Tech
Így kell ezt: roppant jópofa lett az új, elektromos Renault 5
A francia márka történetének egyik legnépszerűbb modelljét álmodták újra modernebb formában.
Mindig reszketek egy kicsit, amikor valamelyik autógyártó bejelenti, hogy visszahozza egy régi, kultikus modelljét. Abból ugyanis a mostani viszonyok között vagy villanyautó, vagy crossover, esetleg elektromos crossover születik, aminek csak nevében van köze a nagy elődhöz, ami adott esetben sportkupé, kiskocsi vagy egyterű volt. A Renault viszont nem esett ebbe a hibába – már, ha nevezhetjük egyáltalán hibának a gyakorlatot –, ők tényleg úgy csinálták meg az új R5-öst, hogy az továbbvigye ősének szellemiségét.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A márka történetének egyik legkedveltebb modelljéről van szó, és persze a franciák is meglépték azt, hogy elektromos hajtású utódot készítsenek neki, ám ezt úgy tették, hogy közben visszaköszönnek az eredeti R5 stílusjegyei. Ha nem is tökéletes egyezésről beszélünk, azért az első és hátsó lámpákba, a farrész ívébe mind-mind bele lehet látni a hetvenes évek elejétől egészen a kilencvenesek második feléig gyártott régit.
A beltér is jópofa kombinációja a neo-retrónak és a teljesen modernnek, a színek is zseniálisak, és a különleges varrás is jópofa. Igyekeztek visszaadni az akkoriban jellemző szögletességet, de nyilván a mai igényeknek megfelelően nem maradhatott el a méretes központi kijelző sem – ezt tízhüvelykes, míg a vezető előttiből 7 vagy 10 colost kapunk felszereltségi szinttől függően.
A 3,92 méter hosszú kisautó háromféle változatban készül. Az alapot a 95 lóerős, 215 newtonméteres nyomatékú jelenti, eggyel fölötte a 120 lovas, 225 Nm-es variánst találjuk, ezek egyformán a kisebb, 40 kWh-s kapacitású aksit kapják, 300 kilométeres WLTP-hatótávval. A legerősebb a 150 lovas, 245 Nm-es, amelynek már az akkuja is nagyobb, 52 kilowattórás, ezzel 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A két nagyobbnál a 11 kW-os AC-töltés kétirányú, a legerősebb kivitelnél 100, a középsőnél 80 kW-os a DC-gyorstöltés.
Az európai piacokon 25 ezer euró, azaz úgy 9,8 millió forint körüli indulóárra lehet számítani az R5 E-Tech Electricért, természetesen a felszereltebb, erősebb motorú, nagyobb aksis változatok ennél drágábbak lesznek.
Lapozd át a galériát is!
7 elképesztően hangulatos vár Magyarországon
Számtalan programlehetőség, gyönyörű kilátás, középkori hangulat. Többet nem is kívánhatunk!
Stílusos és egyszerű! Chris Hemsworth fel is lőtte a tavaszi divattérképre ezt a vidám darabot
Chris Hemsworth a legjobb példa arra, hogy ez az évek óta megosztó darab igazából mennyire tuti választás lehet.
Nagy a baj, Európa gyorsabban melegszik, mint a világátlag
Az iparosodás előtti szinthez mért 2,3 Celsius-fokos emelkedés azt jelenti, a mi kontinensünkön a leggyorsabb a felmelegedés.
Deadpoolos gint dob piacra Ryan Reynolds
A színész hosszú évek óta résztulajdonosa az Aviation American Ginnek, most egy különleges kiadást álmodtak meg együtt.
Nem hiszed el, ki inspirálta Tom Hiddleston Lokiját
A csínytevés skandináv istene a Marvel-moziverzum egyik legérdekesebb figurája.
Második nekifutás - Teszt: Honda e:Ny1
A Honda második tisztán elektromos modellje napjaink divatját követve egy crossover. De mennyire való mindenkinek?