1,6 millió autót érint a legújabb Tesla-visszahívás

Tesla belső tér
Forrás: Sjoerd van der Wal / Getty Images

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ezúttal Kínában rendeltek el kötelező javítást, bár fizikailag nem kell márkaszervizbe vinniük az autót a tulajoknak.

Decemberben számoltunk be arról, hogy a Tesla az Egyesült Államokban visszahívta csaknem az összes ott értékesített autóját, mintegy kétmillió járművet, függetlenül azok típusától. Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal, az NHTSA vizsgálatai ugyanis kimutatták, hogy az Autopilot nem tesz eleget annak érdekében, hogy kiküszöbölje a vezetők visszaéléseit, a rendszer kijátszására tett erőfeszítéseit. Mivel azonban a frissítés távoli kapcsolattal elvégezhető, nem kell ténylegesen márkaszervizbe menniük az érintett tulajoknak.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Bővebben itt olvashatsz erről:

Olvasd el ezt is!

Most egy újabb hatalmas visszahívásra kényszerült az amerikai gyártó, de ezúttal nem hazai pályán, hanem Kínában. A piacszabályozási hatóság (SAMR) még tavaly kezdett vizsgálni a gyorsítással és fékezéssel kapcsolatos problémákat, ám végül nem ezen a téren találtak hiányosságokat. A vezetéssegédek közül az automatikus kormányzás esetében ítélték szükségesnek a szoftverfrissítést, valamint az ajtózáraknál is bukkantak valamilyen tökéletlenségre.

Ami a kormányzást illeti, vélhetően az amerikai aggályokhoz hasonló a kínai probléma is, mivel úgy fogalmaznak, bekapcsolt automatikus kormányzás esetén fennáll a veszélye, hogy a sofőr visszaéljen az autonóm funkciókkal. Azaz a rendszer nem követeli meg kellőképpen a felügyeletet, ami pedig balesetveszélyes. A zárak terén arról van szó, hogy egy esetleges baleset során kinyílhatnak az ajtók, ami szintén nem túl biztonságos. Viszont míg előbbi tényleg milliós nagyságrendű járművet érint, utóbbi csak durván 7500 autót. Nem tesznek különbséget az USA-ból importált vagy a helyben gyártott példányok között.

Mivel mindkét hiba orvosolható szoftverfrissítéssel, az amerikai teslásokhoz hasonlóan a kínaiaknak sem kell ténylegesen szervizbe fáradniuk kocsijukkal, ugyanúgy távolról tudják orvosolni ezeket is.

(A borítókép illusztráció.)

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Jármű

Ezek most a legolcsóbb új autók – 15 tipp 6,5 millió alatt

Akár 5-6 millió forint között is lehet autót venni, de ennyiből jellemzően kiskocsikat kapunk, puritán felszereltséggel.

Kép
Szórakozás

Így tanítanak be egy Oscar-jelölt kutyát

Na jó, igazából nem a kutya, hanem a film kapta a jelölést, de elképesztően kemény munkát végzett Messi és kiképzője.

Kép
Tech

Újabb komoly fotómobillal erősít a Xiaomi

A Xiaomi 14 Ultra Kínában már kapható, egycolos érzékelővel és markolattal rúgja be az ajtót.

Kép
Életmód

Gondjaid vannak a vizeléssel? Lehet, hogy az étrended a hibás

Sokan kapásból a prosztatájukat kezdenék okolni, pedig lehet, hogy egy kis szemléletváltással is lehetne változtatni.

Kép
Stílus

Nagyon sárga, nagyon vagány – a Porsche kosarascipői

A Puma és a Porsche együttműködését a Charlotte Hornets irányítója, LaMelo Ball neve fémjelzi.

Kép
Szórakozás

Emberkísérlet: doppinggal tömi magát a korábbi világbajnok

Az Enhanced Games sportolói szabadon használhatnak bármilyen szert, James Magnussen így megy rá a gyorsúszás rekordjára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!