7,2 milliárdot érhet a Ferrari mesterötöse

Ferrari Big Five
Forrás: RM Sotheby's

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Big Five: öt különböző korszak, öt fantasztikus sportautó. Külön-külön is értékesek, de vajon lesz-e, aki kifizeti mindet?

Ha Ferrarikról van szó, a Big Five öt egymást követő zseniális sportkocsit takar, ha úgy tetszik, öt szupersportautót, amelyek egymásnak adták a stafétát az olasz gyártónál. Az első a 288 GTO volt 1984-től, amelyet a legendás B-csoport versenyeire szántak, homologizációs céllal legalább 200 darabot kellett gyártani utcai kivitelben, végül 272 készült, egy éven belül gazdára is talált mind. Két IHI turbóval fújták meg a 2855 köbcentis V8-ast, amely így 400 lóerőt tudott közúti változatban.

Ezt követte az F40 1987-ben, amely még brutálisabb, még bitangabb lett. A motort átemelték az elődből, de megnövelték a lökettérfogatot, két turbóval 478 lóerőt hoztak ki belőle. Ezeknek a lovaknak kompozit műanyag kasznit kellett mozgatniuk, és minden elektronikától tartóztatták magukat az olaszok, még egy nyamvadt blokkolásgátlót sem építettek be. Kőkemény autó volt ez, kőkemény embereknek, mindössze 1311-et szereltek össze.

Az F40-et 1995-ben váltotta az F50, amellyel a márka ötvenéves évfordulóját ünnepelték. Ebbe már turbós V8 helyett szívó V14 került, 4,7 literrel és 520 lóerővel. Nagyon sok technikai megoldást egyenesen a versenysportból vettek át. Csupán 349-et gyártottak, aztán 2002-ben átvette a helyét az Enzo, szintén F1-es technikával, ami többek közt a váltót és a karbon-kerámia fékeket illeti. Hatliteres V12-ese 660 lóerővel üvöltött, a gyártás 498 példány után állt le. Utódja a szintén Formula–1-es gyökerekből táplálkozó, hibridhajtású LaFerrari lett. Ez az úgynevezett HY-KERS rendszert használta, amelynek középpontjában 6,3 literes V12 állt, a rendszerteljesítmény 963 lóerő lett. 499-et csináltak belőle.

Na, de a lényeg: ezek az autók egyenként is nagyon ritkák, elképesztően különlegesek, és bármilyen autógyűjtemény központi darabjai lehetnének. Az RM Sotheby’s viszont most egyszerre mind az ötből kínál egyet-egyet eladásra, típustól függően 2,75 és 4,25 millió dollár közötti bevételeket remélve. Ám ha valaki egyben elviszi mindet, az a becsértékek felső határán számolva kábé 20 millió dolláros, azaz durván 7,2 milliárd forintos buli lenne. Az árverést május végén, június elején tartják, itt pedig mindegyik autóról rengeteg képet lehet látni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Gyönyörködj az öt csodás Ferrariban:

Galéria / 24 kép

Ferrari Big Five - öt szupersportautó

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!