Egyre közelebb az elektromos Suzuki

Suzuki eVX elölről
Forrás: Suzuki

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az idehaza is nagyon népszerű márkának hibridjei már vannak, de tisztán elektromos modellje még nincs. Ezen változtathat az eVX.

Pár éve talán még elképzelhetetlennek tűnt, de ma már nem nagyon lehet Suzukit venni valamiféle elektrifikáció nélkül. Oké, ott van a Jimny, de az Európában már például csak kisteherautóként, kétszemélyes változatban vehető. Ezt leszámítva minden modelljükben legalább enyhe hibrid rendszer segíti ki a benzinmotort, míg más típusok – a Swace és az Across – a Toyotával együttműködésben, az ő hibridhajtásukkal készülnek, de van már saját teljes hibrid megoldása a Suzukinak is, ezt a Vitarában és az S-Crossban is megtalálhatjuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Jimnyről szóló tesztünket itt találod:

Olvasd el ezt is!

Egy dolog viszont továbbra sincs a kínálatban: tisztán elektromos autó. Egy ideje már tudni, hogy a közeljövőben változtatnának ezen, mi is megírtuk, hogy idén év elején, az indiai Auto Expo 2023-on leleplezték az eVX tanulmányt. Most a Japan Mobility Show-ra is elvitték, noha a rendelkezésre álló információk továbbra is meglehetősen szűkösek. Annyi biztos, hogy a Vitaránál kicsivel nagyobb, kábé S-Cross-méretű hobbiterepjáróról van szó.

Suzuki eVX elölről
forrás: Suzuki
Kicsit még szokni kell, hogy ez is egy Suzuki

Annyit már tudni, hogy az aránylag – értsd: SUV-khez képest – nagy hasmagasság mellé összkerékhajtás is párosul, vagyis ha nem is lesz hardcore terepjáró az eVX, azért bizonyos mértékű terepképességekre számíthatunk. Emellett jó eséllyel lesz olcsóbb, egymotoros és elsőkerekes kivitel is. A 60 kilowattórás akkumulátor az indiai MIDC mérési ciklus szerint 550 kilométeres hatótávot ígér, ám ez a WLTP-nél optimistább adat, azaz valós körülmények közt minden bizonnyal jóval kevesebbel kell beérnünk.

Suzuki eVX hátulról
forrás: Suzuki
Teljes szélességben végigfutó hátsó lámpa

Egyes források szerint a kanadai Inmotive-val közösen fejlesztett kétfokozatú váltót is kaphat az első villany-Suzuki, a két vállalat éppen most írt alá megállapodást. Ennek a lényege az lenne, hogy egyrészt a gyorsulást is javítja, valamint akár tizenöt százalékkal nagyobb hatótávot tesz lehetővé. Magát a villanyautózást amúgy Toshihiro Suzuki elnök szerint a Toyotától tanulgatják. A szériamodell bemutatójára még várni kell, de már nem olyan sokat. A tervek szerint 2025-ben érkezik a végleges eVX.

Olvasnál a legdrágább Suzukiról is? Íme:

Videók

Kép
Tech

Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés

A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.

Kép
Szórakozás

Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár

Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.

Kép
Szórakozás

10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson

Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján

Kép
Tech

7 retró platformjáték, amit imádtunk!

Egytől egyig zseniális alkotások, ezért még ma is érdemes őket elővenni, ha nosztalgiázni támad kedvünk.

Kép
Szórakozás

Emlékszel még Crazy Frogra? Ennyi pénzt termelt az idegesítő béka

A legtöbbünknek az a bizonyos Axel F-feldolgozás jut eszébe erről az animált figuráról, ami amúgy nem is béka. De mi az igazi sztorija?

Kép
Szórakozás

Sörkülönlegességgel ünneplik a legyőzhetetlen Arsenalt

A csapat veretlenül nyerte meg a 2003-2004-es Premier League-et, sőt 2003 májusa és 2004 októbere közt 49 meccset vívott meg vereség nélkül.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!