Így kell ezt: roppant jópofa lett az új, elektromos Renault 5

Renault 5 E-Tech Electric
Forrás: Renault

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A francia márka történetének egyik legnépszerűbb modelljét álmodták újra modernebb formában.

Mindig reszketek egy kicsit, amikor valamelyik autógyártó bejelenti, hogy visszahozza egy régi, kultikus modelljét. Abból ugyanis a mostani viszonyok között vagy villanyautó, vagy crossover, esetleg elektromos crossover születik, aminek csak nevében van köze a nagy elődhöz, ami adott esetben sportkupé, kiskocsi vagy egyterű volt. A Renault viszont nem esett ebbe a hibába – már, ha nevezhetjük egyáltalán hibának a gyakorlatot –, ők tényleg úgy csinálták meg az új R5-öst, hogy az továbbvigye ősének szellemiségét.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A márka történetének egyik legkedveltebb modelljéről van szó, és persze a franciák is meglépték azt, hogy elektromos hajtású utódot készítsenek neki, ám ezt úgy tették, hogy közben visszaköszönnek az eredeti R5 stílusjegyei. Ha nem is tökéletes egyezésről beszélünk, azért az első és hátsó lámpákba, a farrész ívébe mind-mind bele lehet látni a hetvenes évek elejétől egészen a kilencvenesek második feléig gyártott régit.

Renault 5 E-Tech Electric
forrás: Renault
Nagyon jó színekben lehet majd megvenni

A beltér is jópofa kombinációja a neo-retrónak és a teljesen modernnek, a színek is zseniálisak, és a különleges varrás is jópofa. Igyekeztek visszaadni az akkoriban jellemző szögletességet, de nyilván a mai igényeknek megfelelően nem maradhatott el a méretes központi kijelző sem – ezt tízhüvelykes, míg a vezető előttiből 7 vagy 10 colost kapunk felszereltségi szinttől függően.

A 3,92 méter hosszú kisautó háromféle változatban készül. Az alapot a 95 lóerős, 215 newtonméteres nyomatékú jelenti, eggyel fölötte a 120 lovas, 225 Nm-es variánst találjuk, ezek egyformán a kisebb, 40 kWh-s kapacitású aksit kapják, 300 kilométeres WLTP-hatótávval. A legerősebb a 150 lovas, 245 Nm-es, amelynek már az akkuja is nagyobb, 52 kilowattórás, ezzel 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A két nagyobbnál a 11 kW-os AC-töltés kétirányú, a legerősebb kivitelnél 100, a középsőnél 80 kW-os a DC-gyorstöltés.

Renault 5 E-Tech Electric
forrás: Renault
A belső is nagyon ötletes

Az európai piacokon 25 ezer euró, azaz úgy 9,8 millió forint körüli indulóárra lehet számítani az R5 E-Tech Electricért, természetesen a felszereltebb, erősebb motorú, nagyobb aksis változatok ennél drágábbak lesznek.

Lapozd át a galériát is!

Galéria / 69 kép

Renault 5 E-Tech Electric

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!