Egyre közelebb az elektromos Suzuki

Suzuki eVX elölről
Forrás: Suzuki

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az idehaza is nagyon népszerű márkának hibridjei már vannak, de tisztán elektromos modellje még nincs. Ezen változtathat az eVX.

Pár éve talán még elképzelhetetlennek tűnt, de ma már nem nagyon lehet Suzukit venni valamiféle elektrifikáció nélkül. Oké, ott van a Jimny, de az Európában már például csak kisteherautóként, kétszemélyes változatban vehető. Ezt leszámítva minden modelljükben legalább enyhe hibrid rendszer segíti ki a benzinmotort, míg más típusok – a Swace és az Across – a Toyotával együttműködésben, az ő hibridhajtásukkal készülnek, de van már saját teljes hibrid megoldása a Suzukinak is, ezt a Vitarában és az S-Crossban is megtalálhatjuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Jimnyről szóló tesztünket itt találod:

Olvasd el ezt is!

Egy dolog viszont továbbra sincs a kínálatban: tisztán elektromos autó. Egy ideje már tudni, hogy a közeljövőben változtatnának ezen, mi is megírtuk, hogy idén év elején, az indiai Auto Expo 2023-on leleplezték az eVX tanulmányt. Most a Japan Mobility Show-ra is elvitték, noha a rendelkezésre álló információk továbbra is meglehetősen szűkösek. Annyi biztos, hogy a Vitaránál kicsivel nagyobb, kábé S-Cross-méretű hobbiterepjáróról van szó.

Suzuki eVX elölről
forrás: Suzuki
Kicsit még szokni kell, hogy ez is egy Suzuki

Annyit már tudni, hogy az aránylag – értsd: SUV-khez képest – nagy hasmagasság mellé összkerékhajtás is párosul, vagyis ha nem is lesz hardcore terepjáró az eVX, azért bizonyos mértékű terepképességekre számíthatunk. Emellett jó eséllyel lesz olcsóbb, egymotoros és elsőkerekes kivitel is. A 60 kilowattórás akkumulátor az indiai MIDC mérési ciklus szerint 550 kilométeres hatótávot ígér, ám ez a WLTP-nél optimistább adat, azaz valós körülmények közt minden bizonnyal jóval kevesebbel kell beérnünk.

Suzuki eVX hátulról
forrás: Suzuki
Teljes szélességben végigfutó hátsó lámpa

Egyes források szerint a kanadai Inmotive-val közösen fejlesztett kétfokozatú váltót is kaphat az első villany-Suzuki, a két vállalat éppen most írt alá megállapodást. Ennek a lényege az lenne, hogy egyrészt a gyorsulást is javítja, valamint akár tizenöt százalékkal nagyobb hatótávot tesz lehetővé. Magát a villanyautózást amúgy Toshihiro Suzuki elnök szerint a Toyotától tanulgatják. A szériamodell bemutatójára még várni kell, de már nem olyan sokat. A tervek szerint 2025-ben érkezik a végleges eVX.

Olvasnál a legdrágább Suzukiról is? Íme:

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!