Tech
Így kell ezt: roppant jópofa lett az új, elektromos Renault 5
A francia márka történetének egyik legnépszerűbb modelljét álmodták újra modernebb formában.
Mindig reszketek egy kicsit, amikor valamelyik autógyártó bejelenti, hogy visszahozza egy régi, kultikus modelljét. Abból ugyanis a mostani viszonyok között vagy villanyautó, vagy crossover, esetleg elektromos crossover születik, aminek csak nevében van köze a nagy elődhöz, ami adott esetben sportkupé, kiskocsi vagy egyterű volt. A Renault viszont nem esett ebbe a hibába – már, ha nevezhetjük egyáltalán hibának a gyakorlatot –, ők tényleg úgy csinálták meg az új R5-öst, hogy az továbbvigye ősének szellemiségét.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A márka történetének egyik legkedveltebb modelljéről van szó, és persze a franciák is meglépték azt, hogy elektromos hajtású utódot készítsenek neki, ám ezt úgy tették, hogy közben visszaköszönnek az eredeti R5 stílusjegyei. Ha nem is tökéletes egyezésről beszélünk, azért az első és hátsó lámpákba, a farrész ívébe mind-mind bele lehet látni a hetvenes évek elejétől egészen a kilencvenesek második feléig gyártott régit.
A beltér is jópofa kombinációja a neo-retrónak és a teljesen modernnek, a színek is zseniálisak, és a különleges varrás is jópofa. Igyekeztek visszaadni az akkoriban jellemző szögletességet, de nyilván a mai igényeknek megfelelően nem maradhatott el a méretes központi kijelző sem – ezt tízhüvelykes, míg a vezető előttiből 7 vagy 10 colost kapunk felszereltségi szinttől függően.
A 3,92 méter hosszú kisautó háromféle változatban készül. Az alapot a 95 lóerős, 215 newtonméteres nyomatékú jelenti, eggyel fölötte a 120 lovas, 225 Nm-es variánst találjuk, ezek egyformán a kisebb, 40 kWh-s kapacitású aksit kapják, 300 kilométeres WLTP-hatótávval. A legerősebb a 150 lovas, 245 Nm-es, amelynek már az akkuja is nagyobb, 52 kilowattórás, ezzel 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A két nagyobbnál a 11 kW-os AC-töltés kétirányú, a legerősebb kivitelnél 100, a középsőnél 80 kW-os a DC-gyorstöltés.
Az európai piacokon 25 ezer euró, azaz úgy 9,8 millió forint körüli indulóárra lehet számítani az R5 E-Tech Electricért, természetesen a felszereltebb, erősebb motorú, nagyobb aksis változatok ennél drágábbak lesznek.
Lapozd át a galériát is!
Tech
Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”
A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie
Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.
Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában
A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.
Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?
A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.
Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben
A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.
Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja
A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.
Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái
A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.