Ennél menőbb bútor kevés van: Ferrari-motorból üvegasztal

Ferrari-motorból készült asztal
Forrás: Bonhams

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Egykor egy 360-ban üvöltött a V8-as, most pedig attól csodálatos, hogy egy helyben áll. És egy kicsit más az egész, mint a legtöbb hasonló dohányzóasztal.

Autóalkatrészekből bútorokat készíteni nem újdonság, sőt motorblokkból is faragtak már asztalt nem kevesen. Ilyenkor általában csak magát a blokktömböt használják fel, arra szerkesztenek egy edzettüveg-lapot. Esetleg csavarnak egyet rajta, és a hajtórudakkal rögzítik a blokk tetejére a dugattyúkat, ezekre fekszik fel az üveg. Sokkal ritkább az olyan megoldás, amikor a komplett motort, perifériáival együtt építik be.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Ferrari-motorból készült asztal
forrás: Bonhams
A piros szín sem hiányozhat, ez persze lakberendezési szempontból lehet hátrány

A Bonhams aukciósháznál meghirdetett asztal viszont éppen ilyen. A Ferrari 360 V8-asának nemcsak a blokktömbjét hagyták meg, rajta maradtak a hengerfejek, valamint a szelepfedelek, sőt a kipufogó leömlői, vagy éppen a vezérműkerekek is ott díszelegnek. Mindezt 15 milliméter vastagságú üveg veszi körül. Az asztal rozsdamentes acéllábakon áll, a motor aljára pedig görgőket szereltek – nyilván igen komoly tömege van, így pedig a mozgatása sem lehetetlen.

Ferrari-motorból készült asztal
forrás: Bonhams
A Gervadino Design profilja éppen ez: különleges motorokból asztalokat építenek

A különleges asztalt kis nappalikba nem lehet jó szívvel ajánlani, mert 140x140 centiméteres. Egyébként nem házi készítésű, a kifejezetten ilyen műfajban utazó Gervadino Design plakettjét láthatjuk rajta, a motor pedig a 360-03-as sorszámot viseli. Az aukciósház akár 25 ezer eurós, vagyis mintegy 10 millió forintos bevételt remél érte, az árverést február másodikán Párizsban tartják.

A 360-at 1999 és 2004 között gyártotta a Ferrari, a zárt változat volt a Modena, a nyitható tetejű a Spider, amelyet kicsit később, a 2000-es Genfi Autószalonon mutattak be. Pályagép is készült Challenge Stradale néven. A 360 teljesen alumínium karosszéria formaterve Goran Popovic munkája. A 90 fokos hengerszögű V8-as szívómotor 3586 köbcentijéből kereken 400 lóerőt és 373 newtonmétert hoztak ki. 4,5 másodperc alatt futotta a 0-100 km/h-t, és 296 kilométer per óra volt a végsebessége.

Ferrari 360 Challenge Stradale
forrás: Giuseppe Cacace / Getty Images
Ez már a Challenge Stradale változat, a 2003-as Genfi Autószalonon állította ki az olasz sportkocsigyártó

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Jármű

7 dolog, amit érdemes megnézetni tavasszal az autódon

Az alapvető karbantartásokon kívül ilyenkor érdemes a klímát is ellenőriztetni, hogy a nagy melegben már minden rendben legyen. De van itt más is.

Kép
Életmód

Súlyos gondokat is jelezhet az éjszakai izzadás

De nem kell azonnal megijedni, lehet, hogy csak a szokásainkon kell finomhangolni.

Kép
Jármű

Eladó Lauda sisakja, amelyben súlyos balesetet szenvedett

Az 1976-os Formula–1-szezon Niki Lauda és James Hunt csatájáról emlékezetes. Na meg arról a balesetről, amelyben Lauda durván megégett.

Kép
Életmód

Egészséges alternatívák: mire cseréljük a feldolgozott élelmiszereket?

Az egészségünkre káros hatással lehetnek a feldolgozott élelmiszerek, de szerencsére számos egészséges alternatíva létezik.

Kép
Szórakozás

Mekkora az univerzum legnagyobb ismert csillaga?

A Napunk hozzá képest csupán egy porszem.

Kép
Szórakozás

6 film, ami annyira sokkoló, hogy sokan csak egyszer voltak képesek megnézni

Ezek a filmek annyira durvák, kegyetlenek és sokkolóak, hogy egynél többször senki nem bírja őket megnézni.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!