1,3 milliárdért árulják a Magyar Nagydíjat megnyerő Williamst

Patrick Head irányításával tervezték, majd 1990-ben Thierry Boutsen vezette győzelemre a Hungaroringen.
Az 1990-es Formula–1-es szezon elsősorban Ayrton Senna második, valamint a McLaren-Honda zsinórban megnyert harmadik világbajnoki címe miatt marad emlékezetes. Na, meg azért, mert a tragikusan fiatalon elhunyt brazil zseni és az akkor már ferraris Alain Prost között egy ütközés döntötte el az aranyérem sorsát. A Williamsnek ebben az évben nem sok babér termett, de azért két versenyt behúztak: az elsőt Riccardo Patrese San Marinóban, a másodikat Thierry Boutsen a Hungaroringen.

Most utóbbinak, a belga Boutsennek a versenyautóját kínálják eladásra a Collecting Cars oldalán. Egy Patrick Head irányításával tervezett FW13B-ről van szó – az FW13-at az 1989-es idény hajrájában vetették be először, ennek frissített, továbbfejlesztett változata volt a B-s verzió. Többek közt a futóművén is csiszolgattak, átdolgozták az oldaldobozait, a kaszniba pedig immár a Renault RS2-jelű, 3,5 literes V10-ese került a hasonló paraméterekkel bíró RS1 helyett. Különlegessége, hogy ez volt az utolsó Williams, amely még hatgangos Hewland kézi váltót kapott. Sokak szerint egyébként kifejezetten gyors és versenyképes autó volt ez, csupán egy igazi toppilóta hiányzott a nagy sikerekhez.

Ez a konkrét példány a 08-as alvázszámú FW13B, amelyet az akkoriban már tapasztalt F1-menőnek számító Boutsen 14 futamon használt. Rögtön a nyitófordulóban dobogóra állhatott az Egyesült Államokban (harmadik lett), és amikor nem esett ki, mindig pontot is szerzett. A csúcsot abban az esztendőben pont a Magyar Nagydíj megnyerése jelentette számára. Ahogy később elmondta, ha csak egyetlen körrel többet kell menni, már nem tudta volna maga mögött tartani Sennát, annyira elkoptak a fékek és a gumik a kocsiján.

Az autó huszonöt éven át a Williams privát gyűjteményében pihent, és ritkaság számba megy, hogy még az eredeti RS2-es Renault-motor is benne maradt. A Williams Heritage 2014-ben teljesen felújította, hogy méltóképpen szerepeltethessék a goodwoodi Festival of Speeden 2015-ben. Most előállt a ritka lehetőség: meg lehet venni a versenygépet, de természetesen nem olcsón. 1,3 milliárd forintnyi angol fontot kérnek érte a Collecting Cars oldalán látható hirdetés szerint. Itt alaposabban is megnézheted.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.
Rózsaarannyal ütötték fel ezt az egyedi Bentley-t
A Bentley Batur önmagában is lenyűgöző luxusautó, a Black Rose-t azonban némi rózsaarannyal tették még látványosabbá.
Történelmet írt az NBA hárompontos-királya
Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.
Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról
A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.
A spermád megmondja, meddig élsz?
Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.
„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03
A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.