a pénzre? Ez Schwarzenegger tanácsa
Karrierje korai szakaszában egy elég komoly ajánlatot utasított vissza, mert más volt az elképzelése a jövőjéről.
Nem csak stílusos - interjú Németh Bálinttal, az InStyle Men első nagykövetével
Az InStyle Men of the Year 2025 gálán mutatkozott be a közönségnek Németh Bálint, a magazin első nagykövete. A friss magazinban vele is olvashattok egy interjút.
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.