Promóció
4 milla a logó, 6 a fényezés – Ferrari-vevők sanyarú sorsa

Ha azt gondolnád, egy 745 milliós sportautót már úgysem lehet holmi extrákkal tovább drágítani, tévedsz.
Vannak autók, amelyekről mi, egyszerű földi halandók csak álmodozhatunk, legalábbis amíg meg nem nyerjük a lottóötöst. Meg aztán vannak olyanok, amelyekhez még az is kevés lenne. Nem újdonság, hogy a vételár mellett a fenntartási költségek is más dimenzióban mozognak, mint mondjuk egy Suzuki vagy Opel esetében.
Itt például egy Bugatti Chiron szervizelését néztük meg:
És amikor mondjuk 2,2 millió dollárt, azaz úgy 745 millió forintot kiperkál valaki egy olyan sportautóért, mint mondjuk a Ferrari Daytona SP3, joggal hiheti, hogy ezen a szinten már nem kell külön extrákért is súlyos pénzeket kifizetni. Pedig de. A népszerű youtuber és üzletember, Doug DeMuro éppen egy ilyen autót mutat be egyik videójában, és volt szerencséje kézbe venni az árat részletező ablakmatricát.
E szerint maga a Daytona alapból valamivel többe kerül a fent említett 2,2 millió dollárnál, viszont apró finomságokkal 2,33 millió tájára siklik az összeg. Ez nem is tűnik olyan vészes különbségnek, csakhogy forintra átszámolva máris úgy 44 millióval borul a matek. De legalább azt is láthatjuk, miért: a különleges fényezésért bő 18 ezer dollárt, azaz úgy hatmillió forintot számolnak fel, de a kerékjáratok mellett található, ágaskodó lovacskás logókat is durván 4 millióért varázsolták oda airbrush-sal. Ehhez képest a 20 colos kovácsolt felnik 2,7 millája aprópénz.
DeMuro elnevetgél még azon is, hogy egyéb költségek címszóval mintegy tízmillió forintnyi dollárt gombolnak le a kedves vevőről. Ugyan nem részletezik, ez pontosan mit takar, de a szállítást biztosan nem, hiszen azt egy külön rovat tartalmazza, 1,7 millió forintnak megfelelő értékben. Jó-jó, aki már kemény munkával összekuporgatta a Ferrari árát, ezeken a jelentéktelen dolgokon aligha húzza fel a szemöldökét.
Nézegess képeket az első utcán is használható XX-es Ferrariról, az SF90 XX-ről:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.