Így kell ezt: roppant jópofa lett az új, elektromos Renault 5

Renault 5 E-Tech Electric
Forrás: Renault

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A francia márka történetének egyik legnépszerűbb modelljét álmodták újra modernebb formában.

Mindig reszketek egy kicsit, amikor valamelyik autógyártó bejelenti, hogy visszahozza egy régi, kultikus modelljét. Abból ugyanis a mostani viszonyok között vagy villanyautó, vagy crossover, esetleg elektromos crossover születik, aminek csak nevében van köze a nagy elődhöz, ami adott esetben sportkupé, kiskocsi vagy egyterű volt. A Renault viszont nem esett ebbe a hibába – már, ha nevezhetjük egyáltalán hibának a gyakorlatot –, ők tényleg úgy csinálták meg az új R5-öst, hogy az továbbvigye ősének szellemiségét.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A márka történetének egyik legkedveltebb modelljéről van szó, és persze a franciák is meglépték azt, hogy elektromos hajtású utódot készítsenek neki, ám ezt úgy tették, hogy közben visszaköszönnek az eredeti R5 stílusjegyei. Ha nem is tökéletes egyezésről beszélünk, azért az első és hátsó lámpákba, a farrész ívébe mind-mind bele lehet látni a hetvenes évek elejétől egészen a kilencvenesek második feléig gyártott régit.

Renault 5 E-Tech Electric
forrás: Renault
Nagyon jó színekben lehet majd megvenni

A beltér is jópofa kombinációja a neo-retrónak és a teljesen modernnek, a színek is zseniálisak, és a különleges varrás is jópofa. Igyekeztek visszaadni az akkoriban jellemző szögletességet, de nyilván a mai igényeknek megfelelően nem maradhatott el a méretes központi kijelző sem – ezt tízhüvelykes, míg a vezető előttiből 7 vagy 10 colost kapunk felszereltségi szinttől függően.

A 3,92 méter hosszú kisautó háromféle változatban készül. Az alapot a 95 lóerős, 215 newtonméteres nyomatékú jelenti, eggyel fölötte a 120 lovas, 225 Nm-es variánst találjuk, ezek egyformán a kisebb, 40 kWh-s kapacitású aksit kapják, 300 kilométeres WLTP-hatótávval. A legerősebb a 150 lovas, 245 Nm-es, amelynek már az akkuja is nagyobb, 52 kilowattórás, ezzel 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A két nagyobbnál a 11 kW-os AC-töltés kétirányú, a legerősebb kivitelnél 100, a középsőnél 80 kW-os a DC-gyorstöltés.

Renault 5 E-Tech Electric
forrás: Renault
A belső is nagyon ötletes

Az európai piacokon 25 ezer euró, azaz úgy 9,8 millió forint körüli indulóárra lehet számítani az R5 E-Tech Electricért, természetesen a felszereltebb, erősebb motorú, nagyobb aksis változatok ennél drágábbak lesznek.

Lapozd át a galériát is!

Galéria / 69 kép

Renault 5 E-Tech Electric

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Ők a világ leggyönyörűbb női, és ezt nem mi mondjuk, hanem a tudomány

A szépség teljesen szubjektív dolog, mindenkinek más vonások rabolhatják el a szívét. De a tudománynak is van álláspontja.

Kép
Szórakozás

Ki nyeri idén a Bajnokok Ligáját? Megtippeljük!

Véget ért a Bajnokok Ligája alapszakasza, mi pedig megpróbáljuk megtippelni, kik lehetnek esélyesek a végső győzelemre.

Kép
Stílus

290 milliós drágaköves órát villantott Tom Brady a Super Bowlon

Az amerikai futball legendája először szerepelt tévériporterként a Super Bowlon, egy Jacob & Co. órával tette emlékezetessé.

Kép
Otthon

4 tipp a tető beázásának megelőzésére

A tető ellenőrzésével és a karbantartási munkálatok elvégzésével akár több százezer forintot is megspórolhatunk – főleg akkor, ha a tetőt különösen próbára tevő nagy havazások és esőzések előtt iktatjuk be ezeket.

Kép
Szórakozás

Ki menti meg a világot, ha nem jönnek a Bosszúállók?

Erre a kérdésre keresi és adja meg a választ a Mennydörgők, amelynek új előzetesét már meg is lehet nézni.

Kép
Szórakozás

Kendrick Lamar páros lábbal szállt bele Drake-be – itt nézheted vissza a Super Bowl félidei show-ját

A két rapper rivalizálása tekintélyes múltra nyúlik vissza, Kendrick Lamar nem hagyta ki a nagy ziccert, hogy egy világ előtt szóljon be Drake-nek.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!