Egyre közelebb az elektromos Suzuki

Suzuki eVX elölről
Forrás: Suzuki

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az idehaza is nagyon népszerű márkának hibridjei már vannak, de tisztán elektromos modellje még nincs. Ezen változtathat az eVX.

Pár éve talán még elképzelhetetlennek tűnt, de ma már nem nagyon lehet Suzukit venni valamiféle elektrifikáció nélkül. Oké, ott van a Jimny, de az Európában már például csak kisteherautóként, kétszemélyes változatban vehető. Ezt leszámítva minden modelljükben legalább enyhe hibrid rendszer segíti ki a benzinmotort, míg más típusok – a Swace és az Across – a Toyotával együttműködésben, az ő hibridhajtásukkal készülnek, de van már saját teljes hibrid megoldása a Suzukinak is, ezt a Vitarában és az S-Crossban is megtalálhatjuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Jimnyről szóló tesztünket itt találod:

Olvasd el ezt is!

Egy dolog viszont továbbra sincs a kínálatban: tisztán elektromos autó. Egy ideje már tudni, hogy a közeljövőben változtatnának ezen, mi is megírtuk, hogy idén év elején, az indiai Auto Expo 2023-on leleplezték az eVX tanulmányt. Most a Japan Mobility Show-ra is elvitték, noha a rendelkezésre álló információk továbbra is meglehetősen szűkösek. Annyi biztos, hogy a Vitaránál kicsivel nagyobb, kábé S-Cross-méretű hobbiterepjáróról van szó.

Suzuki eVX elölről
forrás: Suzuki
Kicsit még szokni kell, hogy ez is egy Suzuki

Annyit már tudni, hogy az aránylag – értsd: SUV-khez képest – nagy hasmagasság mellé összkerékhajtás is párosul, vagyis ha nem is lesz hardcore terepjáró az eVX, azért bizonyos mértékű terepképességekre számíthatunk. Emellett jó eséllyel lesz olcsóbb, egymotoros és elsőkerekes kivitel is. A 60 kilowattórás akkumulátor az indiai MIDC mérési ciklus szerint 550 kilométeres hatótávot ígér, ám ez a WLTP-nél optimistább adat, azaz valós körülmények közt minden bizonnyal jóval kevesebbel kell beérnünk.

Suzuki eVX hátulról
forrás: Suzuki
Teljes szélességben végigfutó hátsó lámpa

Egyes források szerint a kanadai Inmotive-val közösen fejlesztett kétfokozatú váltót is kaphat az első villany-Suzuki, a két vállalat éppen most írt alá megállapodást. Ennek a lényege az lenne, hogy egyrészt a gyorsulást is javítja, valamint akár tizenöt százalékkal nagyobb hatótávot tesz lehetővé. Magát a villanyautózást amúgy Toshihiro Suzuki elnök szerint a Toyotától tanulgatják. A szériamodell bemutatójára még várni kell, de már nem olyan sokat. A tervek szerint 2025-ben érkezik a végleges eVX.

Olvasnál a legdrágább Suzukiról is? Íme:

Videók

Kép
Szórakozás

Keanu Reeves 10 legjobb filmje - szerintünk

Hollywood egyetlen olyan szupersztárja, aki inkább választja a metrót, mint a luxusautókat, és mi pontosan ezért imádjuk!

Kép
Jármű

Hogyan lett 120 év alatt a 10 km/óra sebességhatárból 130? – avagy érdekességek a KRESZ történetéből

Tudtad, hogy egészen 1941-ig Magyarországon is bal oldali közlekedés volt? És azt, hogy a KRESZ megalkotásával egy évvel megelőztük a mobilizációban akkor élen járó Nagy-Britanniát?

Kép
Tech

Ha a sima okosgyűrű snassz, akkor itt a 18 karátos arany

Ma már több gyártó is kínál efféle hordható okoseszközöket, de az Ultrahuman elképzelése kicsit más.

Kép
Szórakozás

Százával küldik vissza érmeiket az olimpikonok

Pár hónappal a versenyek után máris borzasztóan néztek ki a medálok, de a NOB kicseréli annak, aki kéri.

Kép
Szórakozás

Így keményítene be a részeg utasokkal szemben a Ryanair

A legnagyobb európai légitársaságnál betelt a pohár az ittasan problémássá váló utasokkal szemben.

Kép
Szórakozás

Generációk kedvenc ezermestere volt: így néz ki ma MacGyver, azaz Richard Dean Anderson

Ki ne emlékezne a titkosügynökre, aki mindenféle szorult helyzetben feltalálta magát. Ennyit változott MacGyver megformálója.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!